Inlägg från: TeddyGirl82 |Visa alla inlägg
  • TeddyGirl82

Gravid i Göteborg 2013

September2009 skrev 2013-09-09 23:05:08 följande:
    Var samma för mig, beror väl på att bäckenet påverkats av att man fött barn. Jag märkte det tydligt på att bebisen inte tryckte lika mycket på magsäcken den här gången, blev proppmätt förra gången på pyttelite och nu kunde jag äta normalstora portioner vilket var så himla skönt :)

Är hon kanske lång i förhållande till sin vikt? Det fick vi kommentar om med första barnet nämligen, iaf när han var nyfödd. Då sa barnläkaren att han var smal, just för att han var ganska lång men vägde lite(han följde alltid mittenkurvan). Han menade på att är man så tunn när föds så riskerar man att få problem senare i livet om man inte sköter sin kosthållning, ja han sa faktiskt att vi ska vara försiktiga med att ge honom skräpmat, att han skulle komma att vara känslig mot sånt. Vi fattade inte hur han kunde säga nåt sånt om en nyfödd bebis men efter att ha sett ett tv-program om detta förstod jag vad han menade lite bättre.

Vår senaste var mycket mindre men proportionerlig enligt läkaren som tittade på honom på bb, vi kan alltså lugnt låta honom leva på snabbmat ;)

Jag vet inte hur mycket hon sks väga till sin vikt. Hon väger nu 4695g och är 58,7cm lång. Alla kurvor ser bra ut så jag orkar inte bry migmer. Så länge hon är glad, allt funkar och hon äter så är hon perfekt som d utvecklarvsig.

Men att dom ska ligga på magen stor del av vakna tiden fatta jag inte..kan d va för och träna upp muskler?
  • TeddyGirl82
    Snultan skrev 2013-09-10 05:40:45 följande:
    De är ju dels för att träna nacken, fokusera, träning ger ju bra utveckling oxå. Plus att dom inte ska få platt huvud!

Står faktiskt om de där i senaste vi föräldrar. Rätt intressant där finns oxå massa tips om man har en bebis som inte gillar att ligga på mage

Hon gillar d bara att hon blir som flesta bebisar trött. Men vi ska öva.

Nu e d snart dags att börja viktraset ordentligt. Blir nog innan jul..tror jag . En av dagens tankar. Även dopplanering
  • TeddyGirl82
    Snultan skrev 2013-09-10 09:17:27 följande:

Ja precis. De är väl ofta men korta stunder som gäller och sen kan man ju variera ställningarna oxå

sant. vi får väl se vad lillskrutt vill va med på

fy vad deprimerande det är och försöka få på sig sina vanliga kläder...det passar fan inte...usch  
  • TeddyGirl82
    Dannii B skrev 2013-09-10 11:11:27 följande:
    I feel u... är såå less på att gå i myskläder och gravid leggings. 10 kilos viktnedgång på 7 veckor...men resten då?? Banta eller gå på nån extrem diet går ju inte när man ammar. Hade lätt kunnat flaskmata för att bli av med vikten men det känns lite ego. Jag ger det 2 mån till sen rundar jag av med smakportioner och ersättning. ALLT har ju satt sig på rumpan och låren...gaaaah gnäll gnäll gnäll. Nån som börjat AKTIVT promenera. Jaf gjorde det nån v eller 2 efter förlossningen. Men så fort det blir ojämn mark så vaknar prinsessan på ärten och då ska det tjutas så öronen blöder på en. Nu 7 v gammal så är det oförändrat, känner mig som en fånge. .napp finns inte på kartan längre. Huah...va fan har man gett sig in i. Jag får hoppas att detta vänder snart. Blir knäpp annars. Näe..inte gnälla det kunde varit värre..

Håller med. Allt sitter på höfterna ich låren. Och inget passar. Blir så deprimerad. Visst jag e nybliven mamma men vill ändå inte se ut som man gör hoppas kunba börja träna på kvällarna snart. Och skriva in mig pp viktisarna med.

Var på lager 157. Hitta nada
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-09-10 11:26:43 följande:
    Med sonen gick jag på mamma-bebis träning på SATS: Skitbra! Friskis verkar ha ngt liknande. Började nog när han var kanske 3 månader? Sen lämnade jag honom i barnpassningen (till folks förskräckelse) medans jag duschade i fred... Efter ett tag lämpade jag in honom där och gick på klasser med. Sen bokade jag in 1-2kv/vecka när jag började träna bodybalance. Det var bra det drog in magen snabbt! Maken såg det nästan från pass till pass..

Kilona tog skitlångtid. Men magen åkte in iaf.

Nu längtar jag ut och springa. HOPPAS få ordning på min gammla fotskitskada och vikt/Träning efter nyår så jag kan springa halvmaran på GbgMarathon nästa år ( i oktober ungen ska ut dec i år!)

Dom har mamma barn träning där jag gymar. Får kolla upp d.

Imorrn e d efterkontroll. Hua
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-09-13 06:22:05 följande:
    Det är ju inte alls samma sak. Vi gick med aquabarn. Rätt mysigt men min kille gillade inte att dyka det jobbar dom mkt med. Eg är ju målet att dom om dom trillarci vatynet ska vända och simma tbx till kanten. Man blir rätt trött av det så börja med en sak se vad ni orkar. Jsg hick på på mamma bsby träning på sats det var brs. Kul för bebis svettigt för mig..

Ja det blir och prova babysim. Är just under vatten jag tycker är läskigt..men d får gå. Behöver göra nåt med henne. Känner mig så tråkig. Men hon behöver inte den stimulansen så än.

Idag blir d rensa hennes och min garderob. I min blir d inte mycket kvar.

Känner mig inte heller som mig själv SusanneL. Det är ett kämpande och komma tillbaka till den man var..både kroppsligt och som person typ
  • TeddyGirl82
    LillaLoppanT skrev 2013-09-13 21:47:16 följande:
    Nån som är sugen på att ses nånting? Vad sägs om nästa eller veckan efter det? Görna tis ons eller torsdag, när store sonen är på förskolan. 

Jag kan tänk mig att öppna upp mitt hem, om ni med små bebisar tycker det blir jobbigt att ses på stan.

MissKaos, grattis på födelsedagen!

25 var det va?  

Jag kan alla förslagna dagar utom onsdan som kommer. Och vart spelar ingen roll för mig
  • TeddyGirl82
    Snultan skrev 2013-09-14 07:32:04 följande:
    Hade vart kul att ses. Även om jag är väldigt ny i gruppen

Vi har inte träffats så mycket så egentligen är vi alla nya ansikten för varann :P
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013