Inlägg från: Tjolanta |Visa alla inlägg
  • Tjolanta

Tråden för oss som INTE ammar...

Okej. Nu är jag ÖVERTYGAD om att testa en MAM-flaska

• Tjolanta

Vi har provat de böjda också, de vägrar hon suga på De var inte goda nog :-P

• Tjolanta

Min snutta ligger också å pickar på mej för att leta snutt Slickar och har sej på tröjan! Känns lugnande då vi haft babysemp från början, men GIFT i maten! :-O Hoppas det blir hårdare regler för det... Nu när lillan ska matas så verkar det vara mest mamman som duger! Har blivit jättemammig! Men så är hon ju snart 3 månader och den åldern är ju känd för lite av varje

• Tjolanta
    Tjej78 skrev 2013-01-26 19:32:30 följande:
    Jag helamma i 3 1/2 månad, delamma efter det i 2 veckor för att gå över helt till ersättning för 48 timmar sen. Tyckte det var helt ok, trappa ner det under de två veckorna och kände igår inget av det. Märkte dock nu att jag har små knutor i båda brösten, värst i det högra. Misstänker att det är detta som kan bli början till mjölkstockning, eller? Hur gör man nu? Någon som vet eller har några tips?

Prova att duscha varmt över det bröstet och massera lite Har funkat för mej. Passa bara så du inte får feber eller förkylningssymptom.
  • Tjolanta
    slemtorsk i din bralla skrev 2013-01-26 14:55:46 följande:
    Det lilla jag ammade är nu strypt. Var hos läkaren i går för mitt höga blodtryck som inte gått ned sedan min havandeskapsförgiftning och nu ska jag få en starkare medicin som man inte får amma med. Jag är lite kluven, för amningen har blivit en mysig stund, nu ammar jag inte så mycket men på natten när hon vaknar har det blivit en stund, hon håller sig lugn då medan jag fixar en flaska (har grejer vid sängen, termos med vatten o pulver o ren flaska) men jag har ju inte så mycket mjölk så hon blir aldrig mätt på det... och läkaren poängterade att det nu mera finns sååå bra ersättningar och att de som tillhör min generation (70-talet) är väldigt få ammade och vi blev ju rätt okej trots det Kändes dock väldigt bra att läkaren först o främst var väldigt försiktig när han lade fram förslaget att sluta amma, jag tänker på dem som det är väldigt viktigt för och som har svårt att tänka sig flaskmatning, och sen att han även var väldigt positiv till hur jag lagt upp maten till flickan och att NU satsar vi på att få ner mitt blodtryck så att jag orkar vara mamma fullt ut och hon har ju ändå fått mjölk från bröstet i fyra veckor..... På apoteket sen när jag hämtade medicinen var personalen lite kinkig.. de tittade ner i vagnen och frågade lite snorkigt om jag visste att jag inte fick amma när jag tog den medicinen...jag bara svarade ja väldigt kort, kände inte för att beskriva hela min situation för en receptarie liksom... Nu har jag bara problemet att min lilla tös längtar efter bröstet...hon pickar o suger utanpå tröjan...lite jobbigt för även om jag inte haft mjölk hade jag ju kunnat låta henne snutta lite men nu får jag liksom inte... Men det är väl en övergångsperiod på några dagar antar jag...

Du kan ju fortfarande ligga hud mot hud även när du flaskmatar för att efterlikna amning Jobbigt med snorkig receptionist! Usch.. Jag skulle bli skitsur... Det kommer att funka fint för er
  • Tjolanta
    slemtorsk i din bralla skrev 2013-01-27 20:20:03 följande:
    ja vi har mycket hud-mot-hud här hemma ändå....jag är mest orolig över att få ont i tuttarna- ha ha

Mysigt Nej onda tuttar är INTE kul.. Hoppas att du klarar dej! Har tyvärr inga bra tips just nu på hur man undviker det...
  • Tjolanta

Jag läckte mycket mjölk på nätterna så det blev blött i sängen.. Inget roligt alls! De där iläggen gled ju runt och knölade till sej :-/ skönt nu när det slutat! Som sagt, snart är du där!

• Tjolanta

Äter era bebisar lika mycket under dagen? Min 2,5 månaders äter 180 vid 4 tiden, 150 vid 8 -12 och ibland runt 4. Sedan äter hon mindre mot kvällen... Ibland 150 vid 20- tiden.. Sedan äter hon inte så mkt mer... Men verkar nöjd och glad i alla fall.. Ger man flaskan och hon inte är hungrig så snuttar hon ett par snutt för att sedan släppa och gallskrika! Tar sen nappen och är nöjd med den...

• Tjolanta

Hit till TRÅDEN är ALLA VÄLKOMNA Ju fler desto roligare. Undrar om min skrutt håller på att bli sjuk eller har en växtspurt? Har knappt ätit nåt alls idag... Fast man erbjudit mat vill hon inte ha! Äter lite för att sedan släppa och gallskrika.. Blir nöjd med napp.. Var så också för ett tag sedan och det gick över efter två dagar.. Då trodde vi det var nåt magvirus som storasyster haft. Hon har sovit mycket nu på kvällen.. Haft lite grönaktigt bajs för några dagar sedan, dreglar, har händerna i munnen jämt och ska tugga på ALLT! Men hon är väl för liten att känna av tandsprickning redan!? (2,5mån)... Vad kan det annars vara som gör att hon ej äter riktigt? BVC säger inte så mkt heller...

• Tjolanta
    Airhostess skrev 2013-01-30 11:13:15 följande:
    Låter som att hon har ont i magen? Alt inte gilllar smaken på ersättningen? Drar hon upp benen?

Vi har kort samma ersättning hela tiden.. Mer att hon spänner hela sej.. Men i dag verkar hon piggare "pepparpeppar".. Sempers magdroppar har vi också men vet inte om de hjälper så mycket :-/
Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...