• MammaMia07

bf oktober 2013???

Planerar eller väntar barn 2013?

• Svar på tråden bf oktober 2013???
  • SmultronSöt
    sofffi skrev 2013-08-29 11:32:07 följande:
    hej! bf den 14 okt ,hur har ni gjort kring klädköp när det blir kallt jag har köpt en fleeceoverall i stl 56 iallafall men funderar hur mycket som behövs till vintern?vagnen skyddar ju mycket och man lär nog inte vara ute så jättelänge i vinter me en nyfödd.

Vi kommer nog ha ett fårskinn i vagnen. Sedan beroende på hur kallt det blir, vinteroverall och åkpåse när det börjar bli kyligt. Jag känner nog att jag inte kommer kunna sitta inne och glo på TV hela vintern för att bebisen är liten, utan kommer få hitta lösningar på hur vi kan göra det varmt och gosigt. Glad 
  • TessTessan

Så, då har man beställt hem barnvagen idag Skrattande
    det känns riktigt skönt och  har även tvättat upp lite baby sängkläder å filtar.
    Men nu är jag helt slut i kroppen Obestämd

• sofffi

jo jag har tittat runt lite angående vinter kläder osv,jag bor högt upp i sverige så här blir det kallt,
    men blir tydligen väldigt varmt i barnvagnen så jag har tänkt ha äkta fårskinnspläd underst, varm åkpåse och en fleece overall, hört att polarn o pyret¨s "windstopper" är jättebra, dock inte så sugen på att köpa en för 600kr (som bara hinner användas i någon månad) men det finns många billiga på tex tradera och hemsidor som har rea! :)
    sen får man nog se ifall man behöver något varmare efter ett tag. 

är i v.35 nu och börjar bli lite nervös men ändå taggad! kan inte föreställa mig hur lillen i magen ska se ut heller :) har tvättat upp allt och gjort iordning det mesta,känns bra för hade inte haft ork att göra allt nu i slutet,
    foglossningen blir värre och värre så funderar på kryckor vissa dagar.
    "bara"gått upp ca 8 kg nu så det är väl tur iallafall.hur mycket har ni andra gått upp?

• LinnElin

sofffi - Jag var hos BM idag och totalt sedan inskrivningen har jag gått upp 4 kg. Kan verkligen rekommendera kryckor om du har så ont! Jag skulle inte klara mig utan dem och även om de är bökiga så tar jag hellre det än att benen viker sig på mig.

Linnéa 100107, BF 131030
  • Molsey

Hej!

Vintern 2010 var riktigt kall med mycket snö och så. Vår son är för tidigt född, men de sade ändå till oss på sjukhuset att det är bättre för honom att vara ute och få frisk luft än att sitta inne även om det är riktigt kallt ute. Så, jag var ute och gick varenda dag, vissa dagar blev det såklart kortare promenader än andra - men, det var nog egentligen jag som led mer av kylan än vad han gjorde. Det blir riktigt varmt i vagnen! Jag hade en lammullspläd i botten, en vinteråkpåse och sonen hade på sig en vanlig fleeceoverall från H&M - tror aldrig att han frös, han var alltid varm och go när man plockade upp honom. Om man vill ha extra varmt i vagnen är ett tips som jag fick att lägga tidningar underst, de isolerar tydligen bra.

Har BF den 13/10 och har gått upp ca 10-12 kg hittills.

Under barnets iaf första år blev jag rekommenderad att tvätta alla nyinköpta kläder innan jag lät bebisen ha dem på sig och att alltid tvätta i parfymfritt/väldigt milt tvätt- och sköljmedel. Vi har använt märket Neutral och det har funkat bra.

• 123456

V 33 nu och jag är trött! Såklart har det också att göra med att vår stora kille inte sover riktigt på nätterna mm.

Känner mig kusligt lugn inför att det ska komma en till. Har inte plockat fram gamla babykläder eller någonting. Inser att jag väljer att inte tänka på förlossningen eftersom jag blir skraj då. Vet ju inför denna gång hur J-vla ont det gör. undrar om jag kan förtränga ända tills det är dags?
    Är det någon annan omföderska som oroar sig för förlossningen tro?  

• Jessrosengren

Hej. BF 24 oktober för oss :) första gången jag är här inne :) vi väntar vårt andra barn och det blir tätt mellan dem, första sonen är född 17 juli förra året så blir ca 15 månader mellan dem. Spännande som bara den :D

• Molsey
    Jessrosengren skrev 2013-09-05 12:18:03 följande:
    Hej. BF 24 oktober för oss :) första gången jag är här inne :) vi väntar vårt andra barn och det blir tätt mellan dem, första sonen är född 17 juli förra året så blir ca 15 månader mellan dem. Spännande som bara den :D

Välkommen hit! Glad
Svar på tråden bf oktober 2013???