Gravid i Göteborg 2013
September2009 skrev 2013-09-09 23:05:08 följande:
Var samma för mig, beror väl på att bäckenet påverkats av att man fött barn. Jag märkte det tydligt på att bebisen inte tryckte lika mycket på magsäcken den här gången, blev proppmätt förra gången på pyttelite och nu kunde jag äta normalstora portioner vilket var så himla skönt :) Är hon kanske lång i förhållande till sin vikt? Det fick vi kommentar om med första barnet nämligen, iaf när han var nyfödd. Då sa barnläkaren att han var smal, just för att han var ganska lång men vägde lite(han följde alltid mittenkurvan). Han menade på att är man så tunn när föds så riskerar man att få problem senare i livet om man inte sköter sin kosthållning, ja han sa faktiskt att vi ska vara försiktiga med att ge honom skräpmat, att han skulle komma att vara känslig mot sånt. Vi fattade inte hur han kunde säga nåt sånt om en nyfödd bebis men efter att ha sett ett tv-program om detta förstod jag vad han menade lite bättre.
Vår senaste var mycket mindre men proportionerlig enligt läkaren som tittade på honom på bb, vi kan alltså lugnt låta honom leva på snabbmat ;)
Jag vet inte hur mycket hon sks väga till sin vikt. Hon väger nu 4695g och är 58,7cm lång. Alla kurvor ser bra ut så jag orkar inte bry migmer. Så länge hon är glad, allt funkar och hon äter så är hon perfekt som d utvecklarvsig.
Men att dom ska ligga på magen stor del av vakna tiden fatta jag inte..kan d va för och träna upp muskler?