• Anonym (suratanten)

Kvarg - usch, tipsa mej om vad ni blandar i för att få ner den?

Jag tränar mycket och ja, jag vet att kvarg är såå bra proteinkälla. Men gillar de inte ALLS, smakar hemskt oberoende av att jag sätter i bär eller saftsoppa. Ej testat med ananaskross, någon sa det är gott? ge era tips hur ni äter det - tack?

• Svar på tråden Kvarg - usch, tipsa mej om vad ni blandar i för att få ner den?
  • Elin 885
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2013-01-13 15:00:02 följande:
    Aspartam och Acesulfam K enligt innehållsförteckningen. Eller stevia för vissa sorter.
    Mom amor cor skrev 2013-01-13 15:11:26 följande:
    Jag blandar med en god fun ligjt saft. Blir som en fet god yoghurt

just ja aspartam är ju inte bra så funlight går bort för mig. stevia  har jag hört är ok dock.
  • SoStylish
    Elin 885 skrev 2013-01-13 15:15:24 följande:

just ja aspartam är ju inte bra så funlight går bort för mig. stevia  har jag hört är ok dock.
    Det finns dock ingenting som pekar på att Aspartam är farligt i den lilla mängden som det faktiskt är i lightdrycker. Sålänge du inte hinkar i dig många många liter varje dag :)
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Varken aspartam eller stevia har visat sig ha negativa hälsoeffekter. Att acceptera det ena men inte det andra ter sig något konstigt i min värld. Särskilt eftersom den förra är bättre studerad än den senare.

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • SaraD
    SoStylish skrev 2013-01-13 15:21:15 följande:
    Det finns dock ingenting som pekar på att Aspartam är farligt i den lilla mängden som det faktiskt är i lightdrycker. Sålänge du inte hinkar i dig många många liter varje dag :)
    Risken med FUN-light om du har som mål att gå ned i vikt är att det håller sötsuget igång.
  • Mylla

Jag har använt kvarg till citronkaka, i fyllningen. Det blev lite som en paj. Det var gott.

Vad är det som är så bra med kvarg?

• Elin 885
    Mylla skrev 2013-01-13 15:24:55 följande:
    Jag har använt kvarg till citronkaka, i fyllningen. Det blev lite som en paj. Det var gott.

Vad är det som är så bra med kvarg?
    det är oerthört proteinrikt och mättar bra, därför använder många styrketränare det som mellanmål t ex. själv använder jag proteinpulver som jag blandar med mjölk istället.
  • Elin 885
    SoStylish skrev 2013-01-13 15:21:15 följande:
    haha okej, men det är ändå inget för mig.
    har för mig att det ökar våra hungerskänslor på något konstigt vis.
    hur som haver så vill jag försöka äta så rent som möjligt, så sötningsmedel är inget för mig.
    dessutom så gillar jag inte smaken.
  • MissNora

-Lakritspulver och hallon
    - Blandar det med Proteinpulver jordgubb eller vanilj.
    - Fryst mango, vaniljextrakt, skvätt lime. Kör i mixer
    - Blåbär och kanel.
    -Rivet äpple och kanel
    - 1 burk kvarg, en skvätt vatten

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Elin 885 skrev 2013-01-13 15:37:44 följande:
    haha okej, men det är ändå inget för mig.
    har för mig att det ökar våra hungerskänslor på något konstigt vis.
    hur som haver så vill jag försöka äta så rent som möjligt, så sötningsmedel är inget för mig.
    dessutom så gillar jag inte smaken.
    Inte riktigt så, det är ytterligare en vida spridd myt med ganska klent vetenskapligt stöd.

healthpsych.psy.vanderbilt.edu/2009/AspartameAppetite.htm
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
Svar på tråden Kvarg - usch, tipsa mej om vad ni blandar i för att få ner den?