Brumma skrev 2012-11-12 12:08:26 följande:
Dom olika kalendrarna kan skilja ngn dag emellan. Kolla på en fyra, fem stycken och ta det datumet som väljs flest gånger :) Sen, på inskrivningen kommer BM ge dig ännu ett datum ;) Och på ultraljudet, där de mäter fostret kommer ett uppdaterat datum - igen ;) Själv blev jag bakflyttad till 9 juli av BM, men låter 11 stå kvar tills ultraljudet är gjort :)
Jag ringde precis för att skriva in mig, och på telefon sa de att jag var i vecka fyra när jag vet att jag är i vecka 6! De räknar inte som de kalendrar jag hittat på nätet.
Jag utgår från veckobeskrivningen här
www.1177.se/Jonkopings-lan/Tema/Gravid/Graviditeten/Graviditetskalender/Graviditeten-vecka-for-vecka/
och där står de att de två första veckorna är innan befruktningen, men för mig handlar det bara om 9 dagar vilket kanske ställer till det. Jag har ju rätt kort menscykel på ca 25 dagar så min ÄL var bara 9 dagar efter mensens första dag...
Känns lite snopet att bli snuvad på två veckor, men jag ska inte dividera lika mycket med dom när vi träffas som jag gjort på telefon