Inlägg från: TeddyGirl82 |Visa alla inlägg
  • TeddyGirl82

Gravid i Göteborg 2013

skaviblifyra skrev 2013-07-16 01:17:28 följande:
    göteborg erbjuder igågsättning 42+0 men man får gå längre. inget tvång. är man rejält omogen väljer vissa att vänta längre för att slippa flera dygns igångsättning.

Jo jag vet d e valfritt. Men inte en chans. Och flera dygn kan dom inte låta en gå. Då får dom göra kejsarsnitt.

Molande värken e kvar. Tycker den e kraftigare nu på morgonen. Trycket känner jag inte. Så hoppas d innebär man börjar bli mogen nu.
  • TeddyGirl82
    SusannneL skrev 2013-07-16 07:52:11 följande:
    Imorse när jag var uppe å kissa hade jag jätte ont "där nere". Kunde först inte ens sätta mig på toastolen. Kan de bli så om man är väldigt kissnödig?

Har börjat nojja mig för förlossningen nu. Nästan lite panik känsla :/

Usch d lät inget vidare...

Ja nojjig över förlossningen är väl ingen hemlighet att man e. Jag vill verkligen veta vad som händer på torsdag. Jag får panik härhemma. Ska ut och gå nu så man skingrartankarna och inte känner efter av menssmärtan
  • TeddyGirl82

Kan det vara förvärkar jag har? Detta molande är inte hela tiden utan det kommer och går med några minuters mellanrum och ökar i krafthet. Och sen bubblar d nertill..

• TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-07-16 12:42:29 följande:
    Låter som att förlossningen jåller på att starta. Är det regelbundet? Googla värktajmer där kan du testa regelbundenhet med isak började mina med lååångt mellan och oregelbundet 10min 6 15..

Nja inte så regelbundet. Ibland mer kraftigt sådet känns som man behöver skita och sen bara vanliga mensvärken. Är inte outhärdligt liksom. När jag var ute och gick runt området blev magen helt spänd. Jag vågar inte hoppas på nåt alls. Och sjukhuset har inte ringt ännu heller. Har dom inte ringt imortn vid lunch får jag ringa själv..vart man nu ringer vet jag inte
  • TeddyGirl82

Känns som jag måste på toa hela tiden. Men kan fan inte få ut nr 2. Det är lite läbbigt detta när man inte vet vad man ska känna.

• TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-07-16 15:30:31 följande:
    Packat bb väskan? Har du mer värkar än? Hur tätt?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Väskan e färdig sen länge. Nä d kommer och går efter jag bytt ställning från liggande till sittande. Men dom finns där. Kommer väldigt oregelbundet och långt emellan.men d e skönt faktiskt och känna nåt så jag e nog mer avslappnad nu än när man inte känner nåt. Dricker mycket och försöker äta medans man vilar med. Så hoppas d tar fart nu. Säkert på torsdag morgon haha
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-07-16 17:34:45 följande:
    Jag höll på sådär ca 1dygn innan det tog fart

Ja, men d e bara skönt att man känner nåt. Får hoppas d tar mer fart imorgon med. sen e d torsdag och dags för bebis och komma ut
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-07-16 18:05:56 följande:
    Jag tyckte med det! Jag hade ju en så bra förlossning. Den tog tid men var bra jsg han med och han få vila lite. Snart har du bebis i famnen

Mm d e d jag har som mål att snart ha den i famnen. Lite lättare i kroppen nu och inte gå oroa sig med. Bara vänta på samtalet imorgon. Annars ringer jag själv. Skulle inte bli förvånad om dom slarvat bort mig..
  • TeddyGirl82

Nu ska jag inte ta upp mer med min hoppfullhet. La mig i sängen precis. Så fort jag rör mig spänner d och gör ont. Men inte tillräckligt regelbundet ännu alls. Så får se vad denna natten ger ;)

• TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-07-16 19:03:52 följande:
    Skriv du! Kul att läsa.

Hoppas du får vila och vaknar av rn rejäl värk!

Ja d känns även när jag la mig så hoppas få sova sen men ändå bli väckt så man kanske kan åka in inatt. Och full rulle på bebis i magen.
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013