• Lillalila

Känner du igen dig- då är du WT!

Japp!! I en spinoff på denna wt-debatt så vill jag dra den än längre- genom att kategorisera er!!

Om följande stämmer in på dig är du wt!

Du använder foppatofflor

Du använder vanliga vita t-shirts med fladdrande armar 

Du äter falukorv

Du handlar mat av märket Eldorado eller Xtra

Du arbetar som undersköterska

Du arbetar som städerska

Du svär en jävla massa

Du röker

Du snusar

Du använder leggings

Du handlar kläder på Ica eller Coop

Du har en ring på varje finger

Du köper parfymer i mataffären

Du tycker GeKås i Ullared är höjdpunkten på året och inhandlar samtliga årstiders jackor och skor där

Du tycker nötfärs är lyxvara och unnar dig detta då det är helg

Du klankar ner på de med mer pengar än dig och kallar dem alltid för snobbar

Du skriver om hela ditt liv på facebook... Särskilt tycker du om att exempelvis skriva; "du tror du är något men jag är starkare än dig" och bara inväntar alla "hur är det vännen" frågorna

En annan vanligt förekommande statusrad på din facebook är något liknande " nu har jag städat, diskat, handlat, tvättat, duschat och lagat mat. Nu blir det mys med familjen framför Doobidoo!

Du telefonröstar som en galning under programmet X-facotor, och har nått över 15-års gränsen för lääääänge sen

Du köper mobilsignaler och bakgrunder på nätet. Särskilt gillar du de där med nallar eller tribaler 

Du har piercings

Du har kassler och färdigköpt potatissallad på varenda jävla bjudning

Du röstar på SD för att du vill ha ut invandrarna ur landet

Du har någon karaktär ur nalle puh eller tribaler som tatueringar

Du tycker kampinglivet kompenserar för alla exotiska platser i världen och VÄGRAR inse att du väljer campinglivet för att du egentligen inte har råd att resa utomlands

Du tycker marknader och t-shirtsen de säljer där är årets höjdpunkt!

Du köper även spraymålade tavlor eller karikatyrer på marknaderna och visar stolt upp dem för vännerna då de besöker dig

Du köper mc donalds menyn BARA för att få de fantastiskt fina färgade coca-colaglasen!

Du säger "ja di rike di kan" i varannan mening när du sitter i personalrummet på äldreboendet i din bussarong och äter överbliven havregröt

Du tycker att namnskyltar på barnvagnen är en upptäckt likställd glödlampan

Du döper ditt barn till namn med x eller z i

Du döper ditt barn efter rockband 

Du har katter som är döpta efter rockbands-medlemmar

Du kan på något sätt identifiera dig med karaktärerna i programmet Färjan, på tv

Du har typ 3 olika guldhalsband på dig samtidigt

Du ger barnen läsk i nappflaskan

Du tycker att eldorados fiskpinnar minsann är lika nyttiga som färsk fisk

.... om du känner igen minst en av dessa är du 100% wt i dess renaste form!!!

Ni som känner för att tillägga något på listan- välkomna!

• Svar på tråden Känner du igen dig- då är du WT!
  • Minion

Du använder foppatofflor
    - Japp. När jag ska till tvättstugan

Du använder vanliga vita t-shirts med fladdrande armar
    - Äger inte ens nån sån

Du äter falukorv
    - Helst inte, tycker det är äckligt

Du handlar mat av märket Eldorado eller Xtra
    - Näpp

Du arbetar som undersköterska
    - Är uska men arbetar inte som det utan utbildar mig till ssk

Du arbetar som städerska
    - Nej

Du svär en jävla massa
    - Nja, rätt lagom tycker jag nog :P

Du röker
    - Inte längre

Du snusar
    - Inte längre

Du använder leggings
    - Jodå, det händer. Speciellt när det är kallt får dom tjäna som långkallingar

Du handlar kläder på Ica eller Coop
    - Nej

Du har en ring på varje finger
    - Nej

Du köper parfymer i mataffären
    - Nej

Du tycker GeKås i Ullared är höjdpunkten på året och inhandlar samtliga årstiders jackor och skor där
    - Aldrig varit dit

Du tycker nötfärs är lyxvara och unnar dig detta då det är helg
    - Har hela frysen full i nötfärs men äter det sällan för att jag tycker det är tråkigt

Du klankar ner på de med mer pengar än dig och kallar dem alltid för snobbar
    - Nä. Skulle nog få kalla de flesta snobbar då :P

Du skriver om hela ditt liv på facebook... Särskilt tycker du om att exempelvis skriva; "du tror du är något men jag är starkare än dig" och bara inväntar alla "hur är det vännen" frågorna
    - Haha, har aldrig skrivit nåt sånt. Men har några vänner där som skriver sånt emellanåt xD

En annan vanligt förekommande statusrad på din facebook är något liknande " nu har jag städat, diskat,
    handlat, tvättat, duschat och lagat mat. Nu blir det mys med familjen framför Doobidoo!
    - Hmm, har nog skrytit nån enstaka gång över hur duktig jag varit :P Men undviker allt som oftast svenska tv-program för att dom är torra och tråkiga

Du telefonröstar som en galning under programmet X-facotor, och har nått över 15-års gränsen för lääääänge sen
    - Tittar inte på det

Du köper mobilsignaler och bakgrunder på nätet. Särskilt gillar du de där med nallar eller tribaler
    - Nej

Du har piercings
    - Mja. Töjda öron

Du har kassler och färdigköpt potatissallad på varenda jävla bjudning
    - Kassler är äckligt

Du röstar på SD för att du vill ha ut invandrarna ur landet
    - Röstar inte alls eftersom jag inte är svensk medborgare

Du har någon karaktär ur nalle puh eller tribaler som tatueringar
    - Nej, men har en black & grey fjäril på insidan av underarmen

Du tycker kampinglivet kompenserar för alla exotiska platser i världen och VÄGRAR inse att du väljer campinglivet för att du egentligen inte har råd att resa utomlands
    - Aldrig campat

Du tycker marknader och t-shirtsen de säljer där är årets höjdpunkt!
    - Går inte på marknaderna för att det är samma skräp varje år

Du köper även spraymålade tavlor eller karikatyrer på marknaderna och visar stolt upp dem för vännerna då de besöker dig
    - Nej

Du köper mc donalds menyn BARA för att få de fantastiskt fina färgade coca-colaglasen!
    - Nej. Äter inte McDonalds

Du säger "ja di rike di kan" i varannan mening när du sitter i personalrummet på äldreboendet i din bussarong och äter överbliven havregröt
    - Som sagt jobbar inte med det

Du tycker att namnskyltar på barnvagnen är en upptäckt likställd glödlampan
    - Använder inte barnvagn utan sjalar :)

Du döper ditt barn till namn med x eller z i
    - Näpp

Du döper ditt barn efter rockband
    - Nope

Du har katter som är döpta efter rockbands-medlemmar
    - Har inga husdjur

Du kan på något sätt identifiera dig med karaktärerna i programmet Färjan, på tv
    - Tittar som sagt inte på svenska program

Du har typ 3 olika guldhalsband på dig samtidigt
    - Använder inte smycken annat än pluggar eller tunnlar i öronen

Du ger barnen läsk i nappflaskan
    - Skulle inte falla mig in. Hade däremot bekanta en gång i tiden som jag såg ge sina småbarn läsk i nappflaska på bvc en gång

Du tycker att eldorados fiskpinnar minsann är lika nyttiga som färsk fisk
    - Hahah, nä jag föredrar riktig fisk framför processad fiskrens, men barnen gillar fiskpinnar så vi kör på Findus fiskpinnar ibland :)

Fast å andra sidan så spelar det ingen roll vad som stämmer in på mig ur listan ovan eftersom jag fick barn som tonåring, har 4 barn och är bara 29 år gammal - så det gör väl mig automatiskt WT Flört

Sjalbärande vandrande snutt? Yes box!
  • Hound dog

Måste fråga, vem fan bryr sig om nån har gjort eller är nån av de kategorierna? TS visar bara hur patetisk han är som ska BRY SIG om vad fan man har på sig eller snusar/röker i så fall är alla WT!

• MikuAndSaraLi

På vintern använder jag leggings som långkalsonger, då dom sitter tajtare och inte hänger som om man vore en gammal gubbe som skitit på sig Och har världens hängbollar x'D

Sen använder jag falukorv när jag ska göra korvstroganoff :)

White Trash är jag dock icke.

Dendär listan beskriver mer en Redneck Svensson, tycker jag x''D

• Mellamella

Jag blir så trött på allt detta prat om "white trash". Det är inget annat en klassförakt och ett uttryck för vissa människors tragiska behov att få känna sig lite bättre än andra. 

Thats my story and I'm sticking to it. www.mellas.se/
  • Mellamella
    Mellamella skrev 2012-11-11 13:39:16 följande:
    Jag blir så trött på allt detta prat om "white trash". Det är inget annat en klassförakt och ett uttryck för vissa människors tragiska behov att få känna sig lite bättre än andra. 
    *än
    Thats my story and I'm sticking to it. www.mellas.se/
  • Anonym
    MikuAndSaraLi skrev 2012-11-11 13:37:32 följande:
    På vintern använder jag leggings som långkalsonger, då dom sitter tajtare och inte hänger som om man vore en gammal gubbe som skitit på sig Och har världens hängbollar x'D

Sen använder jag falukorv när jag ska göra korvstroganoff :)

White Trash är jag dock icke.
    Dendär listan beskriver mer en Redneck Svensson, tycker jag x''D

Om det var du som var i tv för ett tag sedan nu i ett visst program så tycker inte jag heller att du verkade WT. Jag vet ju inte om det var du, men jag tänkte på ditt nick när jag såg programet.
  • Inga bekymmer

Fy vad löjligt! Ja, men då är jag Wt då för jag äter falukorv ibland (och då ALDRIG från eldorado el liknande) samt så händer det att jag använder leggings. Och just det har även köpt nån jacka till sonen på Ica maxi. Oj, oj, oj, vad hemskt!

• finskaflikkan
    Lillalila skrev 2012-11-11 00:55:40 följande:
    Japp!! I en spinoff på denna wt-debatt så vill jag dra den än längre- genom att kategorisera er!!

Om följande stämmer in på dig är du wt!

Du använder foppatofflor....  No way!

Du använder vanliga vita t-shirts med fladdrande armar... Nej 

Du äter falukorv.... Ja

Du handlar mat av märket Eldorado eller Xtra... Nej däremot Ica basic.

Du arbetar som undersköterska.. Ja

Du arbetar som städerska... Nej men har gjort!

Du svär en jävla massa... Stämmer bra, dessutom har min son lärt sig säga Va fan...

Du röker... Nej

Du snusar... Ja

Du använder leggings... Ja på somrarna..

Du handlar kläder på Ica eller Coop.. Nej än värre FÅR/ärver jag kläderna till sonen... Köper nya endast på lindex. hm eller kappahl.

Du har en ring på varje finger... nej inte en enda trots jag är gift...

Du köper parfymer i mataffären... Nope, däremot på färgan!

Du tycker GeKås i Ullared är höjdpunkten på året och inhandlar samtliga årstiders jackor och skor där... Har aldrig varit där, men skulle va kul att åka dit nångång och se varför de är sån hysteri över att åka dit!

Du tycker nötfärs är lyxvara och unnar dig detta då det är helg.. Haha.. nej.. Köper vårt kött från en gård.

Du klankar ner på de med mer pengar än dig och kallar dem alltid för snobbar... De stämmer bra!

Du skriver om hela ditt liv på facebook... Särskilt tycker du om att exempelvis skriva; "du tror du är något men jag är starkare än dig" och bara inväntar alla "hur är det vännen" frågorna.. nej har aldrig skrivit så.

En annan vanligt förekommande statusrad på din facebook är något liknande " nu har jag städat, diskat, handlat, tvättat, duschat och lagat mat. Nu blir det mys med familjen framför Doobidoo!... Japp skrev så senast igår tror jag... Dock såg vi på skräckfilm efter sonen somnat!

Du telefonröstar som en galning under programmet X-facotor, och har nått över 15-års gränsen för lääääänge sen.. Har aldrig sett en endaste avsnitt!

Du köper mobilsignaler och bakgrunder på nätet. Särskilt gillar du de där med nallar eller tribaler .. Nej

Du har piercings.. Ja

Du har kassler och färdigköpt potatissallad på varenda jävla bjudning.. Nej har oftast soppa och hembakt bröd om de ska komma folk hem till oss, eller nån köttgryta av nåt slag med kokt potatis och grönsallad.

Du röstar på SD för att du vill ha ut invandrarna ur landet... Får inte rösta, är finsk medborgare..

Du har någon karaktär ur nalle puh eller tribaler som tatueringar.. Har inga.

Du tycker kampinglivet kompenserar för alla exotiska platser i världen och VÄGRAR inse att du väljer campinglivet för att du egentligen inte har råd att resa utomlands.. Jag älskar att campa! Dock åker vi utomlands oxå. Så det stämmer inte.

Du tycker marknader och t-shirtsen de säljer där är årets höjdpunkt!Årets höjdpunkt.. Nej..

Du köper även spraymålade tavlor eller karikatyrer på marknaderna och visar stolt upp dem för vännerna då de besöker dig.... Nej

Du köper mc donalds menyn BARA för att få de fantastiskt fina färgade coca-colaglasen!... Nej

Du säger "ja di rike di kan" i varannan mening när du sitter i personalrummet på äldreboendet i din bussarong och äter överbliven havregröt... haha nej..

Du tycker att namnskyltar på barnvagnen är en upptäckt likställd glödlampan.. Nej

Du döper ditt barn till namn med x eller z i.. Nej

Du döper ditt barn efter rockband ... Nej dock efter en rallystjärna, vi ÄLSKAR rally i vår familj!

Du har katter som är döpta efter rockbands-medlemmar.. Vi har katter, dock är dom döpta efter gamla svenska namn som Gustav, Astrid, Alice, Betty.. m.m.

Du kan på något sätt identifiera dig med karaktärerna i programmet Färjan, på tv.. nej

Du har typ 3 olika guldhalsband på dig samtidigt.. Äger inte en enda, gillar inte guld och gillar inte halsband.

Du ger barnen läsk i nappflaskan.. Har aldrig gjort.

Du tycker att eldorados fiskpinnar minsann är lika nyttiga som färsk fisk.. Gillar inte fisk.

.... om du känner igen minst en av dessa är du 100% wt i dess renaste form!!!

Ni som känner för att tillägga något på listan- välkomna!

Så då är jag 1100% WT... Slå den ni!
  • Annie2011

Fan, jag handlar ibland på Coop på väg hem från jobbet. Ska börja svänga förbi NK;s Saluhall istället. Jag vill ju inte bli ihopbuntad med WT-familjelivs-maffian. 

• Anonym (spumante)

Japp! Trots åtta års universitetsutbildning, ingenjörsyrke och egendesignade guldsmycken är jag 100% WT då.

För jag gillar falukorv!!!

And I'm proud!

Svar på tråden Känner du igen dig- då är du WT!