• amandaa

Någon mer, insemination januari/februari 2013

Hej!
    Ja, som rubriken lyder.. är det någon mer som ska göra inseminering nu i Januari/februari som vill följas åt? Jag ska börja med hormonsimulering i nästa vecka! Skulle vara roligt om någon mer vill dela tankar under resan :)

• Svar på tråden Någon mer, insemination januari/februari 2013
  • queenofhearts

Hej Cassidy, Välkommen :)
    Det har varit väldigt olika på de UL jag varit på, både ett och två ägg, stora och mindre äggblåsor osv.
    Varje gång har vi dock inseminerat dagen efter UL.
    Var på UL idag och hade en lite mindre äggblåsa än de andra gångerna, så denna gången så tyckte läkaren att vi skulle vänta några dagar för att få blåsan att växa till sig ordentligt. Dessutom så kommer då ägglossningen och inseminationen ske mer i enlighet till en normal cykel vilket hon sa skulle vara bra att testa då de andra gångerna inte fungerat.

Först så blev jag lite tveksam till att helt plötsligt ändra på rutinerna :P men sen så kändes det super bra.
    Att ändra på en taktik som inte fungerar är ju lysande!

Vi hoppas alltså på denna sista insemination.

• Cassidy
    queenofhearts skrev 2013-02-20 21:20:29 följande:
    Dessutom så kommer då ägglossningen och inseminationen ske mer i enlighet till en normal cykel vilket hon sa skulle vara bra att testa då de andra gångerna inte fungerat. Först så blev jag lite tveksam till att helt plötsligt ändra på rutinerna :P men sen så kändes det super bra. Att ändra på en taktik som inte fungerar är ju lysande! Vi hoppas alltså på denna sista insemination.

Åh, då håller jag tummarna för er! Det känns ju vettigt att försöka följa den normala cykeln. Så har det ju varit för oss den här gången (nästan iaf, borde haft äl idag, inte igår, om jag inte tagit Ovitrelle'n). Tycker dock att det är lite 'obehagligt' att alla gör så olika! Borde man inte veta vad, exakt, som fungerar bäst!? Eller är alla så olika att det inte finns nåt rätt och fel...!?
  • sunsed1

Hej alla
    Jag hoppar in här. I måndags 18/2 har jag varit för insemination. Det är tredje försöket nu och jag känner mig ganska uppgiven. Visst är man förbered på att det kan ta tid och även att det sällan lyckas på första försöket, men hur man än förbereder sig bli känslorna likväl överväldigande.

Stort grattis till er alla som plussat och lycka till till er som väntar på ett PLUS.

KRAM

• queenofhearts
    sunsed1 skrev 2013-02-22 19:54:07 följande:
    Hej alla
    Jag hoppar in här. I måndags 18/2 har jag varit för insemination. Det är tredje försöket nu och jag känner mig ganska uppgiven. Visst är man förbered på att det kan ta tid och även att det sällan lyckas på första försöket, men hur man än förbereder sig bli känslorna likväl överväldigande.

Stort grattis till er alla som plussat och lycka till till er som väntar på ett PLUS.

KRAM
    Hej, välkommen du med :)
    Vad roligt att det börjar fyllas på med folk.
    Jag känner helt igen vad du säger.
    Man kan liksom inte förklara hur man känner eller varför man känner som man gör.
    Ont gör det iaf.

• Cassidy

Jag mår så illa!!! Hela tiden. Har ni andra också gjort det efter Ovitrelle-sprutan? Jag är ganska känslig för mediciner, så det är kanske därför, men jag har mått pyton sen jag tog den för tre dygn sedan...

• Adina15
    sunsed1 skrev 2013-02-22 19:54:07 följande:
    Hej alla

KRAM
    Nej inte känna dig uppgiven!!! kom igen, för varje försök ni genomgår kommer ni bara närmare resultat! förr eller senare går det sannolikt (om du f ö är fullt frisk) frågan är snarare hur längre ni orkar försöka...??!??

jag vet hur det känns och jag vet hur uppgiven, ledsen och förbannad man kan vara. man blir psykiskt rubbad men det är helt ok och förståeligt. står nu själv inför 7e försöket men även om det inte går heller denna gång så tänker jag banne mej inte ge upp än. jag är fullt frisk och i fertil ålder och finns liksom ingen försklaring  till varför det ännu inte gått. vet andra som lyckats först på 10: försöket eller t o m mycket senare än så. försök slappna av i det hela och tänk som sagt att för varje försök ni genomgår-desto närmare mål kommer ni!   

håller tummarna för dig. låt oss få ta del av fortsättning... 
  • Adina15
    Lycka8808 skrev 2013-02-20 16:59:06 följande:
    Hej på er:) Jag har varit lite otålig och testat i några dagar nu, med starkare och starkare streck på stickan. Idag tog jag ett digitalt test som var positivt:) Helt ofattbart att det lyckades på första försöket, nu börjar nästa orosmoment.. Hoppas att det snart går för er andra också för det är oerhört psykiskt påfrestande..
    helt fantastiskt! GRATTIS!!!
  • sunsed1

Tack för de uppmuntrande ord Adina15 och queenofhearts.

Hopp har jag fortfarande men jag sitter inte längre och letar efter tidiga symptom som man gjort innan,,.... även om det kliar i fingrarna att leta upp dem. Jag har 8 dagar kvar till BIM, 5 mars, men redan nu kan jag känna de välkända spänningarna i buken och ryggont som påvisar en nära förestående mens. 

Men hoppet har jag inte förlorat .... hoppet om ett nytt liv, ett litet frö som växer sig starkare och starkare tills den blommar ut till ett vackert barn. Hoppet är det enda jag har. 

Kram

Lycka till till er alla.  

• queenofhearts

Inseminering idag..
    Känns lite annorlunda denna gången än de två första försöken.
    Har känt mig lite illamående i några dagar och hade Väldigt starka ägglossningssymptom (vi går inte in på äckliga detaljer :P) igår och idag så vi hoppas att annorlunda är ett bra tecken :D

Nu är det den långa väntan som gäller...

• Cassidy

Ja, visst går det långsamt... Är på dag 5, minst 9 dagar kvar att vänta sig igenom... Jag funderar inte heller på symptom längre. Mår bara pyton hela tiden pga Ovitrelle'n. I omgångar under åren har jag känt mej så hoppfull, men nu vill jag bara ha det överstökat. Besvikelsen tar så hårt att jag slutat tänka på bebisar helt. Oftast iaf...

Svar på tråden Någon mer, insemination januari/februari 2013