• Anonym (suratanten)

Kvarg - usch, tipsa mej om vad ni blandar i för att få ner den?

Jag tränar mycket och ja, jag vet att kvarg är såå bra proteinkälla. Men gillar de inte ALLS, smakar hemskt oberoende av att jag sätter i bär eller saftsoppa. Ej testat med ananaskross, någon sa det är gott? ge era tips hur ni äter det - tack?

• Svar på tråden Kvarg - usch, tipsa mej om vad ni blandar i för att få ner den?
  • Nelia82

Jag blandar med rikligt med bär och smaksätter med lite vaniljpulver. Blir jättegott! Det ska vara så den blir jättemörk i färgen av bären och du vill komma ifrån kvarg-"smaken".

Mixad med banan gör den söt och len, jättegott!

Alt mixa med naturell yoghurt, vatten, fiberhavregryn o bär funkar också bra.

Ibland när jag inte orkar fixa så äter jag den som den är. Det går ju ner iaf.

Krossa i lite cornflakes om du vill också, så det blir lite kras och tuggmotstånd, om du inte utesluter cornflakes av någon anledning förstås.

• Nelia82

Ja, bären ska helst vara tinade (eller varma som lovely89 skriver), då blir kvargen rinnigare = mer lättäten.

• SaraD
    SoStylish skrev 2013-01-13 19:56:40 följande:
    Är det verkligen bevisat att det är så?

Jag har sötat kvarg med fun light och druckit väldigt mycket aspartamsötad läsk i flera år och har inte känt av något som helst sötsug iallafall så på mig fungerar det väldigt bra.
    Klart det kan funka för dig, likväl som det kan fungera för andra att ta en pralin varje dag och inte mer än så, men det finns en risk att sötsuget blir kvar, det är därför fun-light inte rekommenderas när man ska gå ned i vikt.
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    SoStylish skrev 2013-01-13 19:56:40 följande:
    Är det verkligen bevisat att det är så?

Jag har sötat kvarg med fun light och druckit väldigt mycket aspartamsötad läsk i flera år och har inte känt av något som helst sötsug iallafall så på mig fungerar det väldigt bra.
    Bevisat och bevisat. Det finns som jag skrev tidigare ganska lite vetenskapligt stöd för att det skulle vara så, några småstudier. Men det utesluter ju inte den psykologiska effekten, att falla in i/tillbaka i ett beteende. Så på det sättet kan ju sötsuget hållas kvar.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • sagoslott

Blandar med Kanel o blåbär till frukost eller med tonfisk och svartpeppar om det är till lunch...

• deddan

Jag drar över några sträck med flytande honung :) mums! :)

• SamsonS

Jag brukar ära den med apelsinbitar och hela mandlar, det är sjukt gott!! :)

• Angels

Jag doppar morotsstavar, gurka, paprika etc i och har som kvällssnacks.

• Finis

Jag kan ha fel men jag har för mig att det är mer protein i keso? Kanske inte stämmer. Har du provat Skyr. Den isländska yoghurten.

Svar på tråden Kvarg - usch, tipsa mej om vad ni blandar i för att få ner den?