• Anonym (Besviken TJEJ)

Soc tog min son

Jag är en tjej på 26 år, soc tog min son när han var 3 månader o 12 dagar...
    Nu i januari 2013 fick jag veta varför soc tog min son, PGA faderns beteende...
    Nu är han LVU:ad, varför straffar soc mig när de inte var jag som gjorde nått fel...
     Jag är förtvivlad, för att soc har gjort så här mot mig, jag är gravid i v 21, o soc ville ta de här barnet med, men jag har flyttat från fadern nu, hoppas jag får behålla de här barnet 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-18 17:28
    Jag var rädd för barnets far, därför flyttade jag inte, för jag blev hotad på gång på gång, varje dag...
    Därför vågade inte FLYTTA i från han

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-19 15:34
    Är i vecka 24+1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-19 15:46
    Jag är inte bra på att stava, men hjulbent menar jag, min son var inte de när han föddes, de är ingen i släkten som är de, jag har fått reda på av soc att familjehems mamma inte har gett min son sina D-vitaminer som hon ska göra, för hon tycket att de inte var så viktigt...

Skulle jag skriva om allt så skulle de bli hur långt som helst, Därför har jag skrivit kortfattat om de här, barnets far har ADHD,DAMP,DYSELEXI...
    Jag har DYSELEXI...
    Har man gått på särskola som jag har gjort då är man utväklingstörd säger soc, då ska man inte ha barn...

• Svar på tråden Soc tog min son
  • Jag kom inte på något bättre

soc tog mitt barn också, jag vann tom i rätten när jag tog ärendet dit..
    deras anledning var att jag hade dålig koll på vilka jag umgicks med- för att jag blev våldtagen av två "vänner".

Du är välkommen att inboxa mig om du har några frågor eller behöver stöd, jag vet mycket väl hur det känns!

KRAM!     

~Alicia, Min Eviga Sol I Mörkret~
  • Anonym
    Anonym (mamma) skrev 2013-03-02 17:05:10 följande:
    Jo, hon har väl gnällt. Hon skriver att hon är förtvivlad och att soc gjort detta MOT henne. Men ingen tvingade väl ts att ligga med den där karln, eller?

Anonym (mamma) skrev 2013-03-02 17:05:10 följande:
    Jo, hon har väl gnällt. Hon skriver att hon är förtvivlad och att soc gjort detta MOT henne. Men ingen tvingade väl ts att ligga med den där karln, eller?

Oj sen när bestämde soc vem man ska ligga och skaffa barn med .
  • Anonym (mamma)
    Anonym skrev 2013-03-02 18:15:40 följande:

Oj sen när bestämde soc vem man ska ligga och skaffa barn med .
    Kom igen! Hon skaffade ett barn med mannen. Soc tog det barnet. Nu är hon gravid med barn nr 2 och soc funderar på samma sak igen. Det kan väl inte ha undgått henne hur mannen är? Något måste det ju vara eftersom soc gör som de gör. Eller? Tror du att soc gör så bara för att? Hon valde att skaffa barn med denne man TVÅ (!!!), trots att han på något sätt gör att soc vill ta barnet från dem. Hm....... 
  • Anonym

Ok du har säkert rätt men det låter inte på ts som Mannen är elak mot henne eftersom dom skaffar Barn i gen tänkte jag i spontan tanke.

• Anonym

Men nej tror inte heller soc tar barn hur som helst IOGT.

• Anonym
    Anonym (Besviken TJEJ) skrev 2013-03-01 14:44:41 följande:
    Jag är en tjej på 26 år, soc tog min son när han var 3 månader o 12 dagar...
    Nu i januari 2013 fick jag veta varför soc tog min son, PGA faderns beteende...
    Nu är han LVU:ad, varför straffar soc mig när de inte var jag som gjorde nått fel...
     Jag är förtvivlad, för att soc har gjort så här mot mig, jag är gravid i v 21, o soc ville ta de här barnet med, men jag har flyttat från fadern nu, hoppas jag får behålla de här barnet 

kämpa att behålla den barn som du fått nu och mycke kämpa att få tillibacka den barnet som soc tog så snart som möjligt göra detta, inget kan ta från dig barnet om du är bra maman ........direkt ansöka för en advokat, och du har rätt för ditt barn !!!!!!, ingen kan vara bra mot barn som bio föälder/rar som är bra föräldrar....ditt barn kan  lida i livet om du få inte honom tilibacka !!!!!!!!!
  • Anonym

Alltså att folk dömer en person som söker hjälp utan att ens veta historien bakom det hela är lågt...hur vet ni att inte mamman blivit misshandlad av mannen och varit rädd för att lämna honom? Eller att pappan åkt fast för något brott som inte mamman vet om? Sen TS var det ju faktiskt lite dumt att du skaffade ett till barn med honom, men det är inget jag eller någon behöver berätta för dig för det hoppas jag att du förstår redan! Det är jätte bra och starkt av dig att du flyttat från pappan och jag hoppas att du är försiktig med vilken slags kontakt du har med honom i fortsättningen. Du har en chans att få tillbaka det barn du förlorat. Dessutom kan inte soc ta ett barn från dig om du visar att du verkligen kan ta hand om ett barn på ett riktigt sätt och skydda barnet från pappan om han inte enligt soc vara en lämplig förälder. Varför du blev straffad är nog för att du tillät att dit barn var nära en person som uppenbarligen inte är bra för barnet/barnen. Din uppgift är att skydda dina barn och det gjorde du inte enligt sov eftersom du bodde kvar hos den som är farlig för barnen. Ryck upp dig själv från smeten och trygga din och dina barns framtid. Hur mycket du än saknar/älskar pappan så skall inte dina barn behöva leva i fara/leva i ett hem där de inte har det bra! Pappan kan alltid försöka ändra på sitt beteende och bevisa gör både dig och soc att han är en lämplig förälder!

• Queenie70
    Anonym skrev 2013-03-02 18:48:27 följande:
    kämpa att behålla den barn som du fått nu och mycke kämpa att få tillibacka den barnet som soc tog så snart som möjligt göra detta, inget kan ta från dig barnet om du är bra maman ........direkt ansöka för en advokat, och du har rätt för ditt barn !!!!!!, ingen kan vara bra mot barn som bio föälder/rar som är bra föräldrar....ditt barn kan  lida i livet om du få inte honom tilibacka !!!!!!!!!

Vilket skitsnack! Finns många biologiska föräldrar som är skadliga och farliga för sina barn. Eller har du levt under en sten som missat det?
  • Queenie70
    Anonym skrev 2013-03-02 18:54:51 följande:
    Alltså att folk dömer en person som söker hjälp utan att ens veta historien bakom det hela är lågt...hur vet ni att inte mamman blivit misshandlad av mannen och varit rädd för att lämna honom? Eller att pappan åkt fast för något brott som inte mamman vet om? Sen TS var det ju faktiskt lite dumt att du skaffade ett till barn med honom, men det är inget jag eller någon behöver berätta för dig för det hoppas jag att du förstår redan! Det är jätte bra och starkt av dig att du flyttat från pappan och jag hoppas att du är försiktig med vilken slags kontakt du har med honom i fortsättningen. Du har en chans att få tillbaka det barn du förlorat. Dessutom kan inte soc ta ett barn från dig om du visar att du verkligen kan ta hand om ett barn på ett riktigt sätt och skydda barnet från pappan om han inte enligt soc vara en lämplig förälder. Varför du blev straffad är nog för att du tillät att dit barn var nära en person som uppenbarligen inte är bra för barnet/barnen. Din uppgift är att skydda dina barn och det gjorde du inte enligt sov eftersom du bodde kvar hos den som är farlig för barnen. Ryck upp dig själv från smeten och trygga din och dina barns framtid. Hur mycket du än saknar/älskar pappan så skall inte dina barn behöva leva i fara/leva i ett hem där de inte har det bra! Pappan kan alltid försöka ändra på sitt beteende och bevisa gör både dig och soc att han är en lämplig förälder!

Antagligen för att det är uppenbart att hon ljuger, som exempelvis påstår att hon aldrig fått veta skälet till omhändertagandet. Då detta är en omöjlighet, då ärendet avgörs i rätt där både förälder och barn får juridiska ombud så förlorar TS givetvis omdelbart all trovärdighet då hon påstår att hon ej fått veta.
  • ChaosMum
    Anonym (mamma) skrev 2013-03-02 16:32:30 följande:
    Men vänta nu.....soc tog ditt första barn och nu är du gravid igen. Varför inte försöka få tillbaka vårdnaden om barn nr 1 och fokusera på det istället för att skaffa barn igen????? Och vad är det för stolpskott du blivit gravid med 2 (!!!) ggr om det nu är p g a hans beteende som soc tagit ditt barn? Soc tar inte barn från biologiska föräldrar bara så där utan anledning, vet du. 
Svar på tråden Soc tog min son