• bakawas

Vilket blöjmärke är bäst enligt dig?

Jag har en dotter på två veckor och är osäker vilket blöjmärke som faktiskt har dem bästa blöjorna! Jag vet att det är väldigt inviduellt, men vill få en syn på vad som är bäst endå i överlag. Skicka gärna även en kommentar om varför du tkr just det märket du valde.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket blöjmärke är bäst enligt dig?
  • keron

Jag tycker inte att 2-3 kissningar är så mycket eftersom han småskvätter ofta, men byter naturligtvis allra senast när den börjar kännas "tjock". Blir ungefär varannan timme, om han inte bajsat.
    Men från libero tycker jag att det lossnar sånt där mjölaktigt grejs nästan direkt och det lossnar som ludd från den.
    Och pampers luktar kemikalier.

• Majken03

En jättedum fråga kanske men hur mkt är 2-3 kissningar och hur vet man när/hur ofta en bebis kissar? Jag känner på blöjan och behövs det bytas så gör jag det men har ingen aning om det är 1 eller 5 kissningar??

• Vaniljkex

Pampers, utan tvekan. Libero ar alldeles for tjocka och obekvama, och lackte dessutom. 

• Ova

Vi föredrar Pampers när barnen är riktigt små då de är tunnare, men när de blir några månader så funkar Libero bättre.

• sasso78
    keron skrev 2013-01-24 16:27:06 följande:
    Ingen av dem. Pampers luktar illa när den kommer i kontakt med kiss och Libero släpper ifrån sig nåt som ser ut som sockerkristaller (men mjukt) och båda blir jättemjuka och mosiga när det är fler kissningar än 2-3 i dem. Willys egna blöjor funkar bäst för oss.

Jag trodde alla böt efter 1a kissningen? Jag tycker synd om barnet som får kissa 2-3 ggr i SAMMA blöja.
  • chobokid

Bara den här frågeställningen är ett bevis på att Pampers och Libero har lyckats med sin marknadsföring. Det finns massvis med andra blöjmärken. Jag köper Icas blöjor, de fungerar jättebra och kostar hälften så mycket. 

• mylittleponny

jag kör pampers och libro dom är bra i olika områden.

På natten är pampers baby dry bäst. den håller barnet torr hela natten. och sitter bra på nattetid.

på dagen är det libros up and go.  dom sitter enkelt och verkar bekväma och sköna.

• tilj75
    sasso78 skrev 2013-01-25 09:48:16 följande:

Jag trodde alla böt efter 1a kissningen? Jag tycker synd om barnet som får kissa 2-3 ggr i SAMMA blöja.
    Men en liten bebis kan ju kissa en gång i kvarten, ska man byta blöja var tionde minut då?
    ♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ bf 130315 ♥
  • tilj75

Om jag måste välja mellan pampers och libro väljer jag libro för de har funkat bättre på mina killar, men det som funkat bäst är Willys. Och billigast.

♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ bf 130315 ♥
Svar på tråden Vilket blöjmärke är bäst enligt dig?