• Carolinalovetobias

Plankan utmaning!

Nu jävlar ska min skidbacke till mage få tillbaka sin styrka och hållning!!

Jag tänker försöka köra olika sorters planka varje dag i 4 veckor till att börja med!! Nån som vill vara mer och följas åt och peppa varandra??
    Tipsa om olika plankor, lägga in mått och maxtest varje vecka? KOM IGEN NU! Behöver lite spark i röven.. Nån mer som känner detsamma?? =)

Maxtest: Göra vanlig planka på händer/underarmar så länge som man orkar och ta tiden. Lägga in maxtest 1 ggr /vecka och se om man ökar tiden!! =)
  • Svar på tråden Plankan utmaning!
  • Thomas66
    Carolinalovetobias skrev 2013-01-28 09:45:47 följande:
    Jag tror att om du frågar olga rönnberg som har ganska mycket erfarenhet av träning med inre magmuskler främst för nyblivna mammor och kollar före och efter bilderna på hennes hemsida vad man kan göra på bara några veckor?! Hon rekommendera olika sorters plankor gärna flera gånger per dag och jag tror att en bild säger mer än tusen ord!
    Möjligtvis att det skulle ge en nybliven mamma något, men inte i längden. Ätt hon är vältränad har ju inget med plankan att göra. Utan att hon tränar hårt generellt och äter riktigt bra mat i rätt mängder
  • Carolinalovetobias

Men med denna utmaning så kommer jag göra planka så ofta jag kan för att få bättre hållning inte för att få sexpack liksom?? Jag tränar även styrketräning ca 5 ggr i veckan för att få fastare/fit kropp men hållning är fortfarande kass? Jag äter också bra och håller på med periodisk fasta. Så jag vill göra plankan för att träna upp de inre magmusklerna.

• Skepparen
    Thomas66 skrev 2013-01-28 08:40:35 följande:
    Tyvärr, så ger det inget att köra samma muskler varje dag.Max 2ggr i veckan om ni vill bli starkare,  som med benen dom skulle vara gigantiska eftersom man använder dom varje dag.
    Rent trams.

För något år sedan testade jag att göra armhävningar. Jag kunde då göra fjorton stycken. Inte slarvgrejer utan fina och raka.

Jag gjorde fjorton stycken, måndag till fredag hela den veckan. Nästa vecka ökade jag till sexton armhävningar.

Ett helt gäng veckor senare gjorde jag för första gången i mitt liv femtio armhävningar i rad.

Jag ökade min muskelmassa i den gruppen med 350% på 20 veckor (två veckor gick bort pga påsk och något annat jag glömt).
  • XcsM

Kul tråd! Önskar jag kunde hänga på men får vänta tills bebis har kommit ut Solig
    Men gäller det verligen varje dag? Musklerna har ju gott av att vila lite ibland så de får tid att växa och bli starkare.

• Carolinalovetobias

Alla gör ju som dom vill men jag kommer köra så ofta jag kan. Helst varje dag men det vet man inte hur det blir. Tar dagarna som dom kommer men kommer mäta / maxtesta en ggr i veckan.

Svar på tråden Plankan utmaning!