• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • Laconian
    Laconian: BF 26 juni 2013 (Andra barnet) 
    MarieOlisan85
    : BF 1 Juli 2013 (Tredje barnet )
    MalinTherese: BF 1 Juli 2013 (Andra barnet )
    Emiliah: BF 1 Juli 2013 (första barnet)
    Rebban: BF 29 Juni - 1 Juli 2013 ( Första barnet )
    BillieJean91: Bf 1 Juli 2013 (Tredje barnet ) 
    Jane Doe: Bf 1 Juli 2013 (Första barnet ) 
    Lillasyster82: BF 1 Juli 2013 (Första barnet ) 
    hönapöna77: BF1 Juli2013 (Andra barnet ) 
    Jes55: BF 2 Juli 2013 ( Första barnet ) 
    Lizan: BF 2 juli 2013 (Första barnet
    smööla: BF 2 juli 2013 (första barnet)

Fåret :BF 3 Juli 2013 (Fjärde barnet)
    KramKalas:BF 3 Juli 2013 (andra barnet)   
    smulanss: 
    BF 4 Juli 2013 (andra barnet) 
    Jelu: BF 5 juli 2013 (andra barnet) 
    Toja: BF 5 Juli 2013 (första barnet)
    Jeeeenny: BF 6 Juli 2013 (andra barnet) 
    Chelley: BF 6 juli 2013 (första barnet) 
    Saga09: BF 6 Juli 2013 (andra barnet) 
    Lillan82: BF 8 Juli 2013 (andra barnet) 
    Brumma: BF 11 Juli 2013 (andra barnet) 
    Skogsälva74: BF 11 juli (femte barnet)
    Flisan85: BF 12 Juli 2013 (Första barnet) 
    Coolamamman83: BF 13 juli (fjärde barnet) 
    Ebbalie: BF 14 juli 2013 (andra barnet) 
    Lilja1111: BF 14 juli (tredje barnet)
    MelaB82: BF 16 juli (första barnet)
    Babylängtar: BF 10 Juli (första barnet)
    Cecilia913: BF 15 juli (tredje barnet) 
    Fiamedbarn: BF 17 juli (andra barnet)
    Jinxez: BF 17 Juli (andra barnet)
    Majsis08: BF 18 juli ( )

Uppdaterat listan med majsis, emiliah och melaB. Är det första barnet majsis08 ?
  • Toja
    Brumma skrev 2012-11-12 12:08:26 följande:
    Dom olika kalendrarna kan skilja ngn dag emellan. Kolla på en fyra, fem stycken och ta det datumet som väljs flest gånger :) Sen, på inskrivningen kommer BM ge dig ännu ett datum ;) Och på ultraljudet, där de mäter fostret kommer ett uppdaterat datum - igen ;) Själv blev jag bakflyttad till 9 juli av BM, men låter 11 stå kvar tills ultraljudet är gjort :)

Ja jo haha jag vet ;) Men du har inte förslag på flera stycken som jag kan kolla ? :)
  • Cecilia 913

Hallå alla...

nu har jag en minimal brun flytning och är superorolig. Jag sitter på jobbet och kan knappt tänka på annat, springer på toa hela tiden...

Jag VET ju att det kan vara så i början, men det är verkligen jobbigt.

Med mitt andra barn störtblödde jag i vecka 13, hamnade på sjukhus till och med, och han föddes ju frisk 27 veckor senare... men det hjälper inte att tänka på det.  

• Laconian
    Cecilia 913 skrev 2012-11-12 17:00:53 följande:
    Hallå alla...

nu har jag en minimal brun flytning och är superorolig. Jag sitter på jobbet och kan knappt tänka på annat, springer på toa hela tiden...

Jag VET ju att det kan vara så i början, men det är verkligen jobbigt.

Med mitt andra barn störtblödde jag i vecka 13, hamnade på sjukhus till och med, och han föddes ju frisk 27 veckor senare... men det hjälper inte att tänka på det.  
    om det är brunt är det lugnt, är det färskt och rött bör man ta kontakt med mvc för att kolla vad det kan vara
  • Cecilia 913
    Laconian skrev 2012-11-12 17:13:01 följande:
    om det är brunt är det lugnt, är det färskt och rött bör man ta kontakt med mvc för att kolla vad det kan vara
    Tack snälla.. jag vet ju att brunt inte är något att oroa sig för, men ändå..
  • sassi89

Hej Tänkte också hoppa på denna tråd :) Jag är 23 år och plussade den 4/11 =) Enl uträkningen här på FL så är BF 15/7-13. Det är första barnet för mig och min sambo så allt känns otroligt spännande och nytt. Mina symtom är: väldigt ömma bröst samt att jag fått tydligare blodådror över brösten. Blir illamående så fort jag blir det minsta hungrig. Har även en molande /mensvärk i magen till och från. Har även en konstig känsla ner mot ljumskarna, svårt att beskriva men känns som det drar/ träningsvärk, är det någon mer som känt/känner något liknande? Sitter med mobilen så om nån känner sig manad får ni gärna lägga till mig också på listan ;)

• Fiamedbarn
    Brumma skrev 2012-11-12 12:08:26 följande:

Dom olika kalendrarna kan skilja ngn dag emellan. Kolla på en fyra, fem stycken och ta det datumet som väljs flest gånger :) Sen, på inskrivningen kommer BM ge dig ännu ett datum ;) Och på ultraljudet, där de mäter fostret kommer ett uppdaterat datum - igen ;) Själv blev jag bakflyttad till 9 juli av BM, men låter 11 stå kvar tills ultraljudet är gjort :)
    Jag ringde precis för att skriva in mig, och på telefon sa de att jag var i vecka fyra när jag vet att jag är i vecka 6! De räknar inte som de kalendrar jag hittat på nätet.

Jag utgår från veckobeskrivningen här www.1177.se/Jonkopings-lan/Tema/Gravid/Graviditeten/Graviditetskalender/Graviditeten-vecka-for-vecka/

och där står de att de två första veckorna är innan befruktningen, men för mig handlar det bara om 9 dagar vilket kanske ställer till det. Jag har ju rätt kort menscykel på ca 25 dagar så min ÄL var bara 9 dagar efter mensens första dag...

Känns lite snopet att bli snuvad på två veckor, men jag ska inte dividera lika mycket med dom när vi träffas som jag gjort på telefon  
  • krissa

Hej! Vill gärna vara med här. Plussade i fredags och har BF 20/7 enligt olika kalendrar :)

Laconian: BF 26 juni 2013 (Andra barnet) 
    MarieOlisan85
    : BF 1 Juli 2013 (Tredje barnet )
    MalinTherese: BF 1 Juli 2013 (Andra barnet )
    Emiliah: BF 1 Juli 2013 (första barnet)
    Rebban: BF 29 Juni - 1 Juli 2013 ( Första barnet )
    BillieJean91: Bf 1 Juli 2013 (Tredje barnet ) 
    Jane Doe: Bf 1 Juli 2013 (Första barnet ) 
    Lillasyster82: BF 1 Juli 2013 (Första barnet ) 
    hönapöna77: BF1 Juli2013 (Andra barnet ) 
    Jes55: BF 2 Juli 2013 ( Första barnet ) 
    Lizan: BF 2 juli 2013 (Första barnet
    smööla: BF 2 juli 2013 (första barnet)

Fåret :BF 3 Juli 2013 (Fjärde barnet)
    KramKalas:BF 3 Juli 2013 (andra barnet)   
    smulanss: 
    BF 4 Juli 2013 (andra barnet) 
    Jelu: BF 5 juli 2013 (andra barnet) 
    Toja: BF 5 Juli 2013 (första barnet)
    Jeeeenny: BF 6 Juli 2013 (andra barnet) 
    Chelley: BF 6 juli 2013 (första barnet) 
    Saga09: BF 6 Juli 2013 (andra barnet) 
    Lillan82: BF 8 Juli 2013 (andra barnet) 
    Brumma: BF 11 Juli 2013 (andra barnet) 
    Skogsälva74: BF 11 juli (femte barnet)
    Flisan85: BF 12 Juli 2013 (Första barnet) 
    Coolamamman83: BF 13 juli (fjärde barnet) 
    Ebbalie: BF 14 juli 2013 (andra barnet) 
    Lilja1111: BF 14 juli (tredje barnet)
    MelaB82: BF 16 juli (första barnet)
    Babylängtar: BF 10 Juli (första barnet)
    Cecilia913: BF 15 juli (tredje barnet) 
    Fiamedbarn: BF 17 juli (andra barnet)
    Jinxez: BF 17 Juli (andra barnet)
    Majsis08: BF 18 juli ( )
    Krissa: BF 20 juli 2013 (andra barnet)

• smulanss

Tyvärr fick jag missfall idag. det började med lite blödningar i helgen och idag blev det störtblödningr. Var på gynakuten och fick det bekräftat. Lycka till er andra!

• Brumma
    Fiamedbarn skrev 2012-11-12 17:34:43 följande:
    Jag ringde precis för att skriva in mig, och på telefon sa de att jag var i vecka fyra när jag vet att jag är i vecka 6! De räknar inte som de kalendrar jag hittat på nätet. Jag utgår från veckobeskrivningen här www.1177.se/Jonkopings-lan/Tema/Gravid/Gravid.../ och där står de att de två första veckorna är innan befruktningen, men för mig handlar det bara om 9 dagar vilket kanske ställer till det. Jag har ju rätt kort menscykel på ca 25 dagar så min ÄL var bara 9 dagar efter mensens första dag... Känns lite snopet att bli snuvad på två veckor, men jag ska inte dividera lika mycket med dom när vi träffas som jag gjort på telefon  

Haha, ja det lär väl ge sig när de tar fram sin snurra o kollar :) Jag har också en menscykel på enbart 25 dagar, vilket gjorde att min BM flyttade min BF till 9juli istället för 11, som uträkningarna på nätet vill ha det till - även de där man fyller i sin menscykel. Sen så hjälpte det ju att jag var hos samma BM och tog ut min spiral tre dagar efter sista mensen slutat - alltså några dagar innan ÄL - så hon vet exakt när jag blev gravid ;)
Svar på tråden - bf juli 2013 -