• Fridayyy

Helkroppstråden

Enter Sandman skrev 2013-08-16 07:55:23 följande:

Jag har aldrig lagt ut en bild på internet, jag är inte speciellt intresserad.
    Jag följer den här tråden sporadiskt, inte varje dag, men då och då går jag in och tittar.
    Jag tycker ni är så generösa som bjuder på er själva, en stor eloge till er, det krävs mod för att våga lämna ut er på det viset tör andra omdömen.
    Men det som förundrar mig är att en del finner det uppenbarligen så provocerande att andra tycker om sig själva och bjuder på sig själva för sin egen och för andras njutning och glädje, att dom helt enkelt inte kan låta bli att kommentera och ta ner dom som törs, det som den personen antingen inte törs eller inte tycker den är fin nog för att göra, kanske en kombination.
    Varför är det så provocerande?
    Att andra gör det man inte själv kan tillåta sig.      

Men du, är det verkligen så att alla som visar upp sig gillar sig själva? Ofta är det ju precis tvärtom? Jag jämför med andra tillfällen i samhället.
  • pinkdolly
    Fridayyy skrev 2013-08-16 07:58:01 följande:

Men du, är det verkligen så att alla som visar upp sig gillar sig själva? Ofta är det ju precis tvärtom? Jag jämför med andra tillfällen i samhället.
    Jag kan bara tala för mig själv men jag hade aldrig lagt upp mina bilder så som jag gör här om jag inte var bekväm med mig själv och min kropp.
  • Enter Sandman
    Fridayyy skrev 2013-08-16 07:58:01 följande:

Även om motsatta existerar förstås så ja, jag tror faktiskt att dom flesta som gör det är trygga och nöjda med sig själva,
    Och det gäller även irl, människor som vågar bjuda på sig själva och som vågar sticka ut och bana väg, dom är oftast väldigt trygga och harmoniska människor som gillar sig själva.
    Sen vet jag att man gärna vill lägga epitet som otrygg, bekräftelsekåt och destruktiv på dom människorna, men dom som gör det upplever jag som precis det som dom själva anklagar andra för, det är människor som inte vågar, som inte tillåter sig själva av nån anledning att få blomma ut, därför tål dom inte heller att andra gör det.
    Det är så tråkigt, det vore mycket bättre om dom också kunde tycka om sig själva och våga vara den dom faktiskt är, för jag tror att alla människor har något bra, något gott att tillföra, men en del lägger hämsko på sig själva.
    Och vill därför lägga hämsko på andra.
    Jag önskar att det inte vore så.      
  • Fridayyy
    pinkdolly skrev 2013-08-16 08:01:48 följande:
    Jag kan bara tala för mig själv men jag hade aldrig lagt upp mina bilder så som jag gör här om jag inte var bekväm med mig själv och min kropp.

Nej, det hade du ju inte. Men det är ju knappast så att man är obekväm med sin kropp för att man inte lägger ut bilder här. Om jag ser en tjej på stan som gör allt för att alla ska se hennes tuttar i urringningen så tänker jag direkt att hon endast är stolt över sina tuttar, inget annat. Inte för den hon är.
  • FjärilVingad73
    Enter Sandman skrev 2013-08-16 08:08:15 följande:

Även om motsatta existerar förstås så ja, jag tror faktiskt att dom flesta som gör det är trygga och nöjda med sig själva,
    Och det gäller även irl, människor som vågar bjuda på sig själva och som vågar sticka ut och bana väg, dom är oftast väldigt trygga och harmoniska människor som gillar sig själva.
    Sen vet jag att man gärna vill lägga epitet som otrygg, bekräftelsekåt och destruktiv på dom människorna, men dom som gör det upplever jag som precis det som dom själva anklagar andra för, det är människor som inte vågar, som inte tillåter sig själva av nån anledning att få blomma ut, därför tål dom inte heller att andra gör det.
    Det är så tråkigt, det vore mycket bättre om dom också kunde tycka om sig själva och våga vara den dom faktiskt är, för jag tror att alla människor har något bra, något gott att tillföra, men en del lägger hämsko på sig själva.
  • Fridayyy
    Enter Sandman skrev 2013-08-16 08:08:15 följande:

Ja, men visa upp sin kropp är väl inte att bjuda på sig själv?
  • pinkdolly
    Fridayyy skrev 2013-08-16 08:14:22 följande:

Nej, det hade du ju inte. Men det är ju knappast så att man är obekväm med sin kropp för att man inte lägger ut bilder här. Om jag ser en tjej på stan som gör allt för att alla ska se hennes tuttar i urringningen så tänker jag direkt att hon endast är stolt över sina tuttar, inget annat. Inte för den hon är.
    Nej absolut, bara för att man trivs med sig själv så behöver man inte lägga ut bilder på nätet. Men det ligger mycket mer bakom det än att man antingen skulle må dåligt eller bara är bekräftelsekåt. Det är inte så svart eller vitt.
  • Fridayyy
    pinkdolly skrev 2013-08-16 08:23:43 följande:
    Nej. Jag tar inte åt mig. Det kommer från människor som inte ens kan stå för vem dom är, som gömmer sig bakom det faktum att man här kan välja att vara anonym. Hade det varit min man som dagligen sagt att mina pattar är fula och att jag behöver träna, då hade jag tagit till slut börjat ta åt mig och lämnat dåren. Men här, nej.

Litar du alltid på de som säger att du är snygg då?
  • Anonym (A1)
    pinkdolly skrev 2013-08-16 08:23:43 följande:
    Nej. Jag tar inte åt mig. Det kommer från människor som inte ens kan stå för vem dom är, som gömmer sig bakom det faktum att man här kan välja att vara anonym. Hade det varit min man som dagligen sagt att mina pattar är fula och att jag behöver träna, då hade jag tagit till slut börjat ta åt mig och lämnat dåren. Men här, nej.
    Men du tar åt av de "bra" kommentarerna, hur kan du då inte ta åt dig av de dåliga? Bara en fråga.
  • pinkdolly
    Fridayyy skrev 2013-08-16 08:25:41 följande:

Litar du alltid på de som säger att du är snygg då?
    Det brukar oftast vara samma personer som säger det så ja, det tror jag på. Det är långt ifrån alla här eller i slutna tråden som säger att jag är fin. Så dom som tycker det och fortsätter säga det, tror jag på. Varför skulle dom annars säga det? Det betyder ju knappats att dom får komma till på något annat sätt.