Inlägg från: TeddyGirl82 |Visa alla inlägg
  • TeddyGirl82

Gravid i Göteborg 2013

WeeBee skrev 2013-07-15 14:51:46 följande:
    ...nu började det göra väldigt ont av värkarna igen...trots EDA. Men det gick även framåt. Snart var det 7 cm...å efter ganska kort tid var det 10 cm.

Guu va skönt det var att få krystvärkar efter alla timmar med öppningsvärkar!

Krystvärkarna gjorde inte ont. Det enda jobbiga var att BM inte ville att jag skulle trycka på i början...å att kämpa emot den impulsen var ganska svår.

När jag väl fick börja trycka på så tog det bara typ en kvart innan Julie låg på min mage!

Å den kvarten var verkligen inte jobbig. Det gjorde inte ont å det kändes bara skönt att få ta i.

Blev bara två små stygn efteråt...å det känns helt okej nu.

Är dock extremt lättad över att det hela är över...det var jobbigt!

Det låter både lätt och jobbigt med din förlossning. Segt med och åka fram och tillbaka och det sega öppningsskedet. Men ändå en önskvärd förlossning. Skönt att allt gick smidigt i slutet och att ni mår bra.
  • TeddyGirl82

Måste fråga..är det någon som vet om man gör kontroll innan dom sätter igång en här i Göteborg? Läser att många går överburenhetskontroller men d sa inte min barnmorska nåt om.

har ett förbannat tryck över hela magen idag..hoppas bebisen trycker sig neråt ännu mer nu  

• TeddyGirl82
    Dannii B skrev 2013-07-15 17:49:50 följande:
    Sådär ja... 2000 $ fattigare.. men det var det värt. Ingen bebis bara en massa bök i magen. Strandsatt..ja maken var och hämtade sonen i Malmö. Nu vill vi väl ändå att hyresgästerna ska titta ut så vi oxå kan mysa lite

Aha då är jag med. Tänkte om du åkte själv och bilen slutade funka först.

Mmm nu vill jag ha ut den. E massa bök i magen nu och ett tryck till och från. Lugnat mig betydligt. Börjat läsa 50 nyanser triologin så jag tänker på annat och far in i en annan värld en stund
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-07-15 18:30:10 följande:
    Tryck neråt brukar betyda att bebis hittar närmre utgången ja. Gissar på värkar inatt el imorgon. Trycker det lika hela tiden? Hsr du sd med?

Nja det är till och från under typ en timma..men inga sd. bara lite värk baktill ryggen ibland med när den spänningen kommer...vågar inte hoppas på nåt utan bara slappnar av hehe
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-07-15 18:42:56 följande:
    Inga alvedon inga varma bad!!! Nya rön visar att det kan stoppa upp det. Tror det är fl som startar nu.

Bara duschat som alltid nu på kvällen men d fortsätter till och från. så hoppas hoppas. om inte annat kan d ju göra d lättare fram till torsdag kanske..om man bara visste när, var och om man ska göra nån kontroll innan...sega sjukvård men förstår med i och med semester tider och vi är många som ska ha barn i denna månaden
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-07-15 19:16:01 följande:
    Gå en runda runt kvsrteret ell huset! Det ksn göra att det ökar på om det är på g!

Hmm la mig precis i sängen och kollar på djursjukhuset. Så nä inte nu. Men e d kvar imorrn blir d ut och vagga lite
  • TeddyGirl82
    skaviblifyra skrev 2013-07-15 19:22:38 följande:
    man kommer på kontroll till antenatalenheten vecka 42+0 för beslut om igångsättningssätt.

Så man kan få gå längre ändå? Jag vägrar. Kommer inte gå därifrån utan att dom sätter igång mig.
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-07-15 19:39:35 följande:
    Bra tänkt. Det blåser ju storm ute hemskt att cykla hem idag. Motvind. Genomsvettig.

Ja kan tänka mig d hehe. Blåser inte lite.

Suck..jag vill inte vänta ännu mer på att få bebis..då kommer jag bryta ihop!!
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-07-15 19:49:09 följande:
    Om du går ut antingen blåser den ut ellet vill stanna i värmen. ..

Min bm sa att det är max bf+14

Så jag inte ska oroa mig att gå så länge som sist.

Ok jag hoppas d. T o m mi frisör sa låt dom inte skicka hem dig. Hon fick gå 3 veckor och även nästan 4 veckor innan nåt hände. Sverige är för dåliga med igångsättning sa hon. D e max 9 dar i vissa andra länder. Då ska jag verkligen inte ge mig utan att bli igångsatt. Om d så innebär dom får snitta mig.
  • TeddyGirl82
    LillaLoppanT skrev 2013-07-15 20:45:44 följande:
    När jag födde sonen, så var tre veckor max man fick gå över i Göteborg. (Det var två veckor i många andra landsting).

Nu är detta ändrat, så man får gå till max 42+0. 

Bra för jag vill inte gå mer. Brorsonen e född me igångsättning 3 veckor över. Och d e 6 år sen. Då blev jag lugn igen hihi
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013