Anonym skrev 2012-11-14 21:50:23 följande:
Ringer aldrig när hon är hos honom! Däremot säger jag varje gång hon åker dit till pappan att vill hon ringa så får hon de! Vår dotter blir bara ledsen och de vill jag inte! Det är MIG han inte vill ha kontakt med! Ingen kontakt alls! Och de är de jag vill veta, kan han göra så? Vi har barn tam och tyvärr måste han dras med mig på ett eller annat sätt!
Men hur vet du att hon faktiskt frågar efter att ringa när hon väl är hos pappan?
Ofta glömmer man sånt - speciellt ett barn som inte fyllt fyra än..
de går upp i det som händer just nu..
Skulle vilja veta vad det faktiskt är du efterfrågar för kontakt och info?
Än så länge har du varit väldigt svävande och bara tryckt på att pappan gör fel - men inte konkret vad du vill.
Att ha kontakt under veckorna för vardagssituationet räcker inte. Att du saknar dottern räcker inte. Att dottern är ledsen när hon åker räcker inte det heller - det var alltid min bonus i den åldern, ledsen över avskedet - sen var det bara bra.
Jag vet det gör ont i dig och att du blir ledsen, men är DOTTERN verkligen ledsen under veckorna med pappa? Skulle hon må bättre av att du och pappan pratade? För det verkar som om det egentligen är honom du vill prata med, inte barnet....