• jennyz

Gravida efter IVF i Umeå

Wow vilken vecka!!! Blir så glad när jag läser ditt inlägg, har spanat hela tiden efter en uppdatering av dig... Grattis!!! Jag vet tyvärr inte vad det betyder med fostervattnet, vet dock att ibland så tycker jag att de oroar en för mycket på kollerna!!! Detta förklarar ju i alla fall blödningen, så nu hoppas vi att det inte blir fler sådana!!! Häftigt med ev tvillingar!!! grattis än en gång!! Fick du några restriktioner på hur du skulle leva närmaste tiden, med tanke på vad som hänt, ta det lugnt, sjukskriven?

• jennyz

Drömmer om ett barn: grattis till lyckat RUL, du gör helt rätt i att njuta nu, tiden går så fort!!! Själv skulle jag vilja stanna tiden ett tag, längtar såklart efter bebisen och tycker att det är jobbigt med foglossningen av och till, men sparkarna överväger allt!!!!

• jennyz

Jo jag mår bra...väldigt trött dock då jag sov lite dåligt inatt, värmen och ont i fogarna...men annars, på dagarna mår jag riktigt bra, men på kvällarna är jag rätt knäckt...
    Ja jag försökte njuta förra gången också men då oroade jag mig så mycket, och jag vet ju att detta är sista gången jag får vara gravid så jag vill passa på nu...

• jennyz

Jag har haft det mer eller mindre, antar att det bara är att gilla läget... jag har inget tips i alla fall...

Själv har jag lite ångest, snart redan v33!!! Vill att tiden ska stanna ett tag..

• jennyz

Hej på er, hoppar in och önskar er en trevlig midsommar!!!

Själv har jag börjat få mer sammandragningar

• jennyz

Jäkla telefon!!

Har fått mer sammandragningar igen, säkert hör det ihop med att det är mycket jobb inför semestern, kan ju inte göra så mycket åt det dock...ska jobba en vecka, vara ledig en (hur mycket vila det nu blir när jag är ensam med dottern) sedan jobba en vecka till, sedan semester och vill känna att jag gjort allt inför att bli mammaledig också, man vet ju aldrig vad som händer i augusti...
    På tisdag ska jag till BM och torsdag på UL, då ser vi om det blir kejsarsnitt... Får höra vad BM säger om sammandragningarna då också, min ordinarie BM har semester så nu får jag kanske en annan åsikt...

• jennyz

Äralltupptaget: härligt att ena pyret växer och mår bra i alla fall!!! Skönt att du får vara sjukskriven till v12 tills värsta riskerna är över...jag tror dock att om allt ser bra ut i v10, så är värsta farorna över, så om 30 veckor är det dags!!!

• jennyz

De första veckorna är jobbigast, med all oro och omställning för kroppen, snart ska du se att du kan njuta på riktigt, och vips har alla veckor gått! jag skulle vilja stanna tiden nu i v32, men innan utgången av v12 var jag utmattad av blödningar och mindre positiva besök hos kvinnokliniken...sedan vände det... Hoppas du slipper illamåendet, det brukar oftast visa sig tidigare...
    Ja det är härligt att höra att vissa lyckas på första försöket, vore kanon om alla gjorde det!!!!

• jennyz

Har nu varit på UL igen, men blev inte så mycket klokare, moderkakan ligger lite tokigt, men kanske inte tillräckligt för att planera kejsarsnitt...fick en ny tid nästa vecka hos en doktor som ska bedöma...
    Fick i alla fall se att det blir en liten tjej till...

• jennyz

Nu är alla bebiskläder tvättade, ska packa bb-väskan nästa helg så är det också gjort... :) förlossningsbrev ska jag fundera på efter UL på torsdag då jag mest troligt vet om det blir kejsarsnitt...känns tokigt att göra det innan. Nu ska jag vara ledig med dottern en vecka, får tack o lov hjälp av min mamma o pappa, sambon jobbar en vecka till, tveksam att jag skulle orka annars...

Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå