• Emelielundin01

Får han gör så?

Mitt ex och jag har en dotter som blir 4år snart! Han har träffat ny och likaså jag! Vu har valår gemensamma dotter varannan vecka vilket fungerade bra till att han tvärt nekade mig någonsomhelst kontakt med min dotter veckan hon är hos honom! Enbart söndagen den veckan får jag ett sms om hur hon haft det hos honom! Han vägrar ha kontakt med mig, han tror att det är honom jag vill prata med/om och inte vårt barn! Får han lov att göra så son han gör? Med vänlig hälsning,

• Svar på tråden Får han gör så?
  • Anonym (:))
    Barbamamah skrev 2012-11-13 20:15:49 följande:

Om samarbetet inte fungerar och vårdnaden ska bli enskild av den anledningen så tycker jag att det är bättre om det är nån utomstående som utreder vem av föräldrarna som är bäst lämpad som vårdnadshavare.
    Okej, men pappan tycker samarbetet fungerar. Det är ts som anser att samarbetet inte är som hon tycker att samarbete ska vara. Kanske är det bäst att ts stämmer pappan och riskerar både boende och vårdnad alltså.
  • Anonym

Nu tycker jag de är lite drastiskt! Tack för alla synpunkter! Det kommer aldrig ske att pappan får enskild vårdnad! Och det är fortfarande inte prat om vem som har rätt eller kan vad och hur mkt!

Det som är bäst för dottern är att ha båda sina föräldrar lika mkt hos sig, alltså varannan vecka!

Anonym skrev 2012-11-13 21:06:34 följande:
    Nu tycker jag de är lite drastiskt! Tack för alla synpunkter! Det kommer aldrig ske att pappan får enskild vårdnad! Och det är fortfarande inte prat om vem som har rätt eller kan vad och hur mkt!
    Det som är bäst för dottern är att ha båda sina föräldrar lika mkt hos sig, alltså varannan vecka!
    Det har du väl ingen aning om?

Det var du som skrev att pappan hade fel.... Så är det inte en fråga om rätt eller fel så förstår jag inte varför du drog upp det alls.

Okej, då är problemet löst antar jag.
  • Barbamamah
    Anonym (:)) skrev 2012-11-13 20:18:53 följande:
    Okej, men pappan tycker samarbetet fungerar. Det är ts som anser att samarbetet inte är som hon tycker att samarbete ska vara. Kanske är det bäst att ts stämmer pappan och riskerar både boende och vårdnad alltså.

Ja, den som är tillräckligt missnöjd får stämma den andra på grund av samarbetsproblemen.
  • Anonym (saknad)

ts har fortfarande inte gett exempel på i vilken utsträckning hon är "utestängd" ur barnets liv under pappans vecka?
    VAD är det du undanhållits, hur ofta och när ringde du och vilken attityd har du själv? Det är frågor du kan ställa dig. Vi är alla olika, men oftast tycker vi att vårt sätt är det rätta och andras är fel. Likadant innan man blir förälder:
    - Jag ska minsann aldrig låta barnen dricka Coca Cola eller spela dataspel vi ska koka egen nyponsoppa och leka i skogen ända upp i tonåren då dom ska vara scout-ledare...Det håller ytterst sällan Skrattande

Kanske känner sig pappan kränkt och kontrollerad av att du kontaktar barnet ständigt under hans vecka, kom ihåg att dom har vardagsliv precis som ni har under din vecka. Lita på att OM något hänt så lär du få veta det.
    Din dotter lär INTE glömma bort vem du är om ni bara pratas vid en gång under veckan, jag lovar!

Att som du säger "Plötsligt nekar han mig ALL kontakt och jag får bara ett sms på söndagen" låter ganska desperat, finns det någon lite liten risk att det beror på att du kanske var överdriven i ditt kontaktsökande innan?
    Kanske kan ni kompromissa, att du ringer flickan en kväll mitt i vistelsen och ni pratar av er, sen får säkert dottern ringa OM hon vill dock brukar sällan barnen ha behov av det.

• Anonym (Mamma M)

Ja han har rätt att göra så.
    Sen kan man väl tycka att allt vore bättre om man kunde ha en vardaglig o skaplig kontakt med den andre föräldern så att man inte skulle behöva "förbjuda" den andre att höra av sig, men om det nu är så här pappan vill ha det så är det bara att gilla läget.

Försök att slappna av när dottern är borta, o lita på att ditt ex åtminstone skulle höra av sig om något utöver det vanliga hände.
    Tids nog blir dottern äldre o då kanske det ser annorlunda ut. Kanske får hon egen mobil, eller så kanske hon själv säger till att hon vill slå en pling till dig under veckan o berätta något speciellt, o kanske är inte det helt omöjligt när hon är lite större?
    Eller så har hon inte en tanke på den andre föräldern när hon har sin vecka hos den ene - ofta brukar det vara så, o det är mest bara vi föräldrar som går o känner saknad o oro.

Som sagt; försök att slappna av - ju mer desperat du verkar, ju mer avigt inställd blir nog pappan.

• Anonym

Ringer aldrig när hon är hos honom! Däremot säger jag varje gång hon åker dit till pappan att vill hon ringa så får hon de! Vår dotter blir bara ledsen och de vill jag inte! Det är MIG han inte vill ha kontakt med! Ingen kontakt alls! Och de är de jag vill veta, kan han göra så? Vi har barn tam och tyvärr måste han dras med mig på ett eller annat sätt!

• lilly2006

kan inte ni ha en liten kontaktbok ni sätter ett par kråkor i ang vad som hänt under veckan??

så gjorde vi.. tills vi växte upp Skrattande 

*the only bitch you see in my eyes is your own reflection*
    Anonym skrev 2012-11-14 21:50:23 följande:
    Ringer aldrig när hon är hos honom! Däremot säger jag varje gång hon åker dit till pappan att vill hon ringa så får hon de! Vår dotter blir bara ledsen och de vill jag inte! Det är MIG han inte vill ha kontakt med! Ingen kontakt alls! Och de är de jag vill veta, kan han göra så? Vi har barn tam och tyvärr måste han dras med mig på ett eller annat sätt!
    Ja han kan göra så. Ni kan sköta kontakt via sms och mail.
Svar på tråden Får han gör så?