Anonym skrev 2012-11-13 16:06:45 följande:
Är ledsen att behöva göra er besvikna men i detta fallet handlar de inte om min saknad till mitt barn och att jag lägger över de på min dotter! De handlar om att hennes far resonerar fel!
Vad är det du vill att han skall berätta för dig? Är det om olyckor hänt eller bara vad de gör till vardags, vad de äter för mat, när de lägger dottern, om de gör utflykter? Är det du som ringer och ber att få prata med barnet eller vet du säkert att barnet ber om att få ringa dig men får nej? Min bonus, när hon var i den åldern, gick så mkt upp i "nuet" att hon glömde att hon ville ringa. Inte att hon glömde sin andra förälder, men hon tänkte inte så mkt på det helt enkelt - likadant när hon var hos den andra föräldern. En period funkade det att ringa, men sen blev hon orolig av att prata med den förälder hon för närvarande inte var hos, fick dåligt samvete. Nu funkar det igen sen kanske två år tillbaka, men nu är hon närmare tonåring än barn. Du säger att pappan resonerar fel, men ger inget riktigt konkret "bevis" på det. Varför vill du veta och VAD vill du veta?