• Anonym (suratanten)

Kvarg - usch, tipsa mej om vad ni blandar i för att få ner den?

Jag tränar mycket och ja, jag vet att kvarg är såå bra proteinkälla. Men gillar de inte ALLS, smakar hemskt oberoende av att jag sätter i bär eller saftsoppa. Ej testat med ananaskross, någon sa det är gott? ge era tips hur ni äter det - tack?

• Svar på tråden Kvarg - usch, tipsa mej om vad ni blandar i för att få ner den?
  • Hannah76

Mixar du det med bär? Lakristpulver? Proteinpulver med smak? Räkor? Avokado? Vaniljpulver?

• Elin 885

men du, du måste inte äta kvarg! det går lika bra med en proteindrink som man blandar med mjölk.
    jag gör ibland smoothie som jag har kvarg i:
    kvarg
    yoghurt (oftast vanilj)
    banan
    lite flytande honung
    lite havregryn och så smaksättare så som blåbär, hallon eller vad man nu vill ha.

det finns ju smaksatt kvarg har du testat det?
    annars som sagt proteinpulver+mjölk.

• SaraD

Jag blandar i äpple och kanel, blir ganska gott faktiskt

• Hippopotame1

Jag tycker det blir riktigt gott med blåbär (hela) och lite flytande honung uppepå.

Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience - Mark Twain
  • Sarro

Hallon :) det hade vi i dotterns doptårta. Mycket uppskattat va det :)

• Anonym

Ungsrostade grönsaker med en sås på kvarg, vitlök och svartpeppar. Gott!

• SaraD

Tilläggas kan att den smaksatta kvargen innehåller socker, även är det att föredra lättkvarg, dvs inte den med 10% (den är ju jättegod) men det beror ju på vad du är ute efter. Vet inte hur det ligger till med proteinhalten i den naturella jämfört med den smaksatta, om det endast är proteinet du är ute efter.

• SoStylish

Jag spär ut det med Fun light tills konsistensen är som yoghurt. Annars har jag också sjukt svårt att få ner det.

• Elin 885
    SoStylish skrev 2013-01-13 14:51:43 följande:
    Jag spär ut det med Fun light tills konsistensen är som yoghurt. Annars har jag också sjukt svårt att få ner det.
    innehåller inte funlght suckralos eller något annat sånt där läbbigt sötningsmedel?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Elin 885 skrev 2013-01-13 14:53:54 följande:
    innehåller inte funlght suckralos eller något annat sånt där läbbigt sötningsmedel?
    Aspartam och Acesulfam K enligt innehållsförteckningen. Eller stevia för vissa sorter.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
Svar på tråden Kvarg - usch, tipsa mej om vad ni blandar i för att få ner den?