• Anonym

Får era döttrar sova nakna?

Jag har länge funderat på detta då jag själv tycker det är ohygieniskt. Mina döttrar är 6, 9 & 12 och sover nästan alltid nakna. Jag tycker att de i alla fall kunde ha trosor på sig. Detta har jag tjatat på dem om i säkert tre år nu....

Men jag tycker också med tanke på att ibland deras lillebror på 3 år gärna vill sova hos dem eller ligga där en stund i alla fall.......

Nej, jag tycker inte att nakenhet är skamligt men det är också en fråga om renlighet och förnuft.

Vad tycker ni om detta?          

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-30 19:38
    Min son är 4 år! Tryckte på fel siffra....

• Svar på tråden Får era döttrar sova nakna?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-12-30 19:24:26 följande:
    Ts får din son sova naken då? Jag menar är det BARA flickor du tycker ska klä på sig och är ohygieniska? JA mina döttrar får sova nakna om dom vill. Dock vill dom ha pyjamas på sig båda två.
    Han har kalsonger och pyjamas-shorts.
  • elyse

Det där är väl en personlig sak, hur man vill vara klädd när man ska sova. Vissa blir varma och vill sova nakna och andra kan sova i pyjamasbyxor och collegetröja för att de är frusna. 

• Anonym
    Anonym skrev 2012-12-30 19:37:06 följande:
    Han har kalsonger och pyjamas-shorts.
    Men om han VILL sova naken får han det då? Åter igen är det bara döttrar som enligt dig ska ha underkläder i sängen och som anses ohygieniska?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-12-30 19:38:11 följande:
    Men om han VILL sova naken får han det då? Åter igen är det bara döttrar som enligt dig ska ha underkläder i sängen och som anses ohygieniska?
    Naturligtvis anser jag att han ska ha kallingar på sig.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-12-30 19:24:06 följande:
    då byter du sängkläder varje gång du legat naken i dem??
    Jag sover ju naturligtvis inte naken.
  • Sarhan

Min 6åring får absolut sova naken om hon vill det. Hemma sover hon ibland naken, ibland i pyjamas och ibland i nattlinne. Hennes val och har alltid varit. Hon är väldigt varm av sig. Sover hon hos mormor sover hon i nattlinne eller pyjamas, också hennes val. Förstår inte problemet. Vad är det ohygieniska i det hela?

• Lena

Självklart får hon vara naken i sin säng. Det är jag och hennes pappa med! Innan hon var rumsren fick hon dock inte sova utan blöja. I soffan måste hon dock ha något på sig tex trosor, nattlinne eller morgonrock.

• Anonym

Spela roll. Att du tjatar om att det är "fult, skamligt, usch" måste ju helt fördärva dem. Jag hade också sovit naken om mina föräldrar hållit på sådär. Skit i hur de sover, var nöjd att de sover och mår bra.

Svar på tråden Får era döttrar sova nakna?