• Carolinalovetobias

Plankan utmaning!

Nu jävlar ska min skidbacke till mage få tillbaka sin styrka och hållning!!

Jag tänker försöka köra olika sorters planka varje dag i 4 veckor till att börja med!! Nån som vill vara mer och följas åt och peppa varandra??
    Tipsa om olika plankor, lägga in mått och maxtest varje vecka? KOM IGEN NU! Behöver lite spark i röven.. Nån mer som känner detsamma?? =)

Maxtest: Göra vanlig planka på händer/underarmar så länge som man orkar och ta tiden. Lägga in maxtest 1 ggr /vecka och se om man ökar tiden!! =)
  • Svar på tråden Plankan utmaning!
  • Carolinalovetobias

Hej idag har det blivit några plankor. Vanlig planka 3x1 min och sen körde jag en träninsdvd där det var med olika plankor. Ja det är så jobbigt men för mig blir det bara så om jag gör radbyte. .

• elinaehn

Gör plankan men ibland blir det bara en gång om dagen typ en minut. Springer 4-5 dagar i veckan. Får man resultat på så lite plankan på sikt tror ni?

• Carolinalovetobias
    elinaehn skrev 2013-01-31 14:04:26 följande:
    Gör plankan men ibland blir det bara en gång om dagen typ en minut. Springer 4-5 dagar i veckan. Får man resultat på så lite plankan på sikt tror ni?
    Inte en aning =) Men något gör de ju men kanske utmana dig själv att göra den oftare nu då och va med i denna tråd? :)
    Idag har de bara blivit plankorna som är i träningsdvdn :)
  • stickkontakt

Jag körde igår men missade tyvärr två dagar denna vecka. Nåja, blir det 5 av 7 dagar är det bättre än inget i alla fall.

• stickkontakt

Ingen bättring på mig heller, det blev 1.15 igår också. Jag vet inte om det är inbillning men jag känner mig smalare om magen. Det är som att magmusklerna väktes till liv och började jobba lite och hålla in magen. Efter jag fick barn har magen svullnat väldigt lätt och det känns som det blivit bättre. Glömde mäta förra veckan dock. 

Jag fortsätter köra i alla fall, ska strax gå och göra kvällens övningar. 

• Carolinalovetobias

Jag har lite svårt att få till plankorna:) men det blev några igår. Nån som sitter inne på ett bra tips hur man får till plankorna:)

Svar på tråden Plankan utmaning!