• bakawas

Vilket blöjmärke är bäst enligt dig?

Jag har en dotter på två veckor och är osäker vilket blöjmärke som faktiskt har dem bästa blöjorna! Jag vet att det är väldigt inviduellt, men vill få en syn på vad som är bäst endå i överlag. Skicka gärna även en kommentar om varför du tkr just det märket du valde.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket blöjmärke är bäst enligt dig?
  • Coca cola light

Jag gillade Pampers bäst när mina barn var nyfödda, men sedan har jag allitd köpt Libero. Jag tycker främst att Pampers luktar så illa.  

• Lindsey Egot the only one

Pampers
    Och har du en nyfödd är pampers bäst eftersom den suger upp det gula bajsat så bara kornen blir kvar. Helt överlägsen.

• afroditekissen

Jag måstade använda Pampers till min dotter fram tills hon va ca ett år.. hon blev jätte röd i stjärten av libero och icas blöjor.. men nu när hon är 2,5 så köper vi olika och se går bra men jag föredrar pampers för dom är tunnare och mer följsam tycker jag.

• mamiel

Libero! Hade pampers ett tag när äldsta sonen var liten men tyckte de luktade illa. Libero är utan lotion, tror de var ensamma om det för ett par år sedan...

• Millan83

Har testat båda. Libero funkar inte alls på min lilla tjej. blir direkt röda fula utslag. Även om hon inte alls går med kiss nån lång stund. Pampers är mycket bättre för hennes rumpa! 

• Powderpuff

Använde pampers vid spädbarnsåldern och libero efter ett års ålder ungefär. Kommer göra likadant denna gång!

• Lunagirl74

Libero helt klart. hade aldrig några problem med dem varken med läckage eller röda rumpor.
    Provade pampers ett tag men de var hårda och inte alls så följsamma. Och som så många andra ochså sagt de luktade väldigt skumt.
    Så det blir oxå Libero till barn nr 2 som är på g om 3-5v

• MaryCaroline

Hur kommer det sig att det är så olika med röda rumpor angående Libero vs. Pampers? Vad är det som finns i blöjorna som bebisarna reagerar så olika på? Min bebis blev inte röd utav någon av dem... Däremot upplever jag Pampers som en generellt konstig blöja då den luktar lite konstigt och har det där konstiga nätet och att man knappt märker när bebis har kissat. Konstigt material. Libero däremot sitter väldigt bra, luktar ingenting och man märker ganska snart när bebis kissat, det märks om man känner på blöjan på utsidan då den blir mjukare. Samtidigt kan man ha samma blöja ett bra tag, läcker inte. Det är bra om man är ute och inte kan byta någonstans. Vilket man inte märker på Pampers. Dessutom tycker jag att bajs och kiss fastnar i det där sunkiga nätet på Pampers. Medan andra verkar gilla det där nätet? Skulle vilja veta vad det är som är så bra med det där nätet i Pampers som inte Libero har?

• DianaT

Libero har helt klart varit bäst för våra flickor! Både vanliga och up and go!

• Lindsey Egot the only one

MaryCaroline

Kan bero på att pampers material i blöjan som suger upp urinet är bättre på att absorbera än libero.

Svar på tråden Vilket blöjmärke är bäst enligt dig?