• Anonym

Får era döttrar sova nakna?

Jag har länge funderat på detta då jag själv tycker det är ohygieniskt. Mina döttrar är 6, 9 & 12 och sover nästan alltid nakna. Jag tycker att de i alla fall kunde ha trosor på sig. Detta har jag tjatat på dem om i säkert tre år nu....

Men jag tycker också med tanke på att ibland deras lillebror på 3 år gärna vill sova hos dem eller ligga där en stund i alla fall.......

Nej, jag tycker inte att nakenhet är skamligt men det är också en fråga om renlighet och förnuft.

Vad tycker ni om detta?          

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-30 19:38
    Min son är 4 år! Tryckte på fel siffra....

• Svar på tråden Får era döttrar sova nakna?
  • Anonym

nää men hur gör du när du har sex då?? har ni sex fullt påklädda? usch tvi fan va äckligt med nakna kroppar  -.-

• Rak banan
    Anonym skrev 2012-12-30 19:42:38 följande:
    Jag sover ju naturligtvis inte naken.
    Naturligtvis? Är det något fel med att sova naken?
  • Hannah76

Mina döttrar får absolut sova nakna om /när de vill. Det är bra att lufta underlivet.

• Honungssmulan

Min son väljer själv och vill sova med, brukar däremot se till så att han sover utan kalsonger nån dag i veckan så han luftar allt.

Tycker inte det är ohygieniskt att sova utan, men om man har undekläder på sig hela tiden som tjej kan man nog lätt få problem med kli och svamp och behöva lufta lite 

• Anonym
    caelum skrev 2012-12-30 19:23:59 följande:
    Så länge man byter lakan då och då är det inte ett dugg ohygieniskt, tvärtom är det bra att lufta muffen för att undvika svamp. Tycker inte det är konstigt om treåringen vill sova hos dom heller, förutsatt att tjejerna tycker det är ok (kan ju vara känsligt i den åldern.). Vad menar du skulle vara orent med att sova naken?

De partier innanför trosorna/kalsongerna är ju inte alltid världens renaste område på kroppen. I trosorna kan det ju hamna både det ena och det andra som borde vara bekant för dem flesta.
  • Anonym

Bra jobbat TS - har ni nuppat ihop fyra ungar med kläderna på??? Snacka om jungfrufödsel!  

• Snöviolen
    Anonym skrev 2012-12-30 19:47:27 följande:
    Bra jobbat TS - har ni nuppat ihop fyra ungar med kläderna på??? Snacka om jungfrufödsel!  
    Hon kanske har inseminerat sig.
  • Lena
    Anonym skrev 2012-12-30 19:46:55 följande:

De partier innanför trosorna/kalsongerna är ju inte alltid världens renaste område på kroppen. I trosorna kan det ju hamna både det ena och det andra som borde vara bekant för dem flesta.
    När jag har mens har jag trosor på och efter jag har varit på toaletten torkar jag mig ordentligt. Så mycket flytningar har jag inte att det spelar någon roll för vi har sex i sängen och låter sperman rinna ur där den hamnar
  • Anonym

Eh nej det vet jag inte om jag håller med om. Har dina barn mycket flytningar så bör du ta dem till en vårdcentral. Det är inte normalt att så små barn har problem med det. Kanske har de redan svamp till följd av för trånga trosor?
  • Anonym (Dum eller)

I trosorna kan det ju hamna både det ena och det andra som borde vara bekant för dem flesta.
    Då är det väl jättebra att dom inte har trosor på sig?
Svar på tråden Får era döttrar sova nakna?