• Anonym (sunktande)

Brev til min fru

Hej alla!

Jag är i samma sits som många andra här på FL. Vi har ett bra förhållande på alla andra plan än i sängen. Där är det dött. Jag har provat en del men som många andra man läst om här vill hon bara vara i fred och svarar med ilska. Nästa vecka skall jag åka bort och funderar på att lägga ett brev på hennes kudde och se vilken respons det blir.

Hej älskade!

Nu är jag framme i X och kanske även börjat jobba. Jag kommer förodligen hem igen på X eftermiddag.

Hoppas du mår bra och får en bra vecka. Jag älskar dig otroligt mycket. Jag gör vad jag kan för att verka helt oberörd över att vi inte har något sexliv alls. Inom mig händer desto mer, men jag gör som sagt vad jag kan. Jag anser inte riktigt att ha noll sexuellt liv tillsammans är att gå halva vägen var för att lösa detta, men då det är den som inte vill som har makten kan jag inte göra något åt det.

Mina val är i stället hur jag skall ta mig igenom detta utan den gemenskap och självkänsla ett sexuellt liv med sin fru ger. Mina val i detta är A) Skilja mig B) Runka mig igenom det C) Döda alla sexuella känslor i kroppen D) Hitta någon annan att ha sex med så länge. Då du är stjärnan i mitt liv och den jag vill dö tillsammans med låter ingen av dem särskilt tilltalande. Jag kan ett tag använda mig av B men jag vill inte att det skall vara huvudnäringen i mitt sexliv. Det vill jag att du och jag tillsammans skall vara.

En sak vill jag att du över helgen funderar på, och det har att göra med dina intimrakningar och när du väljer att göra dem. Jag skulle mycket gärna sitta framför dig och prata men det går inte eftersom du bara blir arg, och då kommer inget ur samtalet.

Vi hade sex med varandra senast den 30 december, och sen åkte jag till X för arbete i några dagar. Samma kväll som jag åkte rakade du dig för första gången på mycket länge. En vecka efter det när barnen var här åkte du till X för "hemmaspa" och när du kom hem var du helt nyrakad. Senaste helgen var barnen hos oss igen och då åkte du till X igen för lite "hemmaspa". När du kom hem var du helt nyrakad. Detta är naturligtvis ingen slump utan ett medvetet val. Du väljer att göra det när barnen är här eller när jag skall bort. Att säga något annat vore en förolämpning mot både din och min intelligens.

Du väljer naturligtvis själv om och när du skall raka dig, det är din kropp och ditt liv. Du har tidigare sagt att du rakar dig helt och hållet för din egen skull och inte ett dugg för min skull. Någonstans längs vägen i ditt liv har du trots allt valt att leva med mig. Du vet också att jag älskar när du gör det, särskilt den första dagen.

Vi har situationen att den person du älskar och valt att leva med har en sak han älskar att du gör. I det läget gör du valet att alltid göra det vid tillfällen när han inte kan njuta av det tillsammans med dig. Att situationen är så kan vi inte bortse från.

Det jag undrar över är vad som går genom ditt huvud när du sitter med rakhyveln i handen och precis skall börja använda den?

Jag vill nu direkt säga att jag är inte arg över detta, jag är bara genuint förvånad och undrande över vad du får ut av att alltid göra det vid dessa tillfällen?

Jag kommer vara bortrest i arbete ungefär 5-6 dagar. Först kommer hon bli arg men jag hoppas att tiden själv kommer få henne att fundera lite. Fundera över hur hon hanterar saker. Fundera över hur viktiga vi är för henne.

Vad tror ni? Flip eller flop? Hur skulle ni reagera över något som detta?

• Svar på tråden Brev til min fru
  • nihka
    Ceasar skrev 2013-01-20 12:41:41 följande:
    Nästan som om jag skulle laga hennes favoriträtt varje gång hon har migrän, för då får hon inte i sig något. Nu skulle jag aldrig göra så.

Intimrakning är inte automatiskt en del av ett gemensamt sexliv bara för att du tycker det skulle vara trevligt att närvara. Din reaktion låter lite som en fotfetischist som känner sig snuvad på upplevelsen av att partnen klipper tånaglarna när partnern bara vill vara ifred med sitt underhållsarbete på kroppen.

Det var knappt 3 veckor sedan ni hade sex sist. Inget jag personligen skulle reagera på. Hur länge har det varit såpass glest? Vi är i varierande grad sexuellt aktiva genom livet och din fru verkar mindre intresserad just nu. Om du pressar henne blir troligen responen likadan som om hon skulle försöka pressa dig på något du inte är intresserad av eller iaf är mindre intresserad av än du är. Ni är inte i sexuell fas just nu. Om det var åt andra hållet vad skulle du göra då? Läsa brev från din fru?
  • Cheeses
    murarn P skrev 2013-01-20 00:08:59 följande:
    Ni hade sex den 30 december.

Då vet du inte vad ett dött sexliv är! Uselt kanske men inte dött.

Jag valde alternativ A.

Precis vad jag tänkte! Verkligen inte noll sexliv om de hade sex den 30 dec och inte direkt uselt heller, lite mer sällan än vad snittet har bara, inget konstigt med det. Runt 20-25 % av alla par har sex ca 1 gång i månaden, så det är ganska vanligt!
  • Mad as snow

Jag är förtjust i den andra versionen av brevet, och brev i sig är jag ett fan av när det inte fungerar att prata. Inledningsvis. Om den ena alltid reagerar med ilska, eller om man inte får fram de rätta orden. Nu har du lagt fram det du vill säga, och du har gjort det väldigt tydligt och kärleksfullt. Jag ser inga orsaker till att vänja sig vid det här eller acceptera det. Men det är ju som du säger, den som säger nej som sätter standarden. Självklart. För ingen ska ju ha sex mot sin vilja. Men det intressanta här tycker jag är huruvida hon vill vilja. Alltså: vill hon känna sexuell lust? Vill hon vilja ha sex med dig? Eller är hon i själva verket rätt nöjd med upplägget? Det avgör ju saken någonstans, och ibland tror jag att en del människor låtsas att de ser problemet och att de önskade att det var annorlunda, men i själva verket inte tycker att det är så himla jobbigt. Utan tvärtom en lättnad. Att ha sex en gång per sjätte vecka (om jag läste rätt) är väldigt sällan. För de allra flesta människor (antar jag?). Du har rätt att ta det här till diskussion och att inte vilja sopa det under mattan.

• Mad as snow
    Cheeses skrev 2013-01-20 13:14:02 följande:

Precis vad jag tänkte! Verkligen inte noll sexliv om de hade sex den 30 dec och inte direkt uselt heller, lite mer sällan än vad snittet har bara, inget konstigt med det. Runt 20-25 % av alla par har sex ca 1 gång i månaden, så det är ganska vanligt!

Men givetvis finns det grader i helvetet. Det finns människor som aldrig har sex heller. Så länge dessa människor finns borde det alltså vara uteslutet för någon annan att klaga? De intervaller som TS beskriver hade jag aldrig haft lust med, inte en chans. Sedan bör man väl ta med i beräkningen hur den där gången de faktiskt har sex (var sjätte vecka, eller vad det nu var) är. Känns det bra då? Han kallar det "barmhärtighetsknull" och det säger väl något om känslan. Han upplever inte att hon vill ha sex med honom, ens när hon har det, annars skulle han inte använda sig av ett sådant ord. Annars skulle han väl aldrig skriva detta brev. Att medgörligt ansluta sig till de 20-25% som har sex en gång i månaden begriper jag inte. Varför skulle han göra det, om han nu vill ha mer sex än såhär?
  • marielindquist

Jag lider med dig Ts, måste vara väldigt frustrerande för dig. Klart att sex är viktigt det är närhet, åtrån, uppskattning och beröring, inte bara sex. Hoppas det löser sig för du verkar ju älska henne ocv vilja leva ditt liv med henne. Hoppas också att det bara är en svacka och att hon inye är otrogen

• Thaleya1

Jag tycker att brevet är perfekt som det är. Om Ts inte nämner det med rakningen så har han ju ingen chans att få svar på det utan måste kanske ta upp det igen. Bättre att få ut allt under ett och samma tillfälle!!!

Min tanke är att hon är otrogen, förstår inte varför hon väljer att raka sig under de stunderna annars. Jag rakar mig i tre fall:

1. Jag har fått väldigt långt hår.
    2. Jag vill bli slickad eller uppsexad
    3. Jag ska på gynekologisk undersökning
    4. jag ska vistas i bikini eller underkläder.

Sen kan det ju vara så att hon rakar sig för sig själv endast, men hur kommer det då att det är vid så selektiva tillfällen?

Bra att du tar upp det och att hon får fundera över allt, är hon otrogen kommer hon säkerligen få ångest och du kanske får fram sanningen då.

• Cheeses
    Mad as snow skrev 2013-01-20 13:20:26 följande:

Men givetvis finns det grader i helvetet. Det finns människor som aldrig har sex heller. Så länge dessa människor finns borde det alltså vara uteslutet för någon annan att klaga? De intervaller som TS beskriver hade jag aldrig haft lust med, inte en chans. Sedan bör man väl ta med i beräkningen hur den där gången de faktiskt har sex (var sjätte vecka, eller vad det nu var) är. Känns det bra då? Han kallar det "barmhärtighetsknull" och det säger väl något om känslan. Han upplever inte att hon vill ha sex med honom, ens när hon har det, annars skulle han inte använda sig av ett sådant ord. Annars skulle han väl aldrig skriva detta brev. Att medgörligt ansluta sig till de 20-25% som har sex en gång i månaden begriper jag inte. Varför skulle han göra det, om han nu vill ha mer sex än såhär?
    Nej men det blir ju bara mer barnmärtighetsknull då. Är väl bättre med ett barmhärtighetsknull 1 gång i månaden än 2 gånger i veckan? Ja så tycker jag iaf. 

Men är det inte män (de flesta) som brukar tycka att kvinnan borde ställa upp fast de inte är så sugna och mannen är sugen på sex? Och när kvinnan ställer upp så passar inte det heller? Hur ska män (de flesta) ha det undrar jag!?   
  • Justus

Jag tycker att de flesta tappar en viktig poäng med detta med hennes intimrakning. Jag ser den som ett mycket starkt bevis på att hon väljer bort sin man.

Hon säger att hon inte rakar sig för hans skull utan för sin egen. Jag tror mycket väl att det kan vara så men då betyder det ju att hon bara känner sig bekväm och vill göra sig fin inför sig själv när hon har "garantier" för det inte kommer att bli någon intimitet dem emellan, dvs. när hans barn är där eller när han åker bort.

Då hon vet att hon "riskerar" att tvingas ställa upp på ett mecry fuck så skiter hon i att ta hand om sig själv, kanske för att straffa sig själv eller honom, men när hon ser ett antal veckor av celibat hägra så börjar hon intressera sig för sin kropp och gör sånt som hon trivs med för sin egen skull.

Jag tycker att TS ska ta detta som en stark varningssignal och verkligen ta upp detta med henne. Intinrakningen är som en mätare på deras sexliv och som symbol viktig i sammanhanget!

• Mad as snow
    Cheeses skrev 2013-01-20 13:29:35 följande:
    Nej men det blir ju bara mer barnmärtighetsknull då. Är väl bättre med ett barmhärtighetsknull 1 gång i månaden än 2 gånger i veckan? Ja så tycker jag iaf. 

Men är det inte män (de flesta) som brukar tycka att kvinnan borde ställa upp fast de inte är så sugna och mannen är sugen på sex? Och när kvinnan ställer upp så passar inte det heller? Hur ska män (de flesta) ha det undrar jag!?   

Fast tänk att leva så, att någon knullar dig för att vara snäll. Vad hade inte det gjort för självkänslan, för sexualiteten, identiteten. Äktenskapet. Själv hade jag känt mig som en snuskig tant som någon knullar på bara för att vara hygglig, fy fan vad hemskt.

Ingen ska ju behöva "ställa upp". Det är min grundtanke kring det här. Men om någon så tydligt inte vill ha sex, och när man väl har sex så är det av barmhärtighet och inte lust, då måste man ju diskutera det. Jag hade inte velat leva med någon som inte vill ha sex med mig, gud vad hemskt. Då hade jag ju kunnat bo med min bästa killkompis istället.   
  • Jovial73
    Cheeses skrev 2013-01-20 13:29:35 följande:

Nope, tycker att det är bättre att helt vara helt utan barmhärtighetsknull än att få det 1 gång i månaden. 

Jag tror att de flesta män (och kvinnor) vill känna att den de har sex med känner en passion och åtrå för sin partner.
Svar på tråden Brev til min fru