• Lillalila

Känner du igen dig- då är du WT!

Japp!! I en spinoff på denna wt-debatt så vill jag dra den än längre- genom att kategorisera er!!

Om följande stämmer in på dig är du wt!

Du använder foppatofflor

Du använder vanliga vita t-shirts med fladdrande armar 

Du äter falukorv

Du handlar mat av märket Eldorado eller Xtra

Du arbetar som undersköterska

Du arbetar som städerska

Du svär en jävla massa

Du röker

Du snusar

Du använder leggings

Du handlar kläder på Ica eller Coop

Du har en ring på varje finger

Du köper parfymer i mataffären

Du tycker GeKås i Ullared är höjdpunkten på året och inhandlar samtliga årstiders jackor och skor där

Du tycker nötfärs är lyxvara och unnar dig detta då det är helg

Du klankar ner på de med mer pengar än dig och kallar dem alltid för snobbar

Du skriver om hela ditt liv på facebook... Särskilt tycker du om att exempelvis skriva; "du tror du är något men jag är starkare än dig" och bara inväntar alla "hur är det vännen" frågorna

En annan vanligt förekommande statusrad på din facebook är något liknande " nu har jag städat, diskat, handlat, tvättat, duschat och lagat mat. Nu blir det mys med familjen framför Doobidoo!

Du telefonröstar som en galning under programmet X-facotor, och har nått över 15-års gränsen för lääääänge sen

Du köper mobilsignaler och bakgrunder på nätet. Särskilt gillar du de där med nallar eller tribaler 

Du har piercings

Du har kassler och färdigköpt potatissallad på varenda jävla bjudning

Du röstar på SD för att du vill ha ut invandrarna ur landet

Du har någon karaktär ur nalle puh eller tribaler som tatueringar

Du tycker kampinglivet kompenserar för alla exotiska platser i världen och VÄGRAR inse att du väljer campinglivet för att du egentligen inte har råd att resa utomlands

Du tycker marknader och t-shirtsen de säljer där är årets höjdpunkt!

Du köper även spraymålade tavlor eller karikatyrer på marknaderna och visar stolt upp dem för vännerna då de besöker dig

Du köper mc donalds menyn BARA för att få de fantastiskt fina färgade coca-colaglasen!

Du säger "ja di rike di kan" i varannan mening när du sitter i personalrummet på äldreboendet i din bussarong och äter överbliven havregröt

Du tycker att namnskyltar på barnvagnen är en upptäckt likställd glödlampan

Du döper ditt barn till namn med x eller z i

Du döper ditt barn efter rockband 

Du har katter som är döpta efter rockbands-medlemmar

Du kan på något sätt identifiera dig med karaktärerna i programmet Färjan, på tv

Du har typ 3 olika guldhalsband på dig samtidigt

Du ger barnen läsk i nappflaskan

Du tycker att eldorados fiskpinnar minsann är lika nyttiga som färsk fisk

.... om du känner igen minst en av dessa är du 100% wt i dess renaste form!!!

Ni som känner för att tillägga något på listan- välkomna!

• Svar på tråden Känner du igen dig- då är du WT!
  • modesto

Ok, jag är WT, jag handlar mat av märket Eldorado eller Xtra ibland och använder leggings
    ("om du känner igen minst en av dessa är du 100% wt i dess renaste form!!!"hmm)

• Helle333
    Lillalila skrev 2012-11-11 01:13:08 följande:
    För att det är kul, för att få en chans att klanka ner på folk, för att må bra själv, för att lura i sig själv att man " inte är som dom", för att förstå omvärlden... vafan som helst. Det är mänskligt och något som ALLA gör!
    Istället bör man skaffa sig en bra självkänsla eftersom man då faktiskt slutar klanka ner på folk. Och jag kör efter filosofin - behandla andra som du själv vill bli behandlad. Så behandlar du andra respektklöst vilket jag tycker den här wt-debatten faktiskt är, så kommer du själv bli respektlöst behandlad i längden. För mig finns inga lågstatusjobb. Jag har själv varit arbetslös och trampat runt i den förnedringen och jag har släkt och vänner som har skador eller sjukdomar som hindrar dem från att jobba så jag kommer aldrig att klanka ner på folk som har det sämre ställt ekonomiskt. Däremot har jag svårt för folk som står och säger att man är mindre värd om man inte har villa, 10 miljoner på banken, inte köper märkeskläder, om man är HBT, om man kommer ifrån ett annat land osv.
  • Sofie 943
    Lilith Inanna skrev 2012-11-11 12:33:30 följande:
    Okej, kan köpa att det finns specialfall som inte går att lösa på annat sätt (jag tänker sluta att röka innnan jag försöker bli gravid så har inte kollat upp alternativ) men att det skulle vara så många som veeerkligen inte _får_ sluta röka när de är gravida??

Min vän rökte, samma dag hon plussade slutade hon helt, inga problem!
    Ifall man har rökt mycket länge under graviditeten så ska man inte sluta plötsligt, men får man reda i tex v5 eller något så kan man sluta helt.

Jag rökte kankse 2 cigg om dagen och slutade direkt när jag fick veta i v5.
    Men har man rökt ett paket om dagen och får reda i v.20 tex så är det värre. 
  • Anonym

White Trash kommer ursprungligen från USA, uttrycket uppstod under det tidiga 1800-talet bland de svarta slavarna i södern om de fattiga vita som arbetade åt godsägarna. Ett uttryck för förakt för de fria vita som ändå tvingades arbeta under slavliknande förhållanden.

Idag är det svenssons som likt de svarta slavarna, känner ett behov av att se ner på någon som benämner vissa människor som white trash. 

Mår ni bättre av att se ner på andra?     

• Anonym (wt)

Jajjamen, en till wt här.
    Jag använder nämligen leggings under mina vanliga byxor på vintern om det är riktigt kallt.

Jag har haft piercing.

Jag äter falukorv men det är för att min sambo tycker om det. Jag gillar det inte direkt.
    På mitt jobb inom vården använder jag foppatofflor.

Jag älskar marknader! Och jag ser fram emot campingsemester i sommar!
    Vi hade kunnat åka utomlands om vi velat, men vi sparar en del av de pengarna och campar istället Skrattande   

• MrsHappy

Ts sluta lägga tid på att granska folk du inte känner gå och gör färsk fisk till dina barn om det nu är så jäkla viktigt? för annars måste du nog köpa färdiga då du inte får så mycket tid kvar efter att suttit på FL i 5 timmar DET MIN VÄN ÄR RIKTIGT TRASHIGT :s

• Little Ms Chatterbox

Du använder foppatofflor -Never! Ever. Inga foppa i mitt hus!

Du använder vanliga vita t-shirts med fladdrande armar -Händer, men inte så ofta

Du äter falukorv -Händer, men inte så ofta

Du handlar mat av märket Eldorado eller Xtra -ALDRIG

Du arbetar som undersköterska -Nej

Du arbetar som städerska -Nej

Du svär en jävla massa -Nej

Du röker -Nej

Du snusar -Nej

Du använder leggings -Händer, men inte utomhus

Du handlar kläder på Ica eller Coop -Händer, mest till barnen.

Du har en ring på varje finger -Nej

Du köper parfymer i mataffären -Nej, använder inte parfym alls

Du tycker GeKås i Ullared är höjdpunkten på året och inhandlar samtliga årstiders jackor och skor där. -Varsågod, tvinga mig dit, men du får ha en pistol.

Du tycker nötfärs är lyxvara och unnar dig detta då det är helg -Nej

Du klankar ner på de med mer pengar än dig och kallar dem alltid för snobbar -Nej

Du skriver om hela ditt liv på facebook... Särskilt tycker du om att exempelvis skriva; "du tror du är något men jag är starkare än dig" och bara inväntar alla "hur är det vännen" frågorna -Har inte FB

En annan vanligt förekommande statusrad på din facebook är något liknande " nu har jag städat, diskat, handlat, tvättat, duschat och lagat mat. Nu blir det mys med familjen framför Doobidoo! -Se föregående, och nästkommande påstående.

Du telefonröstar som en galning under programmet X-facotor, och har nått över 15-års gränsen för lääääänge sen -Har aldrig kollat på det eller andra liknande program.

Du köper mobilsignaler och bakgrunder på nätet. Särskilt gillar du de där med nallar eller tribaler -Nej, ALDRIG

Du har piercings -Nej, inte hål i öronen ens

Du har kassler och färdigköpt potatissallad på varenda jävla bjudning. -Nej.

Du röstar på SD för att du vill ha ut invandrarna ur landet -Nej, röstar rött

Du har någon karaktär ur nalle puh eller tribaler som tatueringar -Nää-hä vet du vad

Du tycker kampinglivet kompenserar för alla exotiska platser i världen och VÄGRAR inse att du väljer campinglivet för att du egentligen inte har råd att resa utomlands. -Nej, ser inte framemot att tränga ihop oss på mindre plats än vad vi bor nu, skulle gärna åkt jorden runt flera gånger om året om det hade funnits pengar till det.

Du tycker marknader och t-shirtsen de säljer där är årets höjdpunkt! -Kan vara kul att gå på marknad men inte för T-shirtens skull

Du köper även spraymålade tavlor eller karikatyrer på marknaderna och visar stolt upp dem för vännerna då de besöker dig Nee-ej, man är väl inte 14 längre.

Du köper mc donalds menyn BARA för att få de fantastiskt fina färgade coca-colaglasen! -Nej, aldrig. Men går ibland till McD

Du säger "ja di rike di kan" i varannan mening när du sitter i personalrummet på äldreboendet i din bussarong och äter överbliven havregröt -Nej

Du tycker att namnskyltar på barnvagnen är en upptäckt likställd glödlampan -Nej

Du döper ditt barn till namn med x eller z i -JAPP! Zander, Cayenne, Meya, Milton

Du döper ditt barn efter rockband -Nej

Du har katter som är döpta efter rockbands-medlemmar -Nej

Du kan på något sätt identifiera dig med karaktärerna i programmet Färjan, på tv -Nej, tittar inte på det programmet alls.

Du har typ 3 olika guldhalsband på dig samtidigt -Nej, inga, halsband. Aldrig faktiskt

Du ger barnen läsk i nappflaskan -Nej. Skule inte ha gått ens, ingen har varit intresserade av läsk förrän de var 5-6 år

Du tycker att eldorados fiskpinnar minsann är lika nyttiga som färsk fisk -Nää-ää, fy ***, Ska jag äta fisk öht så får det vara färsk.

Eftersom jag äter falukorv, har vanlig vit T-shirt och har döpt mina barn till ovanliga namn, även med Z i, Milton kunde ha fått heta Enzo, handlar kläder på Maxi och har leggins på mig då och då, äter på McD så här jag väl WT.

Sen ska jag lägga till att jag har en tatuering, en haj på ena skinkan så det ser ut som om den biter i huden.  

Men det bjuder jag på

• Anonym

var handlar man om inte Ica eller Coop? (det är ju inte så att Hemköp, Willys och andra är... högklassigare.)

Svar på tråden Känner du igen dig- då är du WT!