• Emelielundin01

Får han gör så?

Mitt ex och jag har en dotter som blir 4år snart! Han har träffat ny och likaså jag! Vu har valår gemensamma dotter varannan vecka vilket fungerade bra till att han tvärt nekade mig någonsomhelst kontakt med min dotter veckan hon är hos honom! Enbart söndagen den veckan får jag ett sms om hur hon haft det hos honom! Han vägrar ha kontakt med mig, han tror att det är honom jag vill prata med/om och inte vårt barn! Får han lov att göra så son han gör? Med vänlig hälsning,

• Svar på tråden Får han gör så?
  • Anonym

för mig är de illa och en sorg

• SupersurasunkSara

Pappan kan hindra dig att ta kontakt av olika skäl,vilket som är det rätta vet bara han. Men ja, han har rätt att göra så. Alla barn är olika, men många barn mår inte bra av att ha mamma/pappa ringandes stup i kvarten när de är hos den andre föräldern. Låt barnet vara tills det själv visar att det vill ha kontakt med dig när hon är hos pappan. FRÅGA inte, lägg inget av detta på barnet. Det är DIN saknad du lägger på barnet, risken är att barnet känner skuld för att du saknar det när det är hos pappan.
    Självklart kan du tala om för barnet, när det kommer tillbaka till dig att åh vad du har saknat henne osv men samtidigt visa att du vet att det har det bra hos pappan samt att du är GLAD att hon är hos pappan.

• Anonym

den biten med att ringa är inte de de handlar om och inte heller min saknad till henne.
    det handlar om att han vägrar informera mig om saker som sker i hennes liv tiden hon är hos honom....enbart för att han inte vill ha någon kontakt med mig...
    de han inte förstår är att han är så illa tvungen att ha någon kontakt med mig eftersom jag är hans dotters mamma  

• SupersurasunkSara
    Anonym skrev 2012-11-12 21:54:27 följande:
    den biten med att ringa är inte de de handlar om och inte heller min saknad till henne.
    det handlar om att han vägrar informera mig om saker som sker i hennes liv tiden hon är hos honom....enbart för att han inte vill ha någon kontakt med mig...
    de han inte förstår är att han är så illa tvungen att ha någon kontakt med mig eftersom jag är hans dotters mamma  
    Han måste inte informera dig om någonting alls. Inte om inget speciellt händer som du måste veta tex om hon varit hos läkaren och fått medicin under hans tid.
    Skulle han vilja kan han få till att hämta och lämna på dagis/skola om han absolut inte vill träffa dig, han kan kräva att all kontakt sker skriftligt osv.

Du har helt enkelt inte med att göra vad som händer och inte under hans veckor.
  • Anonym

tycker de låter helt orimligt.
    de är ju mitt barn de handlar om....sen om de sker hos honom eller mig spelar inge roll.....de är ju för barnets skull 

• Mattias 81
    Anonym skrev 2012-11-12 22:02:27 följande:
    de är ju mitt barn de handlar om....sen om de sker hos honom eller mig spelar inge roll.....de är ju för barnets skull 
    Men så är det. Du får fråga vad som hänt när du hämtar barnen och sen får du hoppas han vill berätta och kommer ihåg. 

Det är smärtsamt då man missar stora delar av barnets liv.

Vem var det som valde att göra slut? Han? 
  • SupersurasunkSara
    Anonym skrev 2012-11-12 22:02:27 följande:
    Är det? Har ditt barn uttryckligen önskat att få ha kontakt med mamma när han/hon är hos pappa? Och tvärtom? Ofta upptäcker den ena föräldern att det enbart stör barnet, får barnet att längta efter den han/hon inte är hos osv, alltså är det INTE barnets bästa att den andra föräldern ska ha kontakt.

• SupersurasunkSara

Om ert barns andra förälder av någon anledning bestämmer att ni inte ska ha insyn/kontakt under deras veckor kan man be om att upprätta en kontaktbok där allt väsentligt skrivs ner. Vill man kan den vara mycket enkel, med bara korta anteckningar eller så kan den vara mer utförlig med bilder. Eller så ber man att all kontakt sker via mail, sms el liknande.
    Att vara påstridig och envis ger sällan bra resultat.

Svar på tråden Får han gör så?