Inlägg från: TeddyGirl82 |Visa alla inlägg
  • TeddyGirl82

Gravid i Göteborg 2013

Snultan skrev 2013-10-14 17:42:53 följande:
    Vet inte vart du bor men jag vet att här där jag bor finns en familjeförskola dit man kan gå med bebis, de är som öppna förskolan fast i mindre grupper och för föräldrar som har depression, eller är orolig på nå sätt eller bara vill undvika stora grupper.. något du hört om? 

har en bekant som går där (i kville) som fått mycket hjälp där.  

Bor i tlanda. Men jag känner att jag kommer bara gå ner mig mer, jag e inte folkskygg. Men vill liksom må bra för att kunna öppna mig lite mer. Känner att det blir bättre och bättre.

bara Tilde som är lite speciell just nu. Hon äter oregelbundet, men går upp i vikt. Men känns som hon är liten i maten, men hon säger till om hon är mer hungrig. Och får såna gallskrik. Mest för hon e trött och inte vet vad hon vill. Börjar lära mig skriken ordentligt nu  
  • TeddyGirl82
    Snultan skrev 2013-10-15 00:03:29 följande:
    Okej. Men kan ju va skönt kanske att få träffa andra i liknande situationer.. även om man inte är folkskygg så tror jag de kan va skönt med små grupper med. Skönt att det är på väg åt rätt håll iallafall och hoppas du snart kommer ur det!

Okej, låter lite som min Matheus faktiskt. Läste på nån tråd att deras 3 veckors bebisar åt 120 ml.. blir helt chockad!! nu är Matheus två veckor men han äter MAX 60 ml.. mest 30 ml, då äter han lite mer ofta.. men ändå.. känns verkligen liten i maten. Och känner igen det där me o va trött o inte veta riktigt.. eller inte kunna komma till ro.. så har Matheus varit den senaste veckan iaf.. o nu har han börjat kräkas upp maten också ;( men ikväll så har de faktiskt inte varit något gnäll/skrik alls. Så himla skönt. Nu har han sovit två timmar så får väl se hur natten blir här.. 

Jo jag förstår din tanke. Var ett bra tips. Men vill inte gräva ner mig mer, det är lätt man gör d när man träffar andra med samma "problem" känner jag.
  • TeddyGirl82

Och det med maten är en ständig fråga man har i huvudet. Längtar så tills man kan börja med annat. men d tar ju sin lilla tid det med.

• TeddyGirl82

Har också stora kläder, men 56 har man kommit förbi. Hon är så slank. Fått ärva från min brors dotter från storlek 62 upp till 94. Vet kanppt vart man ska göra av allt.

• TeddyGirl82

Ännu en natt när man vaknar 3-4 gånger av att hon gnäller efter nappen. har aldrig varit sån förr, har vart såhär i snart 2 veckor till och från. Plus att hon sover längre på morgonen. Är väl nån utvecklingsfas som gör d. har beställt babysleep kudde så hon kan sova på sidan utan att tippa över. Måste prova så det inte blir massa tjat om att hon är platt på ena sidan hela tiden. med den kan man ju variera sig.

Borde sova mer, men ser denna tiden ¨på morgonen som min egentid, svårt att få det annars.

idag blir det babymassage på BVC, ska bli kul och lära sig lite och kunna göra det på henne på kvällarna.     

• TeddyGirl82

Hör spys det typ jämt. Mer eller mindre. Men hon äter mer efter hon varot mätt och spytt upp d kroppen inte vill ha.

Vet inte vad som hänt med dottern. Men hänger bara med. Känns hopplöst och få in rutiner snart...

Ögoninflammation på ena ögat tror jag med. Det är klibbigt

• TeddyGirl82

Det är jättesnällt att ni tycker man borde gå med i grupp så men d funkar inte för mig, nu har jag ju tagit mig ur den, känner mig inte lika nere alls och oron för Tilde är inte lika mycket. Men den kommer alltid finnas.
    Nu har hon börjat snurra runt på sidan och även över på mage utan att hon tänker på det själv. Hon ska även lägga sig på sidan i sängen, det gillar jag inte. Inte utan kudden jag tänkte prova men vill avvakta och se vad dom säger på bvc om hennes platta huvud 

• TeddyGirl82

Trist väder idag, då passar jag på och göra det jag älskar, tårtgrejer. Doptårtan till nästa vecka ska förberedas plus nästa vecka är d dags och börja med 5 smörgåstårtor. Älskar och ha och göra.

Denna har jag gjort nu på morgonen 

• TeddyGirl82
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-10-20 16:51:49 följande:
    Vilken fin tårta/ bakelse!

Tack tack, bara en av dekorerna till doptårtan till helgen, även 5 smörgåstårtor ska göras. mmm

vaccinering på onsdag, hoppas hon inte blir för dålig av dom. Men är redan förberedd med suppar. Får hoppas bvc kan ge nåt tips på hur man ska göra med maten, hon blir mätt så snabbt. Men har hon gått upp i vikt så ska jag inte dra upp det.   
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013