Inlägg från: Tjolanta |Visa alla inlägg
  • Tjolanta

Tråden för oss som INTE ammar...

Tjej78 skrev 2013-01-31 21:27:25 följande:
    Det är 5 timmar sen hon åt och då åt hon bara 150 ml vilket brukar innebära 3 1/2 timme sen vill hon ha mat igen. Hon gjorde likadant igår och så fort jag tog över åt hon. Har du nått tips?

Min tös kan stå sej över 6-7 timmar på knappt 150 ml... Tips?.. Jadu... Vet faktiskt inte tyvärr... Kanske han skruvar locket på flaskan för hårt/löst så det kommer för fort/sakta?
  • Tjolanta
    Madeleiiiine skrev 2013-02-01 11:39:21 följande:
    Ja, vi kommer nog på något bra tillslut! Tråkigt att behöva mixtra och så när man ser att sin lilla får ont, man vill bara ha rätt svar direkt!! Menmen.. Ja olja har jag hört att man kan ha, men får man det till så små som 3 veckor??

Kanske tål hon inte komjölk? Jag vet inte hur tidigt det kan visa sej.. TROR vår skrutta är det :-/ men hon blir 3 mån snart.. Eller om de är förkylning på g.. Ja det här med ersättning är INTE ENKELT! Hualigen..
  • Tjolanta

Har börjat nu med lemolac få se om hon blir gladare & vill äta. Efter första flaskan bajjade hon på direkten! Det har aldrig hänt

• Tjolanta

Bara hoppas att det håller i sej :-/ Hon är väldigt knepig med maten vissa dagar!

• Tjolanta

Är det någon som har ett bra tips på hur man kan hålla en flaska med vatten lagom varmt en tid? Ska iväg och åka skridskor i morgon och har tyvärr ingen termos (ska inhandla en ) som man har ersättningsvatten i... Tänkte om man kokar vatten och häller i det i flaskan, preciiis innan man åker, så borde det hålla ett tag.. Men sen då? Vill ju inte ge det iskallt? Tips tack!

• Tjolanta

Det ordnade sej med vattnet! Packade med en VATTENKOKARE Fanns omklädningsrum med eluttag . Men vi behövde inte använda den.. Ska inhandla en bra termos för framtida utflykter Men annars så var tidningspapper och handduk ett bra tips Tror vi var de enda med vattenkokare i bagaget.. Haha!

• Tjolanta

Nu har jag köpt en MAM-flaska jag ska prova (ska steriliseras först). Det stog anti kolik på den men jag antar att det är en "vanlig" mam-flaska som ni tipsar om här? Eller?.. Har minsta nappen på men behöver antagligen en storlek större (tomt på affärshyllan!) då hon snart blir tre månader. Appropå termos så tänkte jag köpa en på Biltema. Har små därifrån till de äldsta barnen och tycker de funkat bra för 49:-. Tittade här på Coop och tyckte de var dyra, de små..

• Tjolanta

Det är inte biltemas termosmuggar, det är en vanlig termos Nöjd med dem vi köpte till stora barnen i alla fall Fast jag har inte köpt nån än så det kan ändras

• Tjolanta

Kan man ha pulvret i locket på mam-flaskan eller är det jag som har sett helt tokigt!? Annars brukar vi ta med oss vår vällingdoserare när vi åker bort

• Tjolanta
    annakarin75 skrev 2013-02-04 13:40:43 följande:
    Har tetra och extraflaska i skötväskan så vet jag att det alltid är mat med, men jag brukar ta med pulver och termos.  Hema kör vi enbart med pulver. Jag kokar upp vatten och förvarar i en 2 liters tillbringare i kylen. Mäter upp i flaskan, mikrar, i med pulver från vällingdoseraren och klart att servera. Tycker det fungerar smidigt.  Tjolanta - Locket till MAM-flaskan är för att mäta upp den mängd vatten som ska användas för sterilisering  Det är det enda lock jag sett i alla fall, känns inte pålitligt att ha pulver i det? 

ja det kanske det är! Tack!
Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...