sophiie skrev 2013-03-06 15:47:04 följande:
Nattis83, näst högsta? Wow, måste få iväg vår ansökan.
Men som little ms skrev så är vardagen vår verklighet, vet inte hur en normal 13 åring är. Hur mycket de egentligen klara av själva, jag väcker, påminner, gör frukost, gör middag som han kan äta (dvs två olika snarlikande maträtter). Vissa kvällar vaknar jag runt 23 för att se att han verkligen sover.
Det mest tidskrävande är när sonen och dottern på 3 år är hemma samtidigt, de bråkar konstant. Och sonen kan ge igen, på hans villkor ;(
Ska börja skriva lite under morgondagen !!
Läsa igenom hans diagnoser för att påminna mig själv gällande detta, för mig är han bara han.. Inte en diagnos ;)
Du måste ta upp allt det du skriver. En 13-åring ska klara av att gå upp, att fixa frukost. Att man går upp för att faktiskt kolla om han sover är också en sådan sak, klart att man vill titta till sina barn men det är för att man saknar dom

, att de inte har sparkat av sig täcket och sånt.
Du måste även ta upp det med att man hela tiden måste vara närvarande med småsyskonen, att man aldrig kan lämna dom ensamma. Det kan funka någon gång då och då men man vet aldrig när nästa gång kommer som det
inte funkar.
Vi fick, med intyg från läkaren med Circadin med i merkostnadsdelen. Cirkadin ingår inte i högkostnaddsskyddet i mediciner så det är en ganska stor kostnad för att få sonen att sova bra. Circadin kostar 223 kr för 30 tabletter och sonen får 2 st varje kväll.
Har din son sömnstörning? Har ni testat Circadin för det isf?