Inlägg från: Tjolanta |Visa alla inlägg
  • Tjolanta

Tråden för oss som INTE ammar...

Baby Doll skrev 2013-01-23 10:35:51 följande:
    Har någon av er testat Sempers magdroppar? Vad tyckte ni, hjälpte dom?Våran lilla tjej har magknip och är jätte ledsen, funderar på att köpa sånna...www.mybabydolls.blogg.se

Sempers magdroppar har vi men vad jag förstår så är de inte mot gaser? De är nog mer för "goda bakterier"?
  • Tjolanta

En liten fundering!... Det är såhär att jag mäter alltid upp vattnet i nappflaskorna med måttabellen på flaskans sida.. Men mest för skojs skull så tänkte jag mäta upp med ett decilitermått,, sagt och gjort.. Men det visade ju inte alls 150 ml!? Det blev kanske 130 ml.. Nån som har testat samma? Inte så konstigt att bebisarna får stopp i magen...

• Tjolanta

Vi har esska-flaskorna.. Eller mäter de på något annat vis? Började fundera om det Va jag som blivit knäpp och inte visste hur mycket 1 deciliter är

• Tjolanta
    FruLT skrev 2013-01-23 17:10:46 följande:
    Hoppar in här! Väntar fjärde barnet och har bestämt mig för att inte amma alls denna gång!

Får man fråga varför? Välkommen! Annakarin75 Vad Skönt! Kanske är fel på esskamåtten då?
  • Tjolanta
    FruLT skrev 2013-01-23 17:41:43 följande:
    Absolut med alla tre barnen har amningen strulat från början med mjölk stockningar, såriga bröst och griniga barn som följd, har gått över till flaska med alla tre inom två månader så nu känner jag att jag inte orkar kämpa helt enkelt

Usch då förstår jag att du inte vill amma :-/ Inge roligt alls när man får krångla och kämpa! Man ska göra det man mår bäst av Huvudsaken de små guldklimparna blir mätta och växer som de ska. När är det dags?
  • Tjolanta
    FruLT skrev 2013-01-23 22:04:42 följande:
    Det e långt kvar e bara i v.13 än så länge men med huset fullt så går tiden fort

Ja men då har du snart gått halva Jo med fler barn så tycker jag att det går i rasande fart! Mår du bra? Jag mådde jättebra med mina två första, men fick nog igen det med trean ,då mådde jag pytonirm till långt över v 16! Bjack...
  • Tjolanta

Ja det tror jag också att den gör Jag har tre. En pojk och två tösar. Skulle kunna tänka mej fler

• Tjolanta

Jättekul med en superpigg bebis den här tiden på dygnet :-/ Hon är som en klocka! Vaknar ALLTID vid 4 och är SUPERhungrig, fast hon åt 2 timmar tidihare.... Måste försöka komma ur det här..

• Tjolanta
    annakarin75 skrev 2013-01-25 08:10:20 följande:
    Jättetrist svar, men ALLT är normalt  :) Det verkar inte finnas två barn som är likadana när det gäller mat och sömn. Min 3-månaders är vaken en timme åt gången på dagtid, mer orkar han inte.  Han sover 30-60 min åt gången dagtid hemma, men är vi iväg med vagnen kan han sova 3-4 timmar ibland. Han äter 100-130 ml ca var 3-4 timme dagtid och lite mer sällan nattetid. Somnar för natten 19-20, har numera börjat sova till ca 00 innan första nattmålet, nästa vid ca 4. Vaknar 6-7 - då är det dag tycker han   :) 

Precis det svar jag tänkte skriva Haha! Huvudsaken DITT barn mår bra och verkar trivas med det.
  • Tjolanta

Vi kör med vanliga esskaflaskor, men hon dräller så mycket med dem, så funderar på att testa mam Har era bebisar någon napp? Vi har silikonnappar men de "glider" ur så lätt! Antingen är hon så liten än eller så kanske latex "fastnar" bättre? Har inte för mej att storebrors napoar gled ur så lätt & lillasyster hade varken napp eller tumme

Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...