• Carolinalovetobias

Plankan utmaning!

Nu jävlar ska min skidbacke till mage få tillbaka sin styrka och hållning!!

Jag tänker försöka köra olika sorters planka varje dag i 4 veckor till att börja med!! Nån som vill vara mer och följas åt och peppa varandra??
    Tipsa om olika plankor, lägga in mått och maxtest varje vecka? KOM IGEN NU! Behöver lite spark i röven.. Nån mer som känner detsamma?? =)

Maxtest: Göra vanlig planka på händer/underarmar så länge som man orkar och ta tiden. Lägga in maxtest 1 ggr /vecka och se om man ökar tiden!! =)
  • Svar på tråden Plankan utmaning!
  • stickkontakt

Jag vill gärna vara med! Testade just och klarade 1 minut och 15 sekunder vanlig planka. Bättre än jag trodde faktiskt. 

Hur ska man göra för att få bäst resultat, köra max varje gång eller lite kortare tid men fler gånger? 

• Thomas66
    Carolinalovetobias skrev 2013-01-28 12:33:16 följande:
    Men med denna utmaning så kommer jag göra planka så ofta jag kan för att få bättre hållning inte för att få sexpack liksom?? Jag tränar även styrketräning ca 5 ggr i veckan för att få fastare/fit kropp men hållning är fortfarande kass? Jag äter också bra och håller på med periodisk fasta. Så jag vill göra plankan för att träna upp de inre magmusklerna.
    Det låter bra, men fem ggr låter väldigt mycket.Om du nu inte splittar massvis och kör snabbpass.Hållningen brukar ju komma om man tränar hela kroppen, men visst plankan är ju inte fel att göra ibland. Blev bara lite orolig då jag tolkade det som att, kör bara plankan så blir man fit, för det är ju inte riktigt sant. Men men lycka till iaf
  • Carolinalovetobias

Välkommen =) jätte bra ju! jag vet faktiskt inte vad som är bäst upplägg? Du kanske ska göra några korta och den sista maxar du på? Kanske inte blir lika länge som på maxtestet eftersom du redan är trött i magmusklerna men det kanske tränar uthålligheten bättre?

• stickkontakt
    Carolinalovetobias skrev 2013-01-29 20:52:26 följande:
    Idag har jag gjort några plankor :) Hur går det för er därute?? =)=)
    Ska gå och göra några nu. Tack för påminnelsen
  • stickkontakt

Så där ja, nu har jag plankat. 3x45 sekunder vanlig och 3x30 sekunder på vardera sidan. Slängde in 30 armhävningar (på knäna, orkar knappt en på tårna) också medan jag ändå höll på.

• litenfius

Hej!
    Hur går det för er? Själv ska ja på ett intensivpass nu med både styrka

Svar på tråden Plankan utmaning!