• Lillalila

Känner du igen dig- då är du WT!

Japp!! I en spinoff på denna wt-debatt så vill jag dra den än längre- genom att kategorisera er!!

Om följande stämmer in på dig är du wt!

Du använder foppatofflor

Du använder vanliga vita t-shirts med fladdrande armar 

Du äter falukorv

Du handlar mat av märket Eldorado eller Xtra

Du arbetar som undersköterska

Du arbetar som städerska

Du svär en jävla massa

Du röker

Du snusar

Du använder leggings

Du handlar kläder på Ica eller Coop

Du har en ring på varje finger

Du köper parfymer i mataffären

Du tycker GeKås i Ullared är höjdpunkten på året och inhandlar samtliga årstiders jackor och skor där

Du tycker nötfärs är lyxvara och unnar dig detta då det är helg

Du klankar ner på de med mer pengar än dig och kallar dem alltid för snobbar

Du skriver om hela ditt liv på facebook... Särskilt tycker du om att exempelvis skriva; "du tror du är något men jag är starkare än dig" och bara inväntar alla "hur är det vännen" frågorna

En annan vanligt förekommande statusrad på din facebook är något liknande " nu har jag städat, diskat, handlat, tvättat, duschat och lagat mat. Nu blir det mys med familjen framför Doobidoo!

Du telefonröstar som en galning under programmet X-facotor, och har nått över 15-års gränsen för lääääänge sen

Du köper mobilsignaler och bakgrunder på nätet. Särskilt gillar du de där med nallar eller tribaler 

Du har piercings

Du har kassler och färdigköpt potatissallad på varenda jävla bjudning

Du röstar på SD för att du vill ha ut invandrarna ur landet

Du har någon karaktär ur nalle puh eller tribaler som tatueringar

Du tycker kampinglivet kompenserar för alla exotiska platser i världen och VÄGRAR inse att du väljer campinglivet för att du egentligen inte har råd att resa utomlands

Du tycker marknader och t-shirtsen de säljer där är årets höjdpunkt!

Du köper även spraymålade tavlor eller karikatyrer på marknaderna och visar stolt upp dem för vännerna då de besöker dig

Du köper mc donalds menyn BARA för att få de fantastiskt fina färgade coca-colaglasen!

Du säger "ja di rike di kan" i varannan mening när du sitter i personalrummet på äldreboendet i din bussarong och äter överbliven havregröt

Du tycker att namnskyltar på barnvagnen är en upptäckt likställd glödlampan

Du döper ditt barn till namn med x eller z i

Du döper ditt barn efter rockband 

Du har katter som är döpta efter rockbands-medlemmar

Du kan på något sätt identifiera dig med karaktärerna i programmet Färjan, på tv

Du har typ 3 olika guldhalsband på dig samtidigt

Du ger barnen läsk i nappflaskan

Du tycker att eldorados fiskpinnar minsann är lika nyttiga som färsk fisk

.... om du känner igen minst en av dessa är du 100% wt i dess renaste form!!!

Ni som känner för att tillägga något på listan- välkomna!

• Svar på tråden Känner du igen dig- då är du WT!
  • Lilith Inanna

Någon nämde tröjor med vargar/indiantryck osv, har alltid tyckt att det är lite tacky men nu är det ju väldigt modernt!

Så varenda modeoffer är ju då WT nu för tiden så alltså...

• Voluptuous Shalimar
    adaeze skrev 2012-11-11 13:05:42 följande:
    är visst 500% WT då, Men helt ärligt; äger inte alla kvuinnor under 30 minst ett pr leggings? för mig är det mer wt med vita anellånga toghts med spets längst ner, gärna med jeanskjol... huuu
    HAHAHA men det skulle jag lätt kunna ha på mig - men bara om vi åker till Sverige på semester om jag tänker efter HAHAHAHA
  • Sommarlöv

Jag föll på falukorven, eftersom vår 3-åring älskar korv så händer det att vi äter det. Leggins händer det att jag använder men med strumpor i samma särg så det ser ut som strumpbyxor.

Men du TS: Svär en jävla massa.....Hm ;). Att skriva en lisa om wt-tycker jag är lite wt i sig och att stava fel till kamping.....

• Sarilariz
    Du använder foppatofflor: Nej

Du använder vanliga vita t-shirts med fladdrande armar : Nej

Du äter falukorv: Sällan

Du handlar mat av märket Eldorado eller Xtra: Nej

Du arbetar som undersköterska:Nej

Du arbetar som städerska:Nej

Du svär en jävla massa:Nej

Du röker:Nej

Du snusar:Nej

Du använder leggings:På sommaren ibland.

Du handlar kläder på Ica eller Coop:Nej

Du har en ring på varje finger:Nej

Du köper parfymer i mataffären:Nej

Du tycker GeKås i Ullared är höjdpunkten på året och inhandlar samtliga årstiders jackor och skor där:Nej

Du tycker nötfärs är lyxvara och unnar dig detta då det är helg:Nej

Du klankar ner på de med mer pengar än dig och kallar dem alltid för snobbar:Nej

Du skriver om hela ditt liv på facebook... Särskilt tycker du om att exempelvis skriva; "du tror du är något men jag är starkare än dig" och bara inväntar alla "hur är det vännen" frågorna:Nej

En annan vanligt förekommande statusrad på din facebook är något liknande " nu har jag städat, diskat, handlat, tvättat, duschat och lagat mat. Nu blir det mys med familjen framför Doobidoo!:Nej

Du telefonröstar som en galning under programmet X-facotor, och har nått över 15-års gränsen för lääääänge sen:Nej

Du köper mobilsignaler och bakgrunder på nätet. Särskilt gillar du de där med nallar eller tribaler :Nej

Du har piercings:Räknas ett hål i varje örsnibb?

Du har kassler och färdigköpt potatissallad på varenda jävla bjudning:AldrigKräks Hatar kassler.

Du röstar på SD för att du vill ha ut invandrarna ur landet:Nej

Du har någon karaktär ur nalle puh eller tribaler som tatueringar:Nej

Du tycker kampinglivet kompenserar för alla exotiska platser i världen och VÄGRAR inse att du väljer campinglivet för att du egentligen inte har råd att resa utomlands:Nej

Du tycker marknader och t-shirtsen de säljer där är årets höjdpunkt!:Nej

Du köper även spraymålade tavlor eller karikatyrer på marknaderna och visar stolt upp dem för vännerna då de besöker dig:Nej

Du köper mc donalds menyn BARA för att få de fantastiskt fina färgade coca-colaglasen!:Nej

Du säger "ja di rike di kan" i varannan mening när du sitter i personalrummet på äldreboendet i din bussarong och äter överbliven havregröt:Nej

Du tycker att namnskyltar på barnvagnen är en upptäckt likställd glödlampan:Nej

Du döper ditt barn till namn med x eller z i:Nej

Du döper ditt barn efter rockband :Nej

Du har katter som är döpta efter rockbands-medlemmar:Nej

Du kan på något sätt identifiera dig med karaktärerna i programmet Färjan, på tv:Nej

Du har typ 3 olika guldhalsband på dig samtidigt:Nej

Du ger barnen läsk i nappflaskan:Nej

Du tycker att eldorados fiskpinnar minsann är lika nyttiga som färsk fisk:Nej men det är ganska gott^^

Var inte så whitetrash som jag trodde jag skule vara XD 
  • Kakaa

Jag älskar camping, ett tält i skogen! Dock ogillar jag campingplatser. :) Skall jag campa skall det vara ute i naturen, gärna vid en sjö så man kan fiska firre också. :)

• Sarilariz

Vem äter INTE falukorv undrar jag? Det är ju helgott som snabbmat hemma om man har brottom eller så. Älskar falukorv XD

• Hallonpuff

äsch trodde jag skulle klara mej
    prickade bara in en
    har en gammal piercing i naveln sedan tonåren som jag låter sitta kvar för det är finare med smycket än ärret som man ser under
    så 100% wt alltså
    trevligt trevligt då tror jag att jag ska gå all in o kolla på campingsemester till sommaren,det är ju ändå kört redan

• Kakaa
    Hallonpuff skrev 2012-11-11 13:25:55 följande:
    äsch trodde jag skulle klara mej
    prickade bara in en
    har en gammal piercing i naveln sedan tonåren som jag låter sitta kvar för det är finare med smycket än ärret som man ser under
    så 100% wt alltså
    trevligt trevligt då tror jag att jag ska gå all in o kolla på campingsemester till sommaren,det är ju ändå kört redan
    Böda camping!  Det är nog jätte WT där. :>
  • Mylla

Ojdå, jag både snusar och äter falukorv. Jag gillar falukorv och makaroner, det är gott.

• Anonym (456)
    Alltid Daph skrev 2012-11-11 13:02:58 följande:

Nehej, för jag tänker mig att bara den lägre medelklassen och arbetarklassen använder begreppet. =)

Överklassen ser ner på nyrika och markerar distans till dem för att de står under dem på klasstegen.

Resonemanget håller således ihop! Solig    
    Begränasar du det till en del av medelklassen så håller det ihop Solig

Men jag håller inte med om att de som utpekar andra som WT är de som själva ligger nära och är livrädda för att utpekas Glad De som ligger nära verkar vilja försvara sig genom att framhålla det som inte är WT med dem och bli upprörda över termen, medan de som tar mer lätt på det generellt sett inte riskerar att tas för WT.  Känner man att man inte riskerar att tas för WT är det lättare att bjuda på sig själv och skämta om det. 

Svar på tråden Känner du igen dig- då är du WT!