Jo jag har räknat med att ta ambulans medan sambon fixar barnvakt och kommer efter... Om det blöder mer än pyttelite, för jag kommer att åka in för minsta lilla blod!
Snittet är planerat till 5 augusti, har dock en känsla av att det kan bli tidigare... (!) är ju 34+2, så det skulle ju funka
jag har hela tiden känt att det skulle bli snitt trots att BM sagt att hon aldrig varit med om att moderkakan inte flyttat sig uppåt, men jag hade rätt, har en oroande känsla av att jag har rätt nu också...håller på att göra bort allt hemma, måste tyvärr jobba lite till, har eget företag och måste slutföra några saker, väskan till bb är packad o klar, alla bebiskläder tvättade...så jag känner mig rätt redo! Ska på UL igen nästa vecka för att dubbelkolla att moderkakan inte flyttat sig, vilket läkaren ansåg var ung 0% chans, men då får vi väl se att allt ser bra ut och höra om de vill flytta datumet... Jo det finns mediciner för att förbättra levervärdet, är lite osäker på hur de gör så här sent i graviditeten dock, och i samband med moderkakans placering, de kanske tycker att det är bättre att lilltjejen får komma ut...
Hur stor är eran kille nu? Antar att han är rätt liten? Minns att man tyckte dottern var liten, men hon vägde ju 3500g, tur att detta är andra barnet, för denna tjej lär ju vara mindre än det i alla fall eftersom hon inte får stanna i 40 veckor...