• jennyz

Gravida efter IVF i Umeå

Jag kommer nog att ta semester juli sedan nalla av föräldradagarna för att kunna jobba mindre...känns trist men räknar med att jag inte kommer orka så mycket då.. Tröttheten gick över ett tag efter v15, men jag känner att den är på väg tillbaka, ska bli skönt med påskledigt med mina föräldrar, mormor är så populär så jag tror jag får vila en del..

• jennyz

Jag har för mig att det gick rätt snabbt, två veckor kanske... Hoppas de skyndar på!!

• jennyz

Petto83: grattis till lyckat VUL!!! Ja snart är du också förbi magiska gränsen 12 veckor, så nu ska det absolut gå hela vägen!!!

Jag känner också något i en nerv i rumpan har ofta svårt att ta mig upp utan att det gör ont, det strålar lite nedåt...

Annars känner jag pyret varje dag nu, några ggr, lika underbart varje gång, mest aktiv tiden nu och framåt kvällen, så var dottern också, mest när jag skulle sova och det höll i sig efter hon fötts också..

• jennyz

Jag hade ruskiga problem med nästäppa med första barnet, tog alldeles för mycket nässpray i slutet, var tvungen för att få sova...nu kommer det och går, jag försöker klara mig utan, jag använder en nässköljare och koksalt mest, i vissa fall nässpray, hoppas det löser sig för dig!!

Jag är i fjällen, och har just nu väldigt ont i rygg/rumpan!!! Tog en långpromenad igår med mamma och dottern i barnvagn, tänkte passa på att röra mig nu när jag har tid, men ångrar mig nu, knappt jag tar mig ur sängen!!! Sängen är ju såklart inte lika skön som hemma heller, och bilresan hit på 6 timmar var ingen hit... Hur ska detta gå, jag är ju bara halvvägs!!! Jag tycker också stillasittandet på jobbet är jobbigt för kroppen men räknar inte med att få beviljat något ledigt innan BF...

I övrigt är det skönt att vara ledig..glad påsk till er alla!!'

• jennyz

Nej jag har inte provat än, men lär behöva... Nu känns det bättre när jag varit uppe ett tag tack o lov!! Jag ska börja med vattengympa efter påsk, det hjälpte förra graviditeten, men då hade jag inte så här jobbigt innan...

• jennyz

Grattis till lyckat RUL och fin bild med liten vinkning!!!

Själv är jag halvvägs, igår... Helt fantastisk!!! Men längtar nu hem till min sköna säng hemma, lite skillnad från stugan... men resan är dryg på typ sex timmars...

• jennyz

Vi är snart hemma... Det känns mest när jag ligger ner, och när vi hade gått så långt, och nu efter sex timmar i bilen känns det också... hoppas jag kan ordna tid att börja med vattengympan snart, men med eget företag i högsäsong och en fartfylld mammig dotter så är det rätt taijt tyvärr...

• jennyz

Lite nyfiken... Ni som vet könet på erat underverk, vilken hjärtfrekvens har h*n haft?? Kul att se om det verkar stämma med högre frekvens för tjejer...

• jennyz

Jo jag vet att jag borde det, MEN alla deklarationer måste ju skickas iväg också, annars går det ju inte, och sambon har ruskigt mycket att göra på jobbet också...
    Om sex veckor åker vi till Turkiet och innan dess måste allt vara klart så jag jobbar på så gott jag kan nu och hoppas kunna gå ner i tid efter resan i alla fall!!

• jennyz

Härligt äppelkaka!!! Ja det är så fantastiskt att ha ett litet mirakel i magen, nu har ni kommit över mest kritiska tiden så nu gör ni rätt i att njuta för fullt!!!!

Har någon av er någon erfarenhet av tensbälte? Googlade lite på det igår, om det hjälper så känns det absolut värt pengarna, det är ju trots allt 19 veckor kvar!! Idag tog vi en promenad på isen och stretchade en hel del, så just nu känns det lite bättre, men det känns alltid mer eller mindre... Känns nu nästan som det var i slutet av graviditeten med dottern...

Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå