bf oktober 2013???
Planerar eller väntar barn 2013?
Planerar eller väntar barn 2013?
Vi har fixat lite här hemma oxå. Men mest möblerat om, satt upp hatthylla och lite sånna saker. Sambon ska sälja sin lägenhet som har varit uthyrd så det är en hel del som ska fixas i den innan fotografering och visning. Hur jag nu ska orka med det... Fast sambon är rätt duktig på att göra som jag säger. ;) Spjälsängen ligger i kartong under våran säng, bilbarnstolen står i sovrummet och vagnen i källaren. Jag vill ha ett skötbord som man kan ha på sängen men i värsta fall får mitt pysselbord tjänstgöra som skötbord. Har börjat få förvärkar oxå. Bläää! Kan det inte vara nog me åkommor nu?

Hehe! men jag har läst någonstans att så kan det vara när det börjar bli tungt
Som sagt jag är glad att jag mår hyffsat bra!

Hehe! men jag har läst någonstans att så kan det vara när det börjar bli tungt
Som sagt jag är glad att jag mår hyffsat bra!
Vi fick iaf ett skoskåp av min kusin som passar in rätt bra. Jag hatar när det är en massa skor i hela hallen och byrån som alla skor låg i tidigare står i sovrummet nu. Inte så praktiskt att springa in och ut där varje gång man ska ta/lämna skor...Vi håller på att diskutera det där med uppdelning av föräldraledigheten. Vårt dagis har bara intag i augusti, så barnet som väntas komma i oktober kommer inte att kunna börja förrän i augusti 2015. I och för sig skulle vi inte vilja att det började innan det är 18 månader, så egentligen är det väl inte så illa, men det blir svårt att få föräldradagarna att räcka till. Sonen är född i oktober, så det blev precis likadant med honom och det gick ju bra (men då hade vi iof sig vård av barn i två månader och sparade på så sätt många föräldradagar). Om bebisen kommer i oktober kommer jag att vara hemma till 1/9 nästa år eller till årsskiftet/första februari 2015 typ. Sambon blir hemma fr.o.m. att jag börjar jobba igen fram till augusti 2015. Vi måste verkligen ta nån kväll och sätta oss ned och börja pussla med dagarna, så att vi får klart för oss hur länge de kommer att räcka känner jag.
Än så länge har vi inte förberett något hemma, men igår köpte jag iaf en babymössa (insåg att vi inte hade någon till sonen, han låg ju inne så länge och på neo har de ju bara blöjan på sig) och så ska vi beställa syskonvagn denna vecka. Sen måste vi ta tag i det där med skötbord också och så borde vi gå igenom sonens gamla kläder för att se vilka vi kan/vill återanvända.
Inte så lång tid kvar nu, gå in i v. 33 idag!
De är ganska hårda på det där med intag bara i augusti tror jag, men får vi inte ihop det på något annat sätt borde de ju "rucka på sina regler" för att hjälpa oss kan man tycka. Det trista med oktoberbarn är att de blir 1,5 år i april och eftersom vi inte vill att barnet börjar innan det är 1,5 år blir det ju så sent på terminen med inskolning i april/maj. Känns som vi riskerar att få skola in på nytt i augusti iaf.
Sen är det ju så att vi grundar mycket av det här med att inte börja förrän vid 1,5 års ålder på erfarenheterna med vår son (han började krypa vid 11 månader och gick först "ordentligt" i maj/juni när han alltså var 19 eller 20 månader gammal. Han började säga ett fåtal enstaka ord nu i början på året och talet har egentligen lossnat nu under sommaren (det börjar komma treordsmeningar) och han fyller 3 år i oktober), men den här bebisen behöver ju inte alls fungera som honom. Den kanske börjar gå och tala betydligt tidigare och då kommer det säkert att kännas mer naturligt med en tidigare inskolning. Jag ska kolla upp hur hårda de är med intag i augusti och se om det går att ev. låta barnet börja vid en annan tidpunkt på året. Sen är det ju så att Pappan gärna vill vara hemma länge också och jag vill amma länge, så ganska länge blir nog barnet hemma hur som helst skulle jag tro - bara vi får dagarna att räcka till! 
Nu har vi nästan allt klart hemma, med vagn, babyskydd, säng osv. Har köpt kanske lite väl mycket kläder, frågan är om hon ens kommer hinna använda alla.. :) Vi ska bara möblera lilla rummet klart och så är det lite småfix kvar.
Vi har börjat prata om ledigheten, och kommer nog dela upp den i slutet. Jag ska vara ledig från oktober i år fram till och över sommaren nästa år. Därefter börja jobba några dagar i veckan och föräldraledig några dagar. Då går sambo på föräldraledighet de dagar i veckan som jag jobbar. Då får vi båda chans att vara hemma med lilla bebis under samma period. Det är så himla svårt att veta nu dock och se hur dagarna kommer räcka till...
Inga krämpor än, bara en hemsk halsbränna! Vaknade häromnatten av att magsyra kommit upp i munnen, höll på att få panik! Fy vad äckligt det var.. Så nu tar jag tabletter innan jag går och lägger mig om kvällarna.
Hemkommen från läkaren med en sjukskrivning på 50%. Han ville egentligen sjukskriva mig på 100% men jag vill verkligen testa 50% innan samt gå bredvid min ersättare några veckor.
Snart dags för sjukgymnasten och lite nålar. Jag HOPPAS verkligen att det hjälper lite!
Molsey - Ja, jag utgår ju från att kommande barn kommer att vara som dottern är. Dvs tidig med ALLT. Vilket iofs kan vara lite dumt. Räcker med att jag kollar på brorsans döttrar. De är verkligen som natt och dag!
Är det förresten någon som packat BB-väskan än? Jag har gjort en lista iallafall på vad jag ska ta med, men det känns som att det blev lite mycket och som att jag kommer komma med en hel resväska... 
Hej alla! Har bara skrivit här vid nåt tillfälle för ganska länge sen nu. Är i v 33+2. Det där med packa väska har jag också börjat fundera på nu. För det har nämligen börjat göra ont, mensliknande värk och hugg i underlivet.
Är ju väldigt tidigt för förlossning, så kanske är det någon här med erfarenhet som vet om det kan vara normalt så här långt i graviditeten att ha mensont, utan att det behöver betyda förlossning inom kort...?