• Anonym (sunktande)

Brev til min fru

Hej alla!

Jag är i samma sits som många andra här på FL. Vi har ett bra förhållande på alla andra plan än i sängen. Där är det dött. Jag har provat en del men som många andra man läst om här vill hon bara vara i fred och svarar med ilska. Nästa vecka skall jag åka bort och funderar på att lägga ett brev på hennes kudde och se vilken respons det blir.

Hej älskade!

Nu är jag framme i X och kanske även börjat jobba. Jag kommer förodligen hem igen på X eftermiddag.

Hoppas du mår bra och får en bra vecka. Jag älskar dig otroligt mycket. Jag gör vad jag kan för att verka helt oberörd över att vi inte har något sexliv alls. Inom mig händer desto mer, men jag gör som sagt vad jag kan. Jag anser inte riktigt att ha noll sexuellt liv tillsammans är att gå halva vägen var för att lösa detta, men då det är den som inte vill som har makten kan jag inte göra något åt det.

Mina val är i stället hur jag skall ta mig igenom detta utan den gemenskap och självkänsla ett sexuellt liv med sin fru ger. Mina val i detta är A) Skilja mig B) Runka mig igenom det C) Döda alla sexuella känslor i kroppen D) Hitta någon annan att ha sex med så länge. Då du är stjärnan i mitt liv och den jag vill dö tillsammans med låter ingen av dem särskilt tilltalande. Jag kan ett tag använda mig av B men jag vill inte att det skall vara huvudnäringen i mitt sexliv. Det vill jag att du och jag tillsammans skall vara.

En sak vill jag att du över helgen funderar på, och det har att göra med dina intimrakningar och när du väljer att göra dem. Jag skulle mycket gärna sitta framför dig och prata men det går inte eftersom du bara blir arg, och då kommer inget ur samtalet.

Vi hade sex med varandra senast den 30 december, och sen åkte jag till X för arbete i några dagar. Samma kväll som jag åkte rakade du dig för första gången på mycket länge. En vecka efter det när barnen var här åkte du till X för "hemmaspa" och när du kom hem var du helt nyrakad. Senaste helgen var barnen hos oss igen och då åkte du till X igen för lite "hemmaspa". När du kom hem var du helt nyrakad. Detta är naturligtvis ingen slump utan ett medvetet val. Du väljer att göra det när barnen är här eller när jag skall bort. Att säga något annat vore en förolämpning mot både din och min intelligens.

Du väljer naturligtvis själv om och när du skall raka dig, det är din kropp och ditt liv. Du har tidigare sagt att du rakar dig helt och hållet för din egen skull och inte ett dugg för min skull. Någonstans längs vägen i ditt liv har du trots allt valt att leva med mig. Du vet också att jag älskar när du gör det, särskilt den första dagen.

Vi har situationen att den person du älskar och valt att leva med har en sak han älskar att du gör. I det läget gör du valet att alltid göra det vid tillfällen när han inte kan njuta av det tillsammans med dig. Att situationen är så kan vi inte bortse från.

Det jag undrar över är vad som går genom ditt huvud när du sitter med rakhyveln i handen och precis skall börja använda den?

Jag vill nu direkt säga att jag är inte arg över detta, jag är bara genuint förvånad och undrande över vad du får ut av att alltid göra det vid dessa tillfällen?

Jag kommer vara bortrest i arbete ungefär 5-6 dagar. Först kommer hon bli arg men jag hoppas att tiden själv kommer få henne att fundera lite. Fundera över hur hon hanterar saker. Fundera över hur viktiga vi är för henne.

Vad tror ni? Flip eller flop? Hur skulle ni reagera över något som detta?

• Svar på tråden Brev til min fru
  • Anonym (En annan man)
    Madraykin skrev 2013-01-19 21:59:12 följande:
    TS - lyssna inte till de som påstår sig vara säkra på att hon har en affär.

Jag håller med.

Man måste minnas vilket forum vi huserar i just nu. Här på FL är det ju "bevis" för otrohet så fort knapplåset är påslaget i mobiltelefonen eller man jobbar över en fredag.
  • Anonym
    Anonym (En annan man) skrev 2013-01-19 22:26:10 följande:

Jag håller med.
    Man måste minnas vilket forum vi huserar i just nu. Här på FL är det ju "bevis" för otrohet så fort knapplåset är påslaget i mobiltelefonen eller man jobbar över en fredag.

Men snälla, vi pratar inte om att knapplås utan om att hon inte vill ha sex och intimrakar sig varje gång hon hälsar på en "väninna". Självklart kan ingen av oss vara säkra på att hon är otrogen, men kom igen, nog tusan är det värt att ta reda på.
  • Anonym

samma problem med sexet och nu åker man ut ur huset ingen diskution när man tagit upp sexet och självkänslan hos en själv är på botten känns som att den frun fösvunnit känslomässigt mot dig för något annat som man stenhårt måste ta tag i med hjälp utifrån som krav till frun med samtalsterapi eller något jag gjorde det försent och ville nu men fögäves, har själv skrivit ett brev till min (sambo) ingen reaktion  eller har inte läst då det varit turbulent, och tjafs om hur mycket man skall få tid med sin dotter,  förklaringen till en har inga känslor för en och inget att bygga vidare på med samtal, fy- fn hur tar man sig vidare egentligen med sitt liv förutom kärleken till  sitt barn, och en dag få upprättelse från personen att misstaget var på dennes sida dvs få tillbaka makten lite.  

• Madraykin
    Anonym skrev 2013-01-19 22:39:20 följande:

Men snälla, vi pratar inte om att knapplås utan om att hon inte vill ha sex och intimrakar sig varje gång hon hälsar på en "väninna". Självklart kan ingen av oss vara säkra på att hon är otrogen, men kom igen, nog tusan är det värt att ta reda på.
    Ok, så att inte längre vilja ha sex måste vara ett tecken på otrohet. Och att fortsätta med en vana som en haft i alla år - dessutom av icke-sexuella skäl - är också ett tecken på detsamma. 

För nej - inte ens tillsammans ser jag det som orsak till att misstänka otrohet det första en gör. Som sagt tidigare, hade hon plötsligt börjat med denna rakningsvana så vore det en annan grej, men nu verkar ju så inte vara fallet. 

Självfallet finns ju dock risken att hon är otrogen, något annat påstår jag inte. Men att den skulle vara "bevisad" eller ens högre än vad risken är hos den övriga befolkningen, har jag då svårt att ta till mig. 
  • Desperado
    Anonym (sunktande) skrev 2013-01-19 17:53:17 följande:
    Hej alla!

Jag är i samma sits som många andra här på FL. Vi har ett bra förhållande på alla andra plan än i sängen. Där är det dött. Jag har provat en del men som många andra man läst om här vill hon bara vara i fred och svarar med ilska. Nästa vecka skall jag åka bort och funderar på att lägga ett brev på hennes kudde och se vilken respons det blir.

Hej älskade!

Nu är jag framme i X och kanske även börjat jobba. Jag kommer förodligen hem igen på X eftermiddag.

Hoppas du mår bra och får en bra vecka. Jag älskar dig otroligt mycket. Jag gör vad jag kan för att verka helt oberörd över att vi inte har något sexliv alls. Inom mig händer desto mer, men jag gör som sagt vad jag kan. Jag anser inte riktigt att ha noll sexuellt liv tillsammans är att gå halva vägen var för att lösa detta, men då det är den som inte vill som har makten kan jag inte göra något åt det.

Mina val är i stället hur jag skall ta mig igenom detta utan den gemenskap och självkänsla ett sexuellt liv med sin fru ger. Mina val i detta är A) Skilja mig B) Runka mig igenom det C) Döda alla sexuella känslor i kroppen D) Hitta någon annan att ha sex med så länge. Då du är stjärnan i mitt liv och den jag vill dö tillsammans med låter ingen av dem särskilt tilltalande. Jag kan ett tag använda mig av B men jag vill inte att det skall vara huvudnäringen i mitt sexliv. Det vill jag att du och jag tillsammans skall vara.

En sak vill jag att du över helgen funderar på, och det har att göra med dina intimrakningar och när du väljer att göra dem. Jag skulle mycket gärna sitta framför dig och prata men det går inte eftersom du bara blir arg, och då kommer inget ur samtalet.

Vi hade sex med varandra senast den 30 december, och sen åkte jag till X för arbete i några dagar. Samma kväll som jag åkte rakade du dig för första gången på mycket länge. En vecka efter det när barnen var här åkte du till X för "hemmaspa" och när du kom hem var du helt nyrakad. Senaste helgen var barnen hos oss igen och då åkte du till X igen för lite "hemmaspa". När du kom hem var du helt nyrakad. Detta är naturligtvis ingen slump utan ett medvetet val. Du väljer att göra det när barnen är här eller när jag skall bort. Att säga något annat vore en förolämpning mot både din och min intelligens.

Du väljer naturligtvis själv om och när du skall raka dig, det är din kropp och ditt liv. Du har tidigare sagt att du rakar dig helt och hållet för din egen skull och inte ett dugg för min skull. Någonstans längs vägen i ditt liv har du trots allt valt att leva med mig. Du vet också att jag älskar när du gör det, särskilt den första dagen.

Vi har situationen att den person du älskar och valt att leva med har en sak han älskar att du gör. I det läget gör du valet att alltid göra det vid tillfällen när han inte kan njuta av det tillsammans med dig. Att situationen är så kan vi inte bortse från.

Det jag undrar över är vad som går genom ditt huvud när du sitter med rakhyveln i handen och precis skall börja använda den?

Jag vill nu direkt säga att jag är inte arg över detta, jag är bara genuint förvånad och undrande över vad du får ut av att alltid göra det vid dessa tillfällen?

Jag kommer vara bortrest i arbete ungefär 5-6 dagar. Först kommer hon bli arg men jag hoppas att tiden själv kommer få henne att fundera lite. Fundera över hur hon hanterar saker. Fundera över hur viktiga vi är för henne.

Vad tror ni? Flip eller flop? Hur skulle ni reagera över något som detta?
    Allvar, det brevet - eller versioner av det - kommer knappast göra att Du får komma till, möjligen komma till badrummet och sova i badkaret.

Visst som någon annan skrev att han hade gjort, han skrev det till henne men gav det till henne då han var där, betydligt vassare tänkt. Att skriva ned Dina tankar kan vara enormt mycket lättare än att ta upp det rakt av, men då måste Du vissa henne den respekten och ryggraden att kunna ta matchen direkt, inte genom att lägga det på hennes huvudkudde. Din plan hade vare OK om det varit en kärleksförklaring, ett par ord om att Du saknar henne osv men i detta skede riskerar den att snedtända. It´s not an option.....

Är ungarna tonåringar, det går att lösa, ge dem biopengar och skicka i väg dem och ta sedan ett snack med henne, öga mot öga, börja gärna med brevet där Du skrivit ned Dina tankar, låt henne se det men var beredd på att utfallet inte kanske inte blir det önskade.
  • Anonym
    Madraykin skrev 2013-01-19 22:45:34 följande:
    Ok, så att inte längre vilja ha sex måste vara ett tecken på otrohet. Och att fortsätta med en vana som en haft i alla år - dessutom av icke-sexuella skäl - är också ett tecken på detsamma. 

För nej - inte ens tillsammans ser jag det som orsak till att misstänka otrohet det första en gör. Som sagt tidigare, hade hon plötsligt börjat med denna rakningsvana så vore det en annan grej, men nu verkar ju så inte vara fallet. 

Självfallet finns ju dock risken att hon är otrogen, något annat påstår jag inte. Men att den skulle vara "bevisad" eller ens högre än vad risken är hos den övriga befolkningen, har jag då svårt att ta till mig. 

Jag skrev faktiskt "Självklart kan ingen av oss vara säkra på att hon är otrogen". Och ja, jag skulle absolut försöka ta reda på sanningen om jag var i ts situation. Om ens partner plötsligt inte vill ha sex finns dessvärre risken att otrohet är iblandat. Annars berättar man väl helt enkelt varför man inte vill ha sex längre.
  • Anonym

Om du baserar hur viktiga "ni" är för henne utifrån att hon rakar sig vid för dig mindre väl valda tillfällen så säger jag megaFLOPP!

• Tom Araya
    Anonym (sunktande) (Trådstartaren)

Jag tycker det var skitbra skrivet och jag tycker absolut du ska skriva ut brevet och lämna det när du åker.
    Lycka till! Skål Solig
  • Puppy

OK... Det ar bra att du forsoker satta igang ett samtal!!! Jattebra. Men ditt brev ar sa anklagande! Du forutsatter nastan att hennes brist pa sexlust inte har nagonting med dig att gora, utan att det bara ar hennes lust som har dott?

Ta inte detta pa fel satt, men ofta nar nagons sexlust dor sa ar det pa grund av problem i relationen. Och om problem ar man oftast tva. Det kanske inte bara ar hon som ar "dod inuti". Du kanske gor en massa saker som far henne att kanna sig osaker, eller hjalper du inte henne alls hemma sa hon ar trott jamt och kanner sig utnyttjad? Det kan vara vad som helst, jag har ingen aning. Men anta inte att problemet ar 100% hennes och "gar ut over" dig. Du kanske bidrar till detta. Det verkar ganska troligt. Du maste fraga henne och vaga lyssna pa svaret!

Personligen tappar jag sexlusten nar jag inte ar kar langre, nar jag kanner mig oattraktiv eller nar det finns allvarliga problem i forhallandet som man inte kan prata om.

Det dar med rakningen kan betyda nagot men det ar inte sakert. Jag har alltid rakat mig sedan jag var 16, aven nar jag varit singel och nar jag var ung och oskuld. Jag gor det varje dag, det ar bade en hygiengrej och en sexgrej for mig. (Jag tander absolut inte pa det, snarare kanner jag mig lite sunkig om jag inte gjort det). A andra sidan... om man inte gor det varje dag eller ens varje vecka sa kanske man gor det av en annan anledning. Det later lite misstankt.

Ursakta mitt roriga svar, jag hoppas det gick fram anda... 

Svar på tråden Brev til min fru