tilj75 skrev 2013-01-25 10:41:48 följande:
Men en liten bebis kan ju kissa en gång i kvarten, ska man byta blöja var tionde minut då?
sasso78 skrev 2013-01-25 11:38:25 följande:
Nej, men i det här fallet var det "kerons" inlägg jag kommenterade där hon skrev att det var så mycket kiss i blöjan att den var mjuk och mosig efter 2-3 kissningar. DET är fel tycker jag att ett barn ska gå med så mycket kiss i blöjan att den håller på att gå sönder........
tilj75 skrev 2013-01-25 11:52:51 följande:
Jaha, ber om ursäkt om jag la mig i en privat konversation. Jag bara reagerade på att du tyckte att blöjan skulle bytas efter första kissningen. Att det är synd om ett barn som måste kissa 2-3 gånger i samma blöja. Jag håller inte med, det var enda orsaken till att jag kommenterade ditt inlägg.
Ja det är svårt att veta antal kissningar. Hur har man koll på det? Det kan ju vara 2-3 kissningar som gjort blöjan mjuk och mosig, lika gärna som det kan vara en enda kissning. Samtidigt kan ju en enda kissning knappt kännas då blöjorna är extremt absorberande. Huruvida när man ska byta är olika, men så länge blöjan är torr och okej behöver man inte byta anser jag. Och blöjan kan ju vara helt okej i många timmar trots att bebis kissat både 2 och 3 gånger. Beror på hur mycket bebis har kissat dessa gånger. Men är blöjan tjock och mosig och sedan tung när man lyfter den har det gått för lång tid.