• Anonym (suratanten)

Kvarg - usch, tipsa mej om vad ni blandar i för att få ner den?

Jag tränar mycket och ja, jag vet att kvarg är såå bra proteinkälla. Men gillar de inte ALLS, smakar hemskt oberoende av att jag sätter i bär eller saftsoppa. Ej testat med ananaskross, någon sa det är gott? ge era tips hur ni äter det - tack?

• Svar på tråden Kvarg - usch, tipsa mej om vad ni blandar i för att få ner den?
  • Fnitterfia

Jag fick höra att jag kunde blanda det 50/50 kvarg/yoghurt innan jag vande mig vid smaken eller om jag inte tyckte om det som det var:) Annars blandar jag med bär än så länge. Lätt ju gott med lakritspulver annars. Var hittar jag det?

• MissNora

Jag köpte mitt på Ica Maxi. Kung markatta. Men det finns på bl.a. Häloskost och andra större mataffärer.

• Hannah76
    Elin 885 skrev 2013-01-13 14:43:30 följande:
    men du, du måste inte äta kvarg! det går lika bra med en proteindrink som man blandar med mjölk.
    jag gör ibland smoothie som jag har kvarg i:
    kvarg
    yoghurt (oftast vanilj)
    banan
    lite flytande honung
    lite havregryn och så smaksättare så som blåbär, hallon eller vad man nu vill ha.

det finns ju smaksatt kvarg har du testat det?
    annars som sagt proteinpulver+mjölk.

Blir det inte väldigt sött med sötad yoghurt, banan och honung?
  • Anonym

Jag har den som pålägg på ett nyttigt bröd.Inget smör bara kvarg och avokado skivor ovanpå. Om man vill kan man lägga på någon skiva med något rökt kött. Blir en jättegod kombination med dessa tre pålägg :)

• Fnitterfia
    MissNora skrev 2013-01-13 15:50:57 följande:
    Jag köpte mitt på Ica Maxi. Kung markatta. Men det finns på bl.a. Häloskost och andra större mataffärer.
    Ska kolla upp det. Tack!
  • Anonym (keso?)

Vad är grejen med just kvarg? Det är mer protein, mindre fett och mindre kolhydrater i keso. Kan man inte äta det istället om man nu vill ha ett proteinrikt mellanmål men inte gillar kvarg?

• Hannah76
    Anonym (keso?) skrev 2013-01-13 16:04:38 följande:
    Vad är grejen med just kvarg? Det är mer protein, mindre fett och mindre kolhydrater i keso. Kan man inte äta det istället om man nu vill ha ett proteinrikt mellanmål men inte gillar kvarg?

Stämmer inte. Det är visserlligen marginella skillnader, men till kvargens fördel.
  • SaraD
    Anonym (keso?) skrev 2013-01-13 16:04:38 följande:
    Det är lättkvarg många använder, 0,5-1 % fett, så det är mer fettsnålt. Keso fungerar lika bra som kvarg, många äter det med tonfisk.
  • Elin 885
    Hannah76 skrev 2013-01-13 15:50:59 följande:

Blir det inte väldigt sött med sötad yoghurt, banan och honung?
    hehe jo jag gör det som lördagsgotte ibland =).
Svar på tråden Kvarg - usch, tipsa mej om vad ni blandar i för att få ner den?