Inlägg från: Tjolanta |Visa alla inlägg
  • Tjolanta

Tråden för oss som INTE ammar...

Frutess: Det här med flaskmatning är en hel vetenskap! Huwaligen... Vi körde med babysemp till vår tös först, men har nu testat baby semp lemolac som är lite mildare mot magen för att se om det hjälper hennes mage Började med esska nappflaskor men efter många tips här i tråden har vi gått över till mam-flaska som man smidigt kan sterilisera i micron (bör göras varje dag ) Vi har kommunalt vatten så jag kokar det inte men vill man vara säker så koka en liter å ställ i kyl med tillbringade med lock.Har iofs börjat koka upp vatten i vattenkonare som får stå till nästa matning, då är det lagom varmt.. Testar lite tips bara ett bra tips är att skaffa en vällingdoserare, som finns i de flesta mataffärer...

• Tjolanta

Nähäpp... Verkar inte vara någe bättre alls med lemolac :-/ Tycker hon är lika! Nästa steg blir något utav NAN... Äsch....

• Tjolanta

Min tös vill inte heller äta :-/ Har testat baby semp å lemolac + senpers magdroppar!

• Tjolanta

Purple box. Hon äter ca 40ml, släpper en brakskit och sedan är det kört! Totalvägrar äta och skriker.. Ibland spänner hon sej som en fjäder och nu drar hon upp benen så ont i magen verkar hon ju ha.. Mornarna är bäst, sen dalar det till kvällen. Verkar tillslut som att hon inte vill äta för hon vet att det gör henne illa Skriker ibland redan när haklappen läggs dit.. Nån här gav tips på NAN någonting mot mjölkmage, men tänkte ev prova NAN över huvudtaget. Kan de bli "plötsligt" känsliga mot samma ersättning de ätit hela tiden? Hon bajsar oftast en gång om dagen och då tar hon i och spänner i varenda ben hon har och grymtar å har sej.. Gahhhh! Hon kunde väl tagit med sej bruksanvisningen när hon kom ut!? Lika bra kanske att köpa en av varje sort på ersättningshyllan...

• Tjolanta
    Tjolanta skrev 2013-02-05 21:30:07 följande:
    Purple box. Hon äter ca 40ml, släpper en brakskit och sedan är det kört! Totalvägrar äta och skriker.. Ibland spänner hon sej som en fjäder och nu drar hon upp benen så ont i magen verkar hon ju ha.. Mornarna är bäst, sen dalar det till kvällen. Verkar tillslut som att hon inte vill äta för hon vet att det gör henne illa Skriker ibland redan när haklappen läggs dit.. Nån här gav tips på NAN någonting mot mjölkmage, men tänkte ev prova NAN över huvudtaget. Kan de bli "plötsligt" känsliga mot samma ersättning de ätit hela tiden? Hon bajsar oftast en gång om dagen och då tar hon i och spänner i varenda ben hon har och grymtar å har sej.. Gahhhh! Hon kunde väl tagit med sej bruksanvisningen när hon kom ut!? Lika bra kanske att köpa en av varje sort på ersättningshyllan...

Skulle tillägga att det är sällan hon släpper flaskan med det där nöjda ansiktet.. Mer i skrik och panik! Rapar, provar att ge mer, vägrar, får napp allt är frid å fröjd tills nästa måltid .. Och hon ÄR ju hungrig! Börjar få ångest vid matningen och vill inte gärna åka hemifrån ens
  • Tjolanta
    purple box skrev 2013-02-05 21:45:28 följande:
    Nan Ha utvecklat för barn som har större risk att utveckla mjölklallergi, testa den. Inte själv gett den men ska du ändå testa Nan kan du börja med den snällaste. Jag brukar inte vilja skrika "mjölkallergiker" men det kanske skulle kollas upp?

Tänkte testa nan först, funkar inte det så tar jag upp det när vi ska på läkarbesök om någon vecka.. OM det inte blir mycket VÄRRE såklart. Vad är det för skillnad på alla dessa nan-märken? Pro och allt vad de heter?
  • Tjolanta
    Tjej78 skrev 2013-02-05 22:10:47 följande:
    Tjolanta: har du testat att ge miniform?

Nä de var för kolikbarn sa BVC..
  • Tjolanta
    Frutess skrev 2013-02-05 22:00:33 följande:
    Annakarin75: jadå vet att man inte ska micra bröstmjölken:) men nu har jag gett honom de 50ml jag pumpat ut och fick fylla på med 40ml ersättning så nu efter ett bad, ren blöja och pyjamas så sover han gott:) Vart kan man köpa MAM flaskor är de i vanliga Ica butiker typ??

Vi köpte vår MAM flaska på willys
  • Tjolanta

Ja jag läste det också Alla tips är välkomna! I morgon ska det storhandlas ersättningar och magdunderkurdroppar!

• Tjolanta
    Tjej78 skrev 2013-02-05 22:29:03 följande:
    Vad är det för skillnad på sempers magdroppar och miniform? Vet du det?

sempers magdroppar är "goda bakterier" minifom är för gaser tror jag.
Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...