Vilgot o Lillpyret skrev 2013-07-15 08:29:35 följande:
TeddyGirl82: Man får känna så som du gör, det är inget konstigt med det. Men jag lovar, det är inget fel på dig! Om en väldigt liten, liten stund har du din bebis hos dig. Snart, snart är denna väntan över. Då kommer du glömma bort alla dessa känslor. Man känner sig ofta förtvivlad på slutet, jag tror som flera av er skrivit att det beror på hormonerna. Tänk vad de far runt nu innan den lille ska ut! Passa på att vila mycket nu för nu sätter det igång NÄR SOM HELST. Unna dig en massa gott, choklad och massage. Ta varma bad. Köp någon härlig badbomb att lyxa till det med. Har ni köpt alla kläder? Det finns säkert rum för något fint extra. Har ni bestämt vad bebisen ska ha på sig på BB? Om inte så ge dig ut och hitta det finaste du kan hitta. Har ni köpt någon Min första bok? Om inte så skaffa en sådan! Det brukar vara en del som man kan fylla i innan liten har kommit. Ta med din man ut på restaurang. Gå till frisören. Sådant kommer dröja innan du får tid för det. Ring och prata med din BM, berätta hur du mår. Be henne göra en hinnsvepning.
Jo jag försöker tänka så men jag e så envis och har jag en viss känsla i kroppen sitter den länge. kläder är fixade..frisör var vi hos i fredags, bok fyller jag i..idag ska jag ge mig ut och hitta någon bok och ha och läsa på torsdag när man väntar dessa timmar på det ska sätta igång. BM träffar jag inte mer nu. Blir nog restaurang på onsdag sen får vi se