• jennyz

Gravida efter IVF i Umeå

Oj!!! Vilken tur att ni kom in snabbt, detta gör mig ännu mer nervös, är så orolig att något ska hända nu i slutet!!! Att man aldrig kan vara säker på att det ska sluta bra!! Än en gång grattis, hoppas lillkillen återhämtar sig snabbt!! Är detta inget de kan se på UL?

• jennyz

Heja lillkämpen!! Hoppas teaterns visar bra!!

Jag har knappt sovit inatt heller, sov ung 3,5 Tim sedan vaknade jag igen av detta j*vla kliande!!! Tog tillslut en dusch och lyckades somna om ung två Tim!!! Nu ska jag snart på jobbet, möte hela dagen, känner mig som en zombie, tur att sambon åkt till stugan med dottern så jag fick sova lite mer, hoppas få sova mer inatt, BM borde ringa om provsvaren i em... Det är som sagt var skönt att vara ensam och få sova något, har mycket jobb också denna vecka, blir nog sista veckan på ett bra tag som jag jobbar, samtidigt som jag kommer att bli så sjukt nervös om något händer och jag är ensam... Men de kommer tillbaka imorgon eller fredag så det är nära i alla fall, vill ju trots allt inte ta med dottern i en ev ambulans, så nu kan sambon lämna dottern på vägen och vara på sjukhuset på ung en timme...

• jennyz

Jo jag har räknat med att ta ambulans medan sambon fixar barnvakt och kommer efter... Om det blöder mer än pyttelite, för jag kommer att åka in för minsta lilla blod!
    Snittet är planerat till 5 augusti, har dock en känsla av att det kan bli tidigare... (!) är ju 34+2, så det skulle ju funka jag har hela tiden känt att det skulle bli snitt trots att BM sagt att hon aldrig varit med om att moderkakan inte flyttat sig uppåt, men jag hade rätt, har en oroande känsla av att jag har rätt nu också...håller på att göra bort allt hemma, måste tyvärr jobba lite till, har eget företag och måste slutföra några saker, väskan till bb är packad o klar, alla bebiskläder tvättade...så jag känner mig rätt redo! Ska på UL igen nästa vecka för att dubbelkolla att moderkakan inte flyttat sig, vilket läkaren ansåg var ung 0% chans, men då får vi väl se att allt ser bra ut och höra om de vill flytta datumet... Jo det finns mediciner för att förbättra levervärdet, är lite osäker på hur de gör så här sent i graviditeten dock, och i samband med moderkakans placering, de kanske tycker att det är bättre att lilltjejen får komma ut...

Hur stor är eran kille nu? Antar att han är rätt liten? Minns att man tyckte dottern var liten, men hon vägde ju 3500g, tur att detta är andra barnet, för denna tjej lär ju vara mindre än det i alla fall eftersom hon inte får stanna i 40 veckor...

• jennyz

Provsvaren visade på ett värde inom normaltgränsen... Pratade med läkaren som skrev ut annan antihistamin som jag skulle prova...hämtade ut det och när jag kom hem läste jag bipacksedeln, där det står att de rekommenderar inte att gravida äter den (!) tittar lite mer på lappen från Apoteket och där står det tydligt att de gett mig en annan variant av medicinen än receptet! Suck, måste alltså ner på stan imorgon och förklara att det inte funkar för mig, som är väldigt gravid... glad att jag har som vana att läsa bipacksedeln!!!!!

Drömmer... Bra att du får hjälp, kan bli väldigt illa annars, hoppas det funkar bra för dig!
    Jag hoppas jag får sova mer inatt än jag gjort sista nätterna, känner mig som en zombie!!! Ja det ska bli skönt med semester, tyvärr är det inte antal arbetade timmar som styr när jag kan ta ledigt, allt måste bli klart... ligger ganska bra till dock tror jag så fredag em borde jag vara klar, men har jobbat nästan 40 Tim denna vecka redan... Puh...

• jennyz

3villbli4: skönt att lillkillen verkar må bra i alla fall, det är det jag har som mantra för att orka, att hon mår bra i alla fall!!

Var på Apoteket och de säger att detta är en likadan medicin som den som läkaren skrev ut och att båda varnas för gravida eftersom det finns otillräckliga tester... vet inte hur jag ska göra nu.,.har någon här erfarenheter av loratatin???
    Jag har tavegyl hemma sedan tidigare, funderar på att försöka klara mig på dem istället, de är svagare och där varnas inget... Men jag vaknade halv fyra inatt också, och gick och duschade, somnade sedan om i ung 3tim, jag är sååååå knäckt nu!!! Ska lägga mig o vila, men sambon o dottern kom hem idag så jag kan inte sova som jag vill... Jag kommer inte att orka detta i 3,5 vecka till!!

• jennyz

Jag har ätit Clarityn tidigare pga pollenallergi, men tyckt att den inte hjälpt... Nu skrev ju läkaren ut detta åt mig så det borde ju vara ok att äta???? Men det känns inte bra, vet dock inte om det kommer att gå utan något som lindrar, det blir värre och värre nu ju senare mot kvällen det blir, trötthet skulle inte märkas just nu tror jag då jag hela tiden är utmattad som det är...

• jennyz

Det enda läkaren sa kunde hjälpa var sådana tabletter... Jag har tavegyl hemma så jag tar dessa ikväll, så får jag fundera vidare...det är alltså loratadin som min läkare skrivit ut...

• jennyz

Hoppas det lugnar ner sig för er 3villbli4!!! Förstår att du vill vänta ett tag till, jag är 34+5, börjar bli rätt less på kliandet eftersom man inte får sova riktigt, är också småförkyld, det blir knappast bättre heller, då jag duschar kallt och smörjer in mig med kalla svalkande krämer varje kväll så jag småfryser... men det känns eg för tidigt för henne att komma ut, ska dock prata med dr på UL på fredag, får höra vad de säger, det är ju eg småproblem jag har, men det känns olidligt stundvis!!!

• jennyz

Inatt var det lite bättre, har bara vaknat typ 4ggr av klådan, sover ung 1,5-2 Tim i taget... Jag har läst massor om loratatin, och vissa läkare tycker att det är ok, andra inte, så jag tycker inte att det känns bra att stoppa i mig det även om läkaren tycker att det går bra... det är inte värt ev biverkningar som de inte vet om i dagsläget pga för lite testat...
    Jo tre veckor kvar!!! Denna vecka har varit lång, också eftersom jag inte får åka längre från sjukhuset än jag är, har liksom gått in i paus på något sätt, där man bara väntar på att tiden ska gå! försöker sysselsätta dottern men känner mig inte särskilt duktig på det...tyvärr känner vi för lite kompisar som har barn så vi kan bjuda hem några hela tiden, och vissa är bortresta...

• jennyz

Jag vet inte, mest troligt nya prover på torsdag kanske hos BM, om jag vill i alla fall, det har ju varierat lite på proverna, det första vara något förhöjt medan de andra såg bra och ok ut...

På kvällen duschar jag, kallt i slutet, sedan smörjer jag in mig, först med hudlotion utan parfym, sedan just innan jag ska sova smörjer jag in med aloe Vera som jag förvarar i kylskåpet, så den svalkar då, men hjälper inte mer än några timmar..

Jag sover mer, men dock aldrig längre än 1-2 timmar i sträck, sedan vaken ett tag, svalkar fötterna i ett fotbad som jag kyler med isbitar på natten, smörjer in lite och somnar ett tag till...

Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå