• Anonym

Sambon smsar med annan tjej HELA TIDEN!

Jag och sambon använder en gratisapp när vi smsar till varann. Man ser när den andra var inloggad senast där och för ett tag sen noterade jag att han sitter inloggad nästan konstant när han är på jobbet eller ute. Började följa hans inloggningar för att det verkade så konstigt och ser då att han loggar in även på kvällar när vi umgås varje gång jag lämnar honom ensam i rummet. 

Ställde honom mot väggen och sa vad jag hade sett och frågade vem det är han smsar med så mycket... En kvinnlig kollega visade det sig. Har aldrig träffat denna människa men har sett henne på Facebook.. En snygg tjej. Frågade vad de skriver om eftersom de har så mycket att prata om och då sa han att de inte pratar om nåt speciellt. Frågade även om jag får läsa vad de skriver men det fick jag inte. Han skyller på att det är
    "privat" men hur det kan vara så privat att man inte kan visa det för sin oroliga partner fattar jag inte. 

Han är så hemlighetsfull o jag vet inte vad jag ska göra nu!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-15 23:19
    Behöver klargöra!
    Jag menar alltså att JAG aldrig har träffat tjejen ifråga. Han har såklart gjort det.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-16 14:09

_UPPDATERING_

Han har erkänt att det är henne han smsar med hela dagarna nu iallafall, men fortsätter blåneka till att det är så mycket som jag "tror" (Han vet ej att jag ser hennes inloggningar också). Så idag är jag ledig från skolan o tänker skriva upp alla deras inloggningar, sen konfronterar jag honom med det ikväll när han kommer hem från jobbet.

Det är ingen rolig lista än så länge. Hittills ser det ut att vara mellan 6-20 minuter mellan smsen från kl 8.28 i morse. Han hqar MYCKET att förklara när han kommer hem!! Annars kontaktar jag hennes man och frågar honom om han vet vad som pågår.

Nu är jag så ARG ATT JAG KOKAR! Jag är väldigt lugn i vanliga fall o inte den som brusar upp, men det här har gått för långt o jag tänker inte tolerera mer utan att få se meddelandena eller så kontaktar jag tjejens man!Tack ni som stöttat o hjälpt mig att samla mod!

Jag tror att det har pågått under väldigt lång tid så det är dags att sätta stort P,nu orkar jag inte oroa mig mer och det påverkar mig så jag kört på tentor i skolan för att jag inte kan koncentrera mig när jag pluggar.

• Svar på tråden Sambon smsar med annan tjej HELA TIDEN!
  • Mattias 81

Jag har bara tjejkompisar. Men när jag har partner så har hon fri tillgång till att läsa det jag skrivit. För jag skriver aldrig något som jag inte hade kunnat säga om hon var med. Hur svårt kan sånt vara för vissa människor? Handlar inte om integritet. Säger du aldrig något dumt eller skrivit något dumt så är det ju fritt fram för partnern att kolla. Och när de upptäcker att det inte finns något att oroa sig för så blir det gladare,lugnare och mer harmoniska och därmed är det bra för en själv.

• Anonym (Härliga ärliga)

Vill bara tillägga att jag nu insett att för min man handlade det enbart om principer. Han var så djupt rotad ungkarl när vi blev ihop och han fattade nog inte riktigt hur viktigt det är med öppenhet i förhållanden. Jag menar inte att man ska behöva sitta och läsa varandras privata mejl och sms, men dyker det upp nåt frågetecken så skulle jag aldrig tveka att visa min man det som han är fundersam över, då jag inte har nåt att dölja...
    Lycka till, verkligen. Vet hur frustrerande känslan är...

Mattias 81 skrev 2012-11-12 21:25:45 följande:
    Jag har bara tjejkompisar. Men när jag har partner så har hon fri tillgång till att läsa det jag skrivit. För jag skriver aldrig något som jag inte hade kunnat säga om hon var med. Hur svårt kan sånt vara för vissa människor? Handlar inte om integritet. Säger du aldrig något dumt eller skrivit något dumt så är det ju fritt fram för partnern att kolla. Och när de upptäcker att det inte finns något att oroa sig för så blir det gladare,lugnare och mer harmoniska och därmed är det bra för en själv.
    Bra där Mattias! Svårare än så ska det väl fasen inte vara! 
  • Anonym
    Mattias 81 skrev 2012-11-12 21:25:45 följande:
  • Anonym
    Anonym (Härliga ärliga) skrev 2012-11-12 21:20:43 följande:
    Jag håller med om att du ska ställa honom mot väggen och säga att om han inte kan visa dig vad dom skriver till varandra så kan du inte lita på honom och då är det finito! Jag fattar inte människor som håller på så som din man gör! Min man var sån i början av vårt förhållande och det höll på att ta knäcken ur vårt förhållande, för jag fick såna oerhörda svårigheter att lita på honom, då han var så hemlig med telefoner och datorer... Men nu nåt år senare så har han insett att jag inte sitter och lusläser hans mejl och sms, för jag behöver inte det. Jag kan kolla dem när jag vill, men känner inte längre nåt behov. För jag vet att han inte döljer nåt.
    Så ställ han mot väggen och stå på dig, men gör det på ett lugnt och sansat sätt, annars kommer han bara köra kortet att det är du som har problem och att du är sjukligt svartsjuk och allt det där... så vara bara lugn och sansad!
    Lycka till! 
    Hur fick du din man att bryta sitt beteende? 
    Anonym skrev 2012-11-12 21:36:05 följande:
    Hur fick du din man att bryta sitt beteende? 
    Jag tror bara att det var nån princip för honom. Han har aldrig tidigare levt med en kvinna och har aldrig därför heller behövt anpassa sig. Så det här var helt nytt för honom. Han har stark integritet, vilket är bra, men får inte gå till överdrift...
    Till slut sa han bara att han vill att jag ska hans kod och lösenord till mejl och annat... Jag har lämnat mina lösenord och koder till honom för längesen. Kan verka konstigt för många, men för mig är det en trygghet... 
    Jag känner inte längre att jag har några behov av att snoka, så j-a enkelt är det!

Lycka till verkligen! 
  • Anonym

Är det whatsapp de använder så är man inte inloggad om man inte skriver till nån.. Så det är klart att han skriver till nån varje gång han är online. Frågan är om det bara är henne eller om han skriver till flera, kanske inte är så att han skriver med henne jämt. Eller så försöker han bara få ts att bli sotis.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-11-12 17:18:26 följande:
    Jag måste nog samla lite mod till det först. Om jag gör en sån sak o det inte är något tror jag nämligen inte att min sambo förlåter mig och gör slut bara därför. Så det känns som att oavsett om han är otrogen eller ej så tar det slut. Är rädd för konsekvenserna. 

fast kom igen nu. han vill inte visa dig vad han skriver och de snackar hela dagarna via sms. han vaktar mobilen med lösen. vad är oddsen att en kvinna på hans jobb som han aldrig har träffat anförtror sig om sådana stora livsproblem att de smsar hela dagarna, och att det alltså inte finns några sexuella avsikter från din man? tänk efter, hur stor är chansen att det är oskyldigt men hemligt för att känslig info skulle finnas där - när de inte ens har träffats? jag förstår att man ibland klänger sig kvar vid en uppenbar skitstövel tills man har klara bevis men du, du kan vara säker redan nu. välj smart.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-11-12 17:58:45 följande:
    Har redan frågat honom om de har nåt ihop. Han sa nej och skrattade åt det, vet inte hur jag ska tolka den reaktionen

han skrattar: nervös, skyldig men försöker maskera det. försöker få dig att känna dig fånig som ens funderar på sådana saker. får dig att dra dig för att fråga igen för det är ju så skrattretande osv.

------> SKYLDIG. 
Svar på tråden Sambon smsar med annan tjej HELA TIDEN!