• Anonym (suratanten)

Kvarg - usch, tipsa mej om vad ni blandar i för att få ner den?

Jag tränar mycket och ja, jag vet att kvarg är såå bra proteinkälla. Men gillar de inte ALLS, smakar hemskt oberoende av att jag sätter i bär eller saftsoppa. Ej testat med ananaskross, någon sa det är gott? ge era tips hur ni äter det - tack?

• Svar på tråden Kvarg - usch, tipsa mej om vad ni blandar i för att få ner den?
  • Hannah76
    Elin 885 skrev 2013-01-13 16:14:17 följande:
    hehe jo jag gör det som lördagsgotte ibland =).

Ah ok tänke väl, låter inte supernyttigt =)
  • Anonym (keso?)
    Hannah76 skrev 2013-01-13 16:08:31 följande:

Stämmer inte. Det är visserlligen marginella skillnader, men till kvargens fördel.
    Enligt Arla:

Kesella (Kvarg): 10 % protein,  3,5 % kolhydrater och 10 % fett.
    Keso: 12 % protein, 2 % kolhydrater och 4 % fett.

Så jo, det stämmer. 
  • Elin 885
    Hannah76 skrev 2013-01-13 16:15:32 följande:

Ah ok tänke väl, låter inte supernyttigt =)
    haha nä men lördagsgodis ska ju inte vara nyttigt heller =D, men då blir alltså bara det och inget annat lördagsgotte.

• Hannah76
    Elin 885 skrev 2013-01-13 16:17:25 följande:
    haha nä men lördagsgodis ska ju inte vara nyttigt heller =D, men då blir alltså bara det och inget annat lördagsgotte.

Det har du helot rätt i Tungan ute

Tänkte mest på att det lät som om ts var ute efter något väldigt nyttigt =)
  • Elin 885
    Hannah76 skrev 2013-01-13 16:18:49 följande:
    Det har du helot rätt i Tungan ute

Tänkte mest på att det lät som om ts var ute efter något väldigt nyttigt =)
    jo det är sant.
    om jag gör det som frukost så burkar jag ha naturell yoghyrt för det är vad jag har hemma och då tar jag en liten tesked flytande honung för att få lite mer sötma. men jag kan typ inte dricka smoothie till frukost jag får kvällningar. just av drickandet alltså....konstig kropp!
  • SoStylish
    SaraD skrev 2013-01-13 15:22:36 följande:
    Risken med FUN-light om du har som mål att gå ned i vikt är att det håller sötsuget igång.
    Är det verkligen bevisat att det är så?

Jag har sötat kvarg med fun light och druckit väldigt mycket aspartamsötad läsk i flera år och har inte känt av något som helst sötsug iallafall så på mig fungerar det väldigt bra.
  • solida

Jag gör röra på kvarg och den krydda jag gillar eller vitlök till typ allt jag äter... Funkar så himla bra! Jag använder den fettfria kvargen. Men har aldrig provat som mellanmål, nu har jag ju fått massor med tips! Tack!

• Erica80
    Anonym (keso?) skrev 2013-01-13 16:16:51 följande:
    Enligt Arla:

Kesella (Kvarg): 10 % protein,  3,5 % kolhydrater och 10 % fett.
    Keso: 12 % protein, 2 % kolhydrater och 4 % fett.

Så jo, det stämmer. 

Kvarg finns som fettfri ( 0,1% tror jag), därav till kvargens fördel
  • Isis

Tyckte det var gott med vaniljsocker i till fruktsallad.

• lovely89

jag äter kvarg varje dag. 0,1% fett är det i.. 

Tar en halv te en tsk fun light jordgubb och värmer hallon, gudomligt gott och skulle kunna leva på det.
    Blir lite som varma hallon på vaniljglass :) Dock ska hallonen inte vara allt för varma. 
    Varma hallonen spär även ut kvargen så den inte blir så fast.. 

Precis som du hade jag skit svårt för att lära mig äta kvarg, men när jag provat mig fram med smaker så blev det denna kombination bäst och sen även varma blåbär i är super :)

Alla jag känner som tränar använder fun light då och då i sin kvarg.. Så lite som man använder är inte farligt. 
    Och inte mer sötsug känner jag :)

Svar på tråden Kvarg - usch, tipsa mej om vad ni blandar i för att få ner den?