• amandaa

Någon mer, insemination januari/februari 2013

Hej!
    Ja, som rubriken lyder.. är det någon mer som ska göra inseminering nu i Januari/februari som vill följas åt? Jag ska börja med hormonsimulering i nästa vecka! Skulle vara roligt om någon mer vill dela tankar under resan :)

• Svar på tråden Någon mer, insemination januari/februari 2013
  • PatKay83
    Cassidy skrev 2013-02-28 11:55:47 följande:
    Var gör ni era inseminationer?

Vi har försökt i ca 1,5år och de hittar inte några fel på oss. Vi är på RMC i Malmö
  • sunsed1
    PatKay83 skrev 2013-02-28 12:01:06 följande:

Vi har försökt i ca 1,5år och de hittar inte några fel på oss. Vi är på RMC i Malmö
    Hej och välkommen i tråden. Lycka till i mars. Troligtvis kommer jag få min mens snart, så det bli inget
    den här gången.
    Cassidy skrev 2013-02-28 11:55:47 följande:
    Var gör ni era inseminationer?
    Jag insemineras i Danmark, Storkkliniken.

jag håller tummarna för dig. Så upprymd som jag var imorse.... ja, allt kan vändas upp och ner på några timmar när det gäller dessa saker. Börjar få menskänningar idag och den första "droppen" kom nu också...

Nej, vet inte hur länge till man orkar. Sedan så har man inte 6- 7000 att lägga ut extra varje månad för inseminering heller.  Men lycka till ni andra.... det är nog inte menad för mig att få ett november baby den här gången. Imorgon BIM - 4... så får man se...
  • Cassidy

Okey. Vi tillhör Sahlgrenska. Är det första barnet för er också?

PatKay83: Då får ni bara hjälp med insemination alltså? Ingen donation? Ett och ett halvt år känns ju som en evighet. Har för mej att det var som värst för mej nånstans däromkring, men nu har jag nog faktiskt taggat av så pass att bara ett ultraljud/hjärtljud kan få mej att tro...

Sunsed1: Har ni redan använt era 'svenska försök'? Eller varför åker ni till Danmark? Använder ni donator? Jag håller förtfarande tummarna för er den här månaden!

Imorse blödde jag jättelite. Men det kan väl ändå inte vara mensen redan??? Jag är på dag åtta, alltså Bim -6...!?

• PatKay83

Cassidy, bara insemination att börja med. Tydligen jättebra spermier från mannen men likförbannat vill det sig inte.... hur länge försökte ni? Är det första inseminationen?

• sunsed1
    Cassidy skrev 2013-02-28 19:31:36 följande:
    Okey. Vi tillhör Sahlgrenska. Är det första barnet för er också?

PatKay83: Då får ni bara hjälp med insemination alltså? Ingen donation? Ett och ett halvt år känns ju som en evighet. Har för mej att det var som värst för mej nånstans däromkring, men nu har jag nog faktiskt taggat av så pass att bara ett ultraljud/hjärtljud kan få mej att tro...

Sunsed1: Har ni redan använt era 'svenska försök'? Eller varför åker ni till Danmark? Använder ni donator? Jag håller förtfarande tummarna för er den här månaden!

Imorse blödde jag jättelite. Men det kan väl ändå inte vara mensen redan??? Jag är på dag åtta, alltså Bim -6...!?
    Jag är ensamstående,och än så länge är det olagligt att göra insemination själv i Sverige, därför Danmark.
    Jag håller tummarna, men när jag gjorde testet i morse på BIM-4 visade det INTE Gravid.... tyvärr, samt dem välkända spottings innan mensen kom igår. Så det är rätt kört här nu, ... igen..
    När jag gjorde testet och det blev negativ, blev jag så ledsen och tom, sedan vaknade min dotter och jag bara kramade henne hårt och tomheten försvann gradvis.... tackar alla högre makter varje dag för henne....

om inte syskonen är menat så är det väl inte, men jag kommer att försöka på nytt... det lovar jag mig själv
    lycka till  
  • PatKay83
    queenofhearts skrev 2013-03-01 09:38:28 följande:
    PatKay83, vad roligt att det är fler ifrån Malmö. Där går jag med.

Ja, vad kul. Hur ligger du i er resa? Gjort insem redan?
  • queenofhearts

Ja det är några dagar sedan vi gjorde vår tredje inseminering efter snart tre års försök på egen hand.
    Om inte denna tar, så väntar IVF om ca 6 månader.
    Vi har samma problem som ni, vi är fullt friska båda två men inget händer :S
    Ibland hade man nästan önskat att det faktiskt Var något fel, så det fanns något att skylla på och att det skulle finnas något att "lösa". Nu kan man inget göra mer än att fortsätta som vanligt liksom.

• sunsed1
    queenofhearts skrev 2013-03-01 11:08:52 följande:
    Ja det är några dagar sedan vi gjorde vår tredje inseminering efter snart tre års försök på egen hand.
    Ibland hade man nästan önskat att det faktiskt Var något fel, så det fanns något att skylla på och att det skulle finnas något att "lösa". Nu kan man inget göra mer än att fortsätta som vanligt liksom.
    Gud vad hemsk det måste kännas... båda friska och inget händer... så tufft måste det kännas... tänker på er.
    Jag är själv, men när jag hade  min sambo och vi prövade och inget hände .... ja, du känner till känslorna...

kram 
  • PatKay83
    queenofhearts skrev 2013-03-01 11:08:52 följande:

Eller hur, har tänkt exakt likadant många ggr. Om det hade varit något fel så hade de förhoppningsvis vetat hur de ska ta itu med det. Gör de inte någon vidare utredning om det inte tar sig? För att kolla att de inte missat ngt. Jag tror att om  det inte ta rsig på de tre inseminationerna så åker vi till Polen och gör en utredning där medan vi väntar på IVF. De ska vara bra på allt sånt. Känner flera par som hade gett upp, åkt till Polen och sedan fått barn :)
Svar på tråden Någon mer, insemination januari/februari 2013