Inlägg från: TeddyGirl82 |Visa alla inlägg
  • TeddyGirl82

Gravid i Göteborg 2013

Dannii B skrev 2013-08-31 15:47:59 följande:
    Att vara gravid och få barn är såå mysigt. Men tiden efter det är mindre ball. Man blir så jääävla bitter. Man går hemma har hand om barn, tvätt, städ, matlagning. Sen är drt ju en SJÄLVKLARHET att mannen när som helst kan få ett infall att göra det han behagar. Men ska det åt andra hållet..åh herrejädrar vad jobbigt allt blev. Jag är TACKSAM.. hör ni TACKSAM om jag kan handla i lugn och ro utan barn som springer runt benen eller hänger i tutten. LÄÄÄNGTAR TILL att få börja jobba igen. Skitsamma nu vet man ju att skulle det skita sig så klarar man ju iaf ta hand om barn och hem på egen hand. Dn bitterheten är så ovälkommen men hänger kvar ändå. Får väl knyta näven i fickan ett tag till helt enkelt. Antar att ngn känner igen sig. Jupp jupp..life's just peachy

Javisst känner man igen sig till viss del. Men jag hinner inte med hemmet men klarar min dotter
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-09-01 13:10:33 följande:
    Att vara osäker är ok men inte sättet han coopar med det.
    Är tacksam att min man börjat prata om att ha mer städhjälp i början. Har varannan vecka nu. Och stt hsn planersr att höra grejjer med stora så inte han känner sig helt bortskuffad. Min mamma blev arbrtslös nu och pappa pensionär så lite hjälp kanske vi kan få fast dom bor 2h bort och har tre stora hundar..

Ja, jag hoppas bara det blir bättre. Nu har jag bestämt mig för att sluta amma, för det tär på mig. Må vara bäst för Tilde att jag fortsätter men jag orkar verkligen inte.
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-09-01 18:06:23 följande:
    Vaknade av magont inatt, eller snarare sov inte. Hade mkt sd igår kv. Nu har det återkommit. Sd gör inte ont. Öm på magen mottfram. Trött irriterad grinig. Känns som irritation i kroppen åå mgt vis. Fundersde å att åka in inatt. Fundersr på att ringa in men känner mig fånig... ska til jobbet imorgon men känns jst nu inte som om det kommrr gå. Börjar få huvudvärk. Var sådär äckelvarm på fm. Ingen feber dock. Undrar vad detta är? V27 påbörjas idag.

Hur hade ni gjort? Funderar på att maila bm imorgon och be om råd? Går man snällt till jobbet?

Jag hade ringt förlossningen och frågat. Dom finns ju om man vill ha svar. Så känn dig inte fånig. Bättre få svar. Hade jag gjort
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-09-02 00:46:37 följande:
    Allt ok. Sannolikt uvi som spökar. Fått selexid och ska bli hemma imorgon. Nu sängen..

Vad skönt. Och bra du åkte in. Likabra. För än vill du väl inte den kommer ut?
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-09-02 07:58:41 följande:
    Gud nej! Chanserna tiöm överlevnad är goda i v 27 men vad hemskt mef så tidig prematur.. 10dgr före bf går det bedtälla?

Hehe du får skicka in en lapp till bebisen så den får läsa beställningen.

Visst att bebisar kommer tidigt. Men tycker verkligen inte att dom e söta. Mer skrämmande tycker jag. Läste om en killa som kom i vecka 25 i senaste föräldrar&barn. Lite läskigt. Då går jag hellre över tiden.

Hmm e man för snabb med maten nu kanske för hon hinner aldrig få fram hunger skriket..men d e ju för man har koll på att då och då har det gått 3-4 timmar sen hon åt sist. Fast när hon e vaken så mycket på dagarna vill hon snutta med. Men d får hon ju vänja av sig med.
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-09-02 09:04:39 följande:
    Fy så jobbigt att få så tidigt! Den oron.. och sen är dom känsliga länge osv. Jag går nog med hellre över då även om strax innan känns optimalt! Känns lite lyxigt att vsra hemma idag. Som att jag fuskar.. sen hade jag ju inte orkat upp 5:30 idag eftet att hs kommit hem kl 1. Och trigga sd vill man ju inte heller.

Håller du på att avsluta amningen nu? Bra att du gör det ni mår bra av!

Kan rapportera +15kg nu. Känns inte så kul.

Äh d försvinner snabbt dom kilorna.

Nja jag vågar inte helt utan att prata med bvc.Vill inte få mjölkstockning eller annat. Så ammar på morgonen. Under dagen får hon ersättning. Men d känns som hon äter smått istället för ett mål. Men d kan man väl vänja av henne snart hoppas jag
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-09-02 09:26:47 följande:
    Tror inte jag. Bebisar äter ju sådär hela tiden.. På sikt såklart. MEn ge det tid! JAg vande in stora på frukost -lunch-mellis-middag-kvmat samt amning 2-3gge/dygn innan fsk börjad. Detmatschemat höll han rätt länge. Till drygt två år iaf. HAn ät även ett nattmål länge. Det ska jag fösöka få bort på tvåan om det går. Nu ammade ju jag så jag behöve inte värma flaskor och hålla på. Smidigt för mig som det funkade för.

Ja jag får se vad d ger. Nu fick hon 120ml ersättning och somnade lätt. Så blir d inte omhon ammas förutom vid 5 på morgonen
  • TeddyGirl82

Nu har jag inte ammat på ett dygn. Det går bra. Hon verkar inte sakna d så. Och mer nöjdmellan målen. Bara jag som har ont i pattarna. Får trycka ut lite och massera. Det ger väl sig nångång. Och jag känner mig lugnare med att veta hon blir mätt. För den mjölk jag fått ur känns som lättmjölk typ. Visst hon får ur den tjocka när hpn ammar men ändå. Bara hoppas mannen ändrar sig mee med.

Idag blir d IKEA

• TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-09-05 13:23:11 följande:
    Du eller hon?

Hon.

Hon klämmer så mycket för och få ut det. Om man kan göra d lättare..hon blir inte ledsen än så länge.
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013