• bakawas

Vilket blöjmärke är bäst enligt dig?

Jag har en dotter på två veckor och är osäker vilket blöjmärke som faktiskt har dem bästa blöjorna! Jag vet att det är väldigt inviduellt, men vill få en syn på vad som är bäst endå i överlag. Skicka gärna även en kommentar om varför du tkr just det märket du valde.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket blöjmärke är bäst enligt dig?
  • sasso78
    tilj75 skrev 2013-01-25 10:41:48 följande:
    Men en liten bebis kan ju kissa en gång i kvarten, ska man byta blöja var tionde minut då?

Nej, men i det här fallet var det "kerons" inlägg jag kommenterade där hon skrev att det var så mycket kiss i blöjan att den var mjuk och mosig efter 2-3 kissningar. DET är fel tycker jag att ett barn ska gå med så mycket kiss i blöjan att den håller på att gå sönder........
  • tilj75
    sasso78 skrev 2013-01-25 11:38:25 följande:

Nej, men i det här fallet var det "kerons" inlägg jag kommenterade där hon skrev att det var så mycket kiss i blöjan att den var mjuk och mosig efter 2-3 kissningar. DET är fel tycker jag att ett barn ska gå med så mycket kiss i blöjan att den håller på att gå sönder........
    Jaha, ber om ursäkt om jag la mig i en privat konversation. Jag bara reagerade på att du tyckte att blöjan skulle bytas efter första kissningen. Att det är synd om ett barn som måste kissa 2-3 gånger i samma blöja. Jag håller inte med, det var enda orsaken till att jag kommenterade ditt inlägg.
    ♥ Jack 070423 ♥ Jonatan 080918 ♥ Tim 091208 ♥ Kevin 091208 ♥ bf 130315 ♥
  • MaryCaroline
    tilj75 skrev 2013-01-25 10:41:48 följande:
    Men en liten bebis kan ju kissa en gång i kvarten, ska man byta blöja var tionde minut då?
    sasso78 skrev 2013-01-25 11:38:25 följande:

tilj75 skrev 2013-01-25 11:52:51 följande:
    Jaha, ber om ursäkt om jag la mig i en privat konversation. Jag bara reagerade på att du tyckte att blöjan skulle bytas efter första kissningen. Att det är synd om ett barn som måste kissa 2-3 gånger i samma blöja. Jag håller inte med, det var enda orsaken till att jag kommenterade ditt inlägg.
    Ja det är svårt att veta antal kissningar. Hur har man koll på det? Det kan ju vara 2-3 kissningar som gjort blöjan mjuk och mosig, lika gärna som det kan vara en enda kissning. Samtidigt kan ju en enda kissning knappt kännas då blöjorna är extremt absorberande. Huruvida när man ska byta är olika, men så länge blöjan är torr och okej behöver man inte byta anser jag. Och blöjan kan ju vara helt okej i många timmar trots att bebis kissat både 2 och 3 gånger. Beror på hur mycket bebis har kissat dessa gånger. Men är blöjan tjock och mosig och sedan tung när man lyfter den har det gått för lång tid.
  • klaun

Jag gillar verkligen inte pampers, avsaknaden av resår baktill gjorde att blöjan gled ner över rumpan på min son. Och det har ingen betydelse om han kissat eller bajsat, blöjhelvetet gled ner efter 10 minuter ändå. Jag har faktiskt bara testat pampers och libero än så länge, då dessa märken är det enda som finns i rätt storlek på den lokala affären, och vi kommer inte iväg någonstans så ofta. Men jag tänker nog testa Willys blöjor så snart som möjligt!

• bakawas

Till er som undrat varför jag inte skrivit in fler alternativ, är det för att jag har långt till affärer, den enda vi har nära säljer pampers, libero samt ica basic, och ica basic funkade inte ALLS bra. Så blir att välja mellan pampers eller libero.

Nu verkar ju libero vara bäst i helhet av era åsikter i omröstningen. Men sett att även många tkr pampers små är bra, och up&go med libero är bra. Ska nog satsa på att köra så där. Tack för era svar!

• Catbride

Jag röstade Libero. Pampers är tunnare, mjukare och följsamma. Men bara första stunden. Sen korvar dom ihop sig, skär in i rumpan och får en tung och svampig känsla bara efter ett kiss. Libero håller formen och suger upp bättre. Nu har jag iofs en äldre flicka på snart 2år, så hon kör bara Up n Go. På bäbisar skulle jag nog välja den som läcker minst skit, prova er fram...

• Pralina 81

Sasso78: hur ska man göra på natten då? För min dotter är det mkt värre att bli väkt och byta blöja på, än att sova med tung kissblöja.

• petrina

libero va bättre förr de va tjockare o häll lika länge som pampers gör nu.

men om ditt barn har tendens till eksem välj pampers de e mjukare o bättre, min son har extremt känslig hy så han kan inte ha libero de ger han blöjeksem så gott som på en gång.

samt tycker jag att libero luktar glasfiber... nåt som jag lagt märke till bara

Svar på tråden Vilket blöjmärke är bäst enligt dig?