bf oktober 2013???
Planerar eller väntar barn 2013?
Planerar eller väntar barn 2013?
eija76: skulle göra fixa massor men har en flytt att överleva först! Allt känns så utdraget och mitt vanliga tålamod är bortblåst nu under graviditeten. Vill egentligen att allt ska hända nu nu nu!! Haha Men ja samtidigt väldigt lugn och inte stressad över att hinna med liksom. Men skönt att höra att jag inte är ensam! Pysslat en del med som att virka babytofflor och en skallra. Haha! Dom blev ganska söta! Hade jag ägt en symaskin hade jag nog sytt en del med! Ja men eller hur. Man ser alla saker men på nått sätt känns det lite som nån annan ska använda det inte jag och barnet. Det gör mig samtidigt lite orolig att jag inte förstår än.. har inte varit psykiskt frisk senaste månaden men är lycklig för allt med bebisen och vår lilla familj. Men allt annat runt omkring gör mig deppig. Men eftersom bm inte verkar se nått allvar i depressionen så är det väl kanske ok!

Jag känner verkligen igen det där med att inte helt ha greppat situationen - upplever samma känsla nu fastän jag väntar mitt andra barn! Kan inte förstå att vi inom några veckor kommer att vara stycken i familjen om allt går bra! Jättesvårt att greppa... Men, jag är inte orolig, det faller på plats när det behöver göra det.
Födde mitt första barn åtta veckor för tidigt och vi hade inte förberett oss alls. Föräldrautbildningen hade inte börjat, så den missade vi helt, vi hade inte hunnit göra något hemma eller packa någon BB-väska - och allt löste sig fantastiskt bra ändå. Man inser att man egentligen inte måste göra nåt innan, men man kanske vill det. Det enda vi hade gjort var att beställa vagnen, men den blev försenad och det slutade med att vi fick låna en av sjukhuset - så, det löste sig det med.
Jag tror att vi alla är olika och att det är alltså är helt normalt att känna sig nästan för lugn - ta tillvara på det istället. Jag tror att det är bra att känna sig lugn och inte stressa upp sig!
Jag har en hel del saker klara men inte för att jag är stressad, utan mer för att det är kul att pyssla och dona och förbereda sig. Börjar man i tid kan man ju ta saker lite pö om pö och för mig handlar fixandet om mental förberedelse också, att bereda sig på vad som komma skall. En annan aspekt som jag har är ju så klart att det är väldigt roligt, jag längtar väldigt mycket efter våran bebis så att få hållas på och greja med förberedelser blir ju ett slags substitut.
hej! bf den 14 okt ,hur har ni gjort kring klädköp när det blir kallt jag har köpt en fleeceoverall i stl 56 iallafall men funderar hur mycket som behövs till vintern?vagnen skyddar ju mycket och man lär nog inte vara ute så jättelänge i vinter me en nyfödd.
En fråga hur känner alla inför förlossningen?
Vet ni hur ni vill ha det om det går att bestämma? Eller hur tänker ni?
Här är ett bra tips på va man kan stoppa ner i BB-väskan som jag hittade här på fl:
http://www.familjeliv.se/Vantar_barn/1.2274769
En dum fråga kanske, men tänkte börja tvätta upp lite baby kläder å lakarn nu i veckan, men va jag minns från föra gången så va det nåt man skulle tänka på när man tvättade till dom små. Var det att man inte skulle ha sköljmedel i eller skulle man tvätta me milt tvättmedel å sköljmedel :-/ blev lite fundersam...