• Tiger Af Lilja

- bf juli 2013 -

Hej

Jag är ganska tidig men tänkte starta en tråd om vi som har BF Juli 2013.
    Jag hoppas man kan följas åt och diskutera allt mellan himmel och jord om det som rör graviditet, barn och oss själva :)

(Jag plussade så tidigt som äl+8, och hoppas nu att allt går som det ska.
    Jag använde ältest + en sida på fertilityfriend.com vilket jag rekommenderar alla som fortfarande försöker.)

Hoppas vi blir många!

- LISTAN -

Tiger Af Lilja: BF 3 Juli 2013 ( Tredje barnet )

• Svar på tråden - bf juli 2013 -
  • jess55

Hej allihop! Jag vet att det är olika från olika städer men när gör man i regel det första ultraljudet? Jag vet ju att man har ett mellan v17-20 å då kan man få veta könet ( beroende på stad och barnmorska) men är det verkligen det första? Jag kimmer hem från USA när jag är i v 9 å hoppas verkliigen på att få se lilla parveln!!

Hur har det gått för dig MalinTerese??<3

• MalinTherese

Jag fick en blödning men sen var de inge mer så bm å dom på gyn ville avvakta me ett vul.. Nya bestämmelser på hudiksvalls sjukhus.. Men jag hoppas att den lille mår bra där inne.. Är mer illamående än någonsin idag..

• Brumma
    jess55 skrev 2012-11-10 06:56:27 följande:
    Hej allihop! Jag vet att det är olika från olika städer men när gör man i regel det första ultraljudet? Jag vet ju att man har ett mellan v17-20 å då kan man få veta könet ( beroende på stad och barnmorska) men är det verkligen det första? Jag kimmer hem från USA när jag är i v 9 å hoppas verkliigen på att få se lilla parveln!! Hur har det gått för dig MalinTerese??<3

Tror många får vänta så länge tyvärr, om man inte gör ett privat. Jag har dock fått göra i vecka 12 första graviditeten och denna skall ultraljud göras i vecka åtta för att kolla allt är bra med knodden :)
  • Brumma
    MalinTherese skrev 2012-11-10 08:24:06 följande:
    Jag fick en blödning men sen var de inge mer så bm å dom på gyn ville avvakta me ett vul.. Nya bestämmelser på hudiksvalls sjukhus.. Men jag hoppas att den lille mår bra där inne.. Är mer illamående än någonsin idag..

Håller tummarna!!
  • Cecilia 913

Jag ser att ni diskuterar KUB och andra tester.. Jag är 38 och kommer garanterat att bli erbjuden, men känner mig väldigt tveksam, det lutar åt att jag tackar nej. Vad ska man göra med informationen, undrar jag? Om de säger att det är en risk på 200 att barnet blir sjukt är det ju fortfarande en försvinnande liten risk - 199 chanser att barnet blir friskt?
    Hur resonerar ni andra?  

C, dotter, född juli 2005, A, son, född juli 2008, bf 15 juli 2013
  • jess55

Jag håller med tummar å tår MalinTerese.. Det går nog vägen ska du se:)

• Fåret Shaun
    Cecilia 913 skrev 2012-11-10 19:14:55 följande:
    Jag ser att ni diskuterar KUB och andra tester.. Jag är 38 och kommer garanterat att bli erbjuden, men känner mig väldigt tveksam, det lutar åt att jag tackar nej. Vad ska man göra med informationen, undrar jag? Om de säger att det är en risk på 200 att barnet blir sjukt är det ju fortfarande en försvinnande liten risk - 199 chanser att barnet blir friskt?
    Hur resonerar ni andra?  
    Jag tackade NEJ, får vi ett barn med handikapp löser vi det när det kommer. Jag bävar mer för att få en till födoämnesallergiker. Skulle bli intressant med en äggallergiker. 
    Nej en till mjölkallergiker vill jag nog inte ha, fast jag gick ner rätt bra i vikt av att inte äta mjölk när jag ammade. Ledsnade på avocado. Kanske lättare att skippa mjölk under sommaren.

Även om glykostest kan jag berätta de får inte tvinga någon att ta det mvc är frivilligt att gå till.

Det är fint att peka
  • Cecilia 913

Ja glukosbelastning tänker jag inte göra, funkar dåligt med LCHF. 
    (Dessutom var den äckliga vätskan det vidrigaste någonsin!) 

• Cecilia 913
    Fåret Shaun skrev 2012-11-10 22:39:08 följande:
    Jag tackade NEJ, får vi ett barn med handikapp löser vi det när det kommer. Jag bävar mer för att få en till födoämnesallergiker. Skulle bli intressant med en äggallergiker. 
    Nej en till mjölkallergiker vill jag nog inte ha, fast jag gick ner rätt bra i vikt av att inte äta mjölk när jag ammade. Ledsnade på avocado. Kanske lättare att skippa mjölk under sommaren.

Även om glykostest kan jag berätta de får inte tvinga någon att ta det mvc är frivilligt att gå till.

Men inte kollar de väl efter allergier på KUB och NUPP och det?
Svar på tråden - bf juli 2013 -