• Anonym (TS)

Barnuppfostran!!

Hej hej! Tänkte lägga upp en tråd för att starta en debatt om barnuppfostran. 
    Hur gör ni när barnen trotsar /beter sig illa? Läser man många trådar på FL får man absolut inte ge barnen några straff när de har betett sig illa. Så hur gör ni??

Själv så kör vi på utegångsförbud, sitta på rummet, indraget lördagsgodis beroende på vad barnen har gjort och bettet sig. Lägger den här tråden i känsliga rummet annars blir man väl lynchad av fl mobbenFlört. Vi säger till och med att om ni inte är snälla så kommer inte tomten! 

Så nu till frågan hur gör ni????? 

• Svar på tråden Barnuppfostran!!
  • Anonym
    Anonym (TS) skrev 2012-12-12 12:03:20 följande:
    Konsekvensen av att de har vrålat på affären har ju blivit indraget lördagsgodis. Konsekvens eller straff. Kalla det vad du vill. 
    Det har fungerat och vi har inte nå vrålande barn på affären utan de kan säga ja jag vill ha godis men får ju vänta tills lördagen.  
    Så det har bara hänt en gång att de skrikit i affären?
  • Mariohn
    Elin 885 skrev 2012-12-12 12:04:01 följande:
    jag tog upp den för att jag nog var svår att ha och göra med eftersom ingen visste vad som var fel....daaaaah.

Och om ett barn är svårt att ha att göra med ska det alltså straffas? Annars ser jag inte varför du tar upp det som en förklaring till att du straffades. 
  • Anonym
    Elin 885 skrev 2012-12-12 12:04:01 följande:
    jag tog upp den för att jag nog var svår att ha och göra med eftersom ingen visste vad som var fel....daaaaah.

Du tog själv upp det som ett argument för bestraffning. 
  • Javisstserru

Jag pratar med mina barn, har aldrig behövt göra mer än så. Är de jättearga så får de tid att lugna ned sig innan vi pratar om saken. Tror inte att utegångsförbud och liknande grejer hjälper ett dugg, det gjorde det inte på mig som liten. Jag blev bara kränkt och ännu mer arg eftersom ingen vuxen tig mina känslor och åsikter på allvar.

• Anonym (usch)

Mina barn skriker inte efter godis i affären, men så har vi inte heller lördagsgodis utan kan äta det även andra dagar i veckan.

• Elin 885
    Anonym skrev 2012-12-12 12:06:24 följande:
    Du tog själv upp det som ett argument för bestraffning. 
    nej.
    om du tror att det var därför jag tog upp det så bör du ta reda på mer, om du är intresserad förståss.
    dock så börjar du tära enormt på mitt tålamod, så jag får nog avsluta diskssuonen med dig nu.
  • Anonym
    Anonym (usch) skrev 2012-12-12 12:07:17 följande:

Mina barn skriker inte efter godis i affären, men så har vi inte heller lördagsgodis utan kan äta det även andra dagar i veckan.

Har inte hänt mig heller och jag har fyra barn. 
  • Mariohn
    Elin 885 skrev 2012-12-12 12:07:33 följande:
    nej.
    om du tror att det var därför jag tog upp det så bör du ta reda på mer, om du är intresserad förståss.
    dock så börjar du tära enormt på mitt tålamod, så jag får nog avsluta diskssuonen med dig nu.
    Varför ska vi forska i din sjukdom? Tror du att universum kretsar kring dig? Detta är en diskussion om barnuppfostran. Du berättar att du straffades som barn och att du hade adhd. Det skiter väl vi i? Tråden handlar inte om din diagnos. 
  • Elin 885
    Mariohn skrev 2012-12-12 12:08:43 följande:
    Varför ska vi forska i din sjukdom? Tror du att universum kretsar kring dig? Detta är en diskussion om barnuppfostran. Du berättar att du straffades som barn och att du hade adhd. Det skiter väl vi i? Tråden handlar inte om din diagnos. 
    jösses människa ta en valum och lugna ned dig.

• Anonym (TS)

Skrikit i affärer? Nej inte många gånger. Och det vrålar inte heller efter godis när vi handlar. Som jag märkt att många barn faktiskt gör. 

Däremot brukar jag handla frukt åt dem. Inte så att det kräver det när vi handlar men det är ett bra alternativ tycker jag att ge en frukt innan man kommit hem och gjort iordning maten. 

Svar på tråden Barnuppfostran!!