• amandaa

Någon mer, insemination januari/februari 2013

Hej!
    Ja, som rubriken lyder.. är det någon mer som ska göra inseminering nu i Januari/februari som vill följas åt? Jag ska börja med hormonsimulering i nästa vecka! Skulle vara roligt om någon mer vill dela tankar under resan :)

• Svar på tråden Någon mer, insemination januari/februari 2013
  • sunsed1

Cassidy skrev 2013-02-25 18:03:14 följande:
    Ja, visst går det långsamt... Är på dag 5, minst 9 dagar kvar att vänta sig igenom... Jag funderar inte heller på symptom längre. Mår bara pyton hela tiden pga Ovitrelle'n. I omgångar under åren har jag känt mej så hoppfull, men nu vill jag bara ha det överstökat. Besvikelsen tar så hårt att jag slutat tänka på bebisar helt. Oftast iaf...

Önskar jag kan sluta tänka på bebisar.... mission imposible
    imorgon 7 lång långa dagar kvar till BIM.... till och med jobbet segar sig

håller tummarna för dig queenofhearts.
    Hur känner du dig efter inseminationen? Känns det annorlunda? Mina ägglossningar bli nästintill smärtsamma när jag har inseminerat mig. Får rätt så ont 2 dagar efteråt. Sen går det över.
  • queenofhearts

Nej men eller hur, det är helt totalt omöjligt att inte tänka på barn. Det uppfyller liksom hela ens liv.
    Jag känner mig inte så annorlunda efter inseminationen.
    Som sagt, jag har varit lite illamående i omgångar de senaste dagarna men inget annat nu speciellt efter själva behandlingen.

Det är nog väldigt olika hur man påverkas av hormoner och ingreppet osv.
    Jag har aldrig påverkats av p-piller eller andra hormoner.
    Ingen aning vad det beror på men.
    Ganska skönt så jag tänker inte så mycket på det :)

Jag försöker att tänka på att om det gör ont/man mår illa så är det värt det om det gör att det funkar :)

• sunsed1

Hej! Hur går det för er?

Sitter ni och väntar på  på plus? Jag har är på BIM - 5 och kunde inte vänta och testade med CB digital, den med veckoindikator som jag beställt dubbelpack hem i förrgår.... tjaa, det gick så där. Bara för att jag var för nyfiken kom det upp ett felsymbol.... attans. Nu får jag vänta tills imorgon, eller tills helgen och testa.

Hur går det för er andra? 

• Cassidy

Bim -6 idag. Illamåendet av Ovitrelle-sprutan har börjat ge med sig, så nu är jag inte spyfärdig hela tiden =D

• sunsed1
    Cassidy skrev 2013-02-28 09:05:56 följande:
    Bim -6 idag. Illamåendet av Ovitrelle-sprutan har börjat ge med sig, så nu är jag inte spyfärdig hela tiden =D
    Vad bra, jag är så otålig så det är inte klokt
  • PatKay83

Hej alla, har följt denna tråden ett tag men inte varit så aktiv eftersom att det inte varit min tur för insem. än. Och tyvärr blir det inte denna månaden helelr utan först i Mars. Hoppas man kan vara med och diskutera ändå. Börjar kännas verkligen nu när man hämtat ut allt på apoteket. Längtar så.

• PatKay83
    PatKay83 skrev 2013-02-28 11:01:02 följande:
    Hej alla, har följt denna tråden ett tag men inte varit så aktiv eftersom att det inte varit min tur för insem. än. Och tyvärr blir det inte denna månaden helelr utan först i Mars. Hoppas man kan vara med och diskutera ändå. Börjar kännas verkligen nu när man hämtat ut allt på apoteket. Längtar så.

Börjar kännas verkligt....inte verkligen.
  • Cassidy

Sunsed1: Jag vet inte vad som hänt mej, men jag tror inte på att det kan bli nåt plus. Jag hoppas knappt ens. Jag orkar som sagt inte med besvikelsen. Om vi nånsin lyckas så kommer jag nog inte tro på det förens i vecka 12-14...

• Cassidy

PatKay83: Välkommen =) Visst blir det annorlunda när det väl börjar bli dags. Hoppas ni inte kämpat så länge och att det fungerar snabbt för er!

Svar på tråden Någon mer, insemination januari/februari 2013