Inlägg från: TeddyGirl82 |Visa alla inlägg
  • TeddyGirl82

Gravid i Göteborg 2013

Fast jag struntar i helgen.

Men ses gärna nåndag. Måste våga ge mig ut.

• TeddyGirl82
    LillaLoppanT skrev 2013-08-27 23:18:13 följande:
    Kan du inte ta med bebisen? Det ska jag göra på lördag, när vårt jobb har kubb-turnering.

Nej d e rätt mycket fylla när våran avd går ut plus d var inte poppis hos mannen bara för hon e gnälligast på kvällen. Men spela golf pådagarna på helgerna d kan han göra. Utan problem. Karlar!
  • TeddyGirl82
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-08-28 10:30:03 följande:
    Men ni ger ju ersättning också, då kan ju din man ge henne mat.  Det är meckigare då man helammar, då måste bebisen med överallt (om man inte pumpar).

Jo men han tycker inte så.

Han sa bara..du vet hur hon är på kbällarna..

Så en annan gång.

Håller på att gå in i väggen rejält. Och gör allt för och slippa
  • TeddyGirl82
    nyttliv85 skrev 2013-08-28 17:21:43 följande:
    Teddygirl82, vad synd att du inte kommer iväg på middagen med jobbet, kanske hade vart skönt för dig om du haft det lite kämpigt. Få lite egen tid, och på så sätt få lite ny energi till den lilla. Men det kommer fler tillfällen! Men jag förstår din frustration över karln, men han menar med allsäkerhet inget illa, utan är nog bara osäker! Nu har jag inte fått barn än (bf 16/11) och jag tror att även min man kommer vilja att jag håller mig hemma de första månaderna pga av att han kommer vara nojig att inte klara det när han är helt själv.

Ni som nyss fått barn, eller snart ska ha vet ni hur reglerna är här i västra götalandsregionen när det kommer till att gå över tiden... hur länge får man lov att gå över tiden innan man blir igångsatt... Jag har hört två veckor men även tre... vilket stämmer?

Ja jag e irreterad över d. Men men.

Jag blev igångsatt på 42+0. Men bm sa att du kam välja att gå till v43 om du vill. Men 2 veckor räcker
  • TeddyGirl82
    nyttliv85 skrev 2013-08-28 20:41:52 följande:
    Tack för era svar, känns skönt att höra, en av mina stora skräkar e att få gå över så länge nämligen :)Att vänta e inte min bästa sida ;)

Kände likadant. Men hoppas d kommer igång själv. För min tog tid och blev inte roligt. Men tur alla e annorlunda
  • TeddyGirl82

Ni som har napp till era små, kör ni latex eller Silicon? Vi har bytt nu till sillicon för d känns dom d e mer stabilitet för henne i munnen med en sån napp

• TeddyGirl82
    LillaLoppanT skrev 2013-08-29 09:40:34 följande:
    Jag har 13 olika nappar här hemma som jag testat. Ingen funkar

Hehe låter som oss då
    ???TILDE???
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-08-29 13:04:39 följande:
    Nätet dör.. ligger vid poolen. Hemresa inatt. Lyxigt med bad och buffé varjedag. Hotellfrukost borde alla preggosar få känns sådär att åka hem och jobba nu. Varfördet, lixom? Bebisen har blivit märkbart starkare under veckan här! Oj vilka sparkar jag får!

Teddy - tycker din karl beter sig mkt illa. Barn är lika ansvar för båda. Bränner du ut dig blir det inte kul. Min man gjorde det precis när ettan kom och detrvar så jobbigt. Gräslig. Jag har fortfarande stödkontakt eftet det... om inte du kan gå ut kan inte han. Ammbing ställer ju till det såklart men tar bebis flaska så går det vara borta ett par timmar. Och din äter ju ers med. Hoppas vår tvåa kan tänka sig det ibland iaf. Eller pumpat på flarra. Ettan ville inte ha ngt dera.

Ja jag vet inte vad det är med han. Han måste ju våga med. Osäker med sitt barn funkar inte har jag märkt.

Han har till november på sig för då ska jag på ladies night. E besviken på han.
  • TeddyGirl82

Var och lämna en kaka en kollega fick hjälp med nyss. Vat kul d var och träffa sina närmaste kollegor igen. Nösta gång får hon gå in och kolla lastbilar hihi

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013