Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Solstrålarna

Gissar på äl igår. Nu bara att vänta... och inte hoppas foör mkt.

På väg till ullared lite spontant sådär.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Dom kan leva max 5dygn i dig. Oftast upp till 3.

Gudinnan skrev 2013-03-17 01:39:39 följande:
    Nu får vi se 22-23 har jag ägglossning men IDAG hade vi sex eller ja hmm igår nu är det en helt ny dag men undrar då om spermier kommer in 6-7 dagar innan så eller om dom helt enkelt kommer in innan ägglossningen finns det möjlighet att man blir gravid iaf ?

Självklart ska vi ha mer o meeeeer sex men man e ju så nyfiken VILL ha en bebbe nuuuuu  

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    görabebis skrev 2013-03-17 12:08:45 följande:
    Själv tycker jag de känns som dom vill ut direkt ;) men hoppas några stannar kvar! Haha
    Hade glad gubbe i fredags o lördags.. Alltså borde äl senast vara idag om man tänker 48 h som max från i fredags..
    Ni som har lite bättre koll än mig, är det själva ägg-lossnigen som sker då? Eller är det när ägget kan bli befrukat? Eller både och??
    Annars någon som vet när efter ägglossning ägget kan bli befruktat?
    Blir o ligga i kväll efter jobbet (och imån om det hinns innan träning o jobb..) Då kan vi inte ha missat den iaf.. Har haft mys sen i torsdags.

Babylängtan20: Om jag förstod rätt så slutade din mens för några dagar sen bara, då borde du ju ej ha äl redan 2-3 dagar efter. Så länge du inte känner något obehag vid samlag så är det bara o ligga på :) din kropp är nog snart helt tillbaka till det normala ska du se!
    Det är ägglossningen som sker då.
    Ett obefruktat ägg "trillar" ut efter max 24 h, det är den maximala tiden EFTER äl som du har på dig sas. Från 30min efter äl till dygnet.
    Spermierna ska ju ta sig dig med och simma så bäst chanser sägs man ha med sex precis FÖRE Äl
    Spermier kan ju leva upp till -maximalt- 5dygn men man säger att sex varnnan/var tredje dag så är det spermier där--
  • MissKaos
    Gudinnan skrev 2013-03-17 13:35:02 följande:
    hmm 35 i cykel så det borde vara på dag 18-19 kanske 20 mars jag har äl men just NU e jag super kåt
    Det blir man ju runt ÄL! Så ta chansen, passa på...
  • MissKaos

Nej, det gör dom inte. Mina blir helt blanka. Jag tycker du ska kolla m gyn. Hcg sitter ju i länge efter mf, när var. Ditt?,eller ny gravidiet. Upp till 9 veckor har jag hört man kan få utslag på. Tester. Min gyn sa 4.

babylängtan20 skrev 2013-03-17 22:13:17 följande:
    mensen tog slut i fredags och har haft som spottings idag(var inget imorse men nu på kvällen kom lite ljusbrunt :S ) med har till och med fortfarande mensvärk :/ mensen började lixom 9 mars what the fuck :O

så gjorde ett test blir helt galen på det :s  gör alla traderas stickor såhär :s jag tycker mig se ett svagt streck vet ej om de kan vara spök eller inbillning :s

• MissKaos

Babylängtan:

Kan det vara markeringen där det pos strecket ska bli som du ser? Det kan man ju se på nästan alla test.

JAg ser i mobilen, men inte på datorn

• MissKaos
    görabebis skrev 2013-03-18 11:41:32 följande:
    Blev inge mer sex, blev inbeodrad på jobbet ist. Så kan d gå när man jobbar i vården :/ pengar blir det iaf haha.

Babylängtan ring mvc eller där du var och gjorde vul efter ma, de kanske kan ta ett blodprov på dig så får du lite mer lugn och klarhet? man får ibland vara 'jobbig o påstridig' för att bli lyssnad på.. En arbetskamrat fick ma, 4 v senare blödde hon fortfarande mellanblödningar och d fick göra en ny skrapning. Något litet litet låg kvar och störde.

Är inte vi på samma dag? Efter ÄL är det ju inte så mkt att göra åt saken längre ändå...
    Gudinnan skrev 2013-03-17 20:54:10 följande:

Jo man ska ju passa på en er smått orolig över att jag äter pencillin 3 ggr dagligen. Om det skulle på värka något .

Hur går det för dig ? 

Nej, det kan ju inte påverka ngt innan det ens har fäst i livmodern.
    ÄL+3 idag. *väntar*
  • MissKaos
    MissKaos skrev 2013-02-26 20:25:28 följande:

Ett positivt test

..och ett negativt..
  • MissKaos
    görabebis skrev 2013-03-18 13:00:54 följande:
    Misskaos: jag fick gladgubbe i fredags o lördags. Tyckte dock ej strecken alls va jämnstarka när man tryckte ut stickan, inte som på lördagen men glad gubbe e ju glad gubbe.. Hm. Så räknar man från fredag o som max 48 h så skedde ägglossningen senast igår, men från i lördags o max 48 timmar blir d ju idag.. Det va även därför jag undrade när ägget blir befruktat. För plussar man på (som max tiden kan bli) fredag +48 h =söndag sen som du skrev ägget kan där efter bli befruktat från 30min-24h.
    Känns som en ekvation från matten hahaha

Man räknar från första glada gubben och max 48h frammåt.
    Jag brukar för enkelhetensskull räkna dagen efter som ÄL.
    så, för dig Äl lör
    sö+1
    må+2

Jag gissar att du då skulle kunna bli gravid genom att ha legat från torsdag fram till söndag..
  • MissKaos
    babylängtan20 skrev 2013-03-18 15:59:00 följande:

jag fickma i v 5+5 och vi gjorde ett vul 2 veckor wdter jag blött ut allt o de fanns inget kvar .. jag väntar veckan ut sen får vi se hur blödningen är dåellerom de slutat ... de kommer oftast bara edter sex.. dagen efter oftast om man haft sex på kvällen. tycker detta är jätte lustigt

Tycker du ska ringa gyn!
Svar på tråden Solstrålarna